Gå til innhold

Hva når tidligere sjef har hatt som mål for og ødelegge for deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stjele dine ideer på jobb, lyge til andre involverte instanser-dvs utvist en adferd som er bekymringsverdig...attester og referanser hører jo med, hvordan kan arbeidsgivere få så mye makt, de kan jo gjøre hva de vil med enkeltmennesker som ikke hopper når de sier hopp. Når de gjør alt for å tråkke på deg, trøkke deg ned, stygge blikk og fientlige holdninger, mobbing, Det var ikke slik jeg så for meg min yrkeskarriere, det lønner seg ikke å kunne gi beskjed og være veldig flink til det man gjør, man blir regelrett tråkket på.

Hva da.

Anonymkode: ba122...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AAP og så uføretrygd. Livet er for kort til å gidde å jobbe når man bor i et velferdsland som gir andre muligheter.

Anonymkode: 978c6...a4f

Skrevet

Ta det opp med tillitsvalgt, HR sjef.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AAP og så uføretrygd. Livet er for kort til å gidde å jobbe når man bor i et velferdsland som gir andre muligheter.

Får ikke uføretrygd på det grunnlaget.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan få rådgivning herfra? http://www.arbeidsmiljo.no/

Anonymkode: bceea...cdf

Har hatt kontakt med fagforeninger og arbeidtilsynet, ikke kan hjelpe og ingen bryr seg.

Skrevet
9 minutter siden, EvaLena skrev:

Ta det opp med tillitsvalgt, HR sjef.

Det er ingen slike tillitsvalgte eller HR sjefer, mer fri flyt;)

Skrevet

Bytt arbeidsplass? (Ettersom du ikke fikk hjelp fra noen hold)

• Liker 1
Skrevet

Enkelte arbeidsgivere kan holde på slik de vil med mennesker, jeg mistenker psykopati/natssisisme i forhold til det jeg har fortalt, det har vært grusomt og umenneskelig, men du er redd for og fortelle om det, fordi du er redd for ikke å bli trodd.

Har arbeidet mye ekstra, gjort mye ekstra og blitt behandlet med fiendtlighet, ondskap og latterliggjøring. vedkommende har ikke tålt all ros jeg fikk av andre. Så skal liksom den referansen/attesten ødelegge for deg, det er jo vilt.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke uføretrygd på det grunnlaget.

Man må jo klage slik at man får en symptomdiagnose. Fibromyalgi, MS, vondt i ryggen osv. 

Mange muligheter.

Skrevet

Snakk med fastlegen din om det du har blitt utsatt for på jobb.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte arbeidsgivere kan holde på slik de vil med mennesker, jeg mistenker psykopati/natssisisme i forhold til det jeg har fortalt, det har vært grusomt og umenneskelig, men du er redd for og fortelle om det, fordi du er redd for ikke å bli trodd.

Har arbeidet mye ekstra, gjort mye ekstra og blitt behandlet med fiendtlighet, ondskap og latterliggjøring. vedkommende har ikke tålt all ros jeg fikk av andre. Så skal liksom den referansen/attesten ødelegge for deg, det er jo vilt.

Har din arbeidsgiver skrevet usannheter om deg i referanser og i den attesten?

Skrevet

Nei, men attesten beskriver langt i fra alt jeg har gjort og hvor fornøyde samarbeidspartnere var med meg ( for det var de virkelig )

Attesten ser uproff ut, kun hvor lenge jeg var det og hva jeg gjorde. En del av det jeg gjord er utelatt med vilje. ( Hadde det ikke vært for at jeg har hatt andre like arbeidsforhold/aldri hatt en eneste konflikt i arbeidslivet tidligere så hadde jeg begynt å tvile på meg selv her.

( Dvs når jeg tviler på meg selv så leser jeg de andre fine attestene mine og gode ord )

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil aldri bli brukt som referanse, må finne en annen rett og slett.

• Liker 1
Skrevet

Cluet er at arbeidsgivere har for mye makt, de kan styre over livet ditt slik de ønsker, jeg synes det er direkte skremmende.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjele dine ideer på jobb, lyge til andre involverte instanser-dvs utvist en adferd som er bekymringsverdig...attester og referanser hører jo med, hvordan kan arbeidsgivere få så mye makt, de kan jo gjøre hva de vil med enkeltmennesker som ikke hopper når de sier hopp. Når de gjør alt for å tråkke på deg, trøkke deg ned, stygge blikk og fientlige holdninger, mobbing, Det var ikke slik jeg så for meg min yrkeskarriere, det lønner seg ikke å kunne gi beskjed og være veldig flink til det man gjør, man blir regelrett tråkket på.

Hva da.

Ja, slikt skjer dessverre i arbeidslivet, mye uetisk, dårlig ledelse.

Bedre blir det neppe, uansett hva du gjør. Se deg om etter noe nytt ganske snart, og be en kollega eller to være referanse.

Anonymkode: 57681...f40

• Liker 1
Skrevet

Nei, men attesten beskriver langt i fra alt jeg har gjort og hvor fornøyde samarbeidspartnere var med meg ( for det var de virkelig )

Attesten ser uproff ut, kun hvor lenge jeg var det og hva jeg gjorde. En del av det jeg gjord er utelatt med vilje. ( Hadde det ikke vært for at jeg har hatt andre like arbeidsforhold/aldri hatt en eneste konflikt i arbeidslivet tidligere så hadde jeg begynt å tvile på meg selv her.

( Dvs når jeg tviler på meg selv så leser jeg de andre fine attestene mine og gode ord )

Klassisk maktmisbruk.

Forsøk å ikke bry deg om det, de færreste ber om attester i dag. Referanser er nok.

Skrevet

Står i en lignende situasjon. Har endelig fått meg ny jobb etter å ha vært hakkekylling siden jeg startet der (brukte kollega som er velkjent på området som referanse, for at jeg skulle få en rettferdig referanse). Nå nekter forhenværende sjef å signere et skjema som dokumenterer praksisen min (et skjema jeg MÅ ha til senere). Det er ingenting annet enn et tupp i ræva og takk for sist som gjør at han nekter, praksisen er 100 % reell og bevitnes av alle kollegaene mine. Men kun daglig leders underskrift er god nok dokumentasjon, og den får jeg altså ikke. Helt forferdelig, og kan potensielt ødelegge både for meg og ny arbeidsgiver dersom jeg ikke får godkjent praksisen på noe annen måte. 

Anonymkode: 0a07d...a84

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk maktmisbruk.

Forsøk å ikke bry deg om det, de færreste ber om attester i dag. Referanser er nok.

Joda, får lete frem en som kan være referanse, jeg har stilt opp når folk har spurt-men om de stiller tilbake vet ikke jeg. Har vært veldig uheldig rett og slett, har så mye og gi av meg selv- og så blir jeg straffet for det.

Som dame med lederegenskaper, høy utdannelse uten beskyttelse føler jeg at jeg er fritt villt, men det må bli slutt på det. 

(Spesielt mange damer som har hatt til vane å si stygge ting til meg ).Kroppen begynner å gi beskjed, og jeg er ennå ikke gammel.

Fikk full støtte fra legen, det ble søkt om psykolog, men har ikke hørt noe- dette er snart 1 år siden. Det som bekymrer  meg er at jeg er blitt sint, til tider er jeg forbanna, men det går ikke ut over andre enn meg selv. Ønsker meg tilbake til den smilende, blide og trygge damen jeg engang var.

Tusen hjertelig takk  for svar alle sammen:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Står i en lignende situasjon. Har endelig fått meg ny jobb etter å ha vært hakkekylling siden jeg startet der (brukte kollega som er velkjent på området som referanse, for at jeg skulle få en rettferdig referanse). Nå nekter forhenværende sjef å signere et skjema som dokumenterer praksisen min (et skjema jeg MÅ ha til senere). Det er ingenting annet enn et tupp i ræva og takk for sist som gjør at han nekter, praksisen er 100 % reell og bevitnes av alle kollegaene mine. Men kun daglig leders underskrift er god nok dokumentasjon, og den får jeg altså ikke. Helt forferdelig, og kan potensielt ødelegge både for meg og ny arbeidsgiver dersom jeg ikke får godkjent praksisen på noe annen måte. 

Anonymkode: 0a07d...a84

Hvorfor får du den ikke?

Er klar over det finnes slike mennesker, de burde aldri fått være arbeidsgivere, du har min fulle støtte. Enkelte av disse arb giverne lurer folk på nav, de lurer kommunen og andre involverte med å bruke store fine ord.

Du skal ha den, du må få noen til å hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...