Gå til innhold

Har du eller kunne du latt dit hund stå bundet utenfor en butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir både provosert og lei meg hver gang jeg ser hunder som sitter alene bundet utenfor en butikk. Jeg har selv to hunder, og jeg kunne aldri ha tenkt tanken en gang å bundet de utenfor en butikk alene. Kunne du? Hvorfor, hvorfor ikke?

Anonymkode: 55fe3...38d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: e51b4...661

• Liker 2
Skrevet

Ironisk at de som gjør dette fyrer seg opp over mennesker som våger å sosialisere med hunden deres.

Anonymkode: c1086...c5a

• Liker 3
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde gjort det! Hunden min er babyen min, og vil aldri bli etterlatt slik.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk at de som gjør dette fyrer seg opp over mennesker som våger å sosialisere med hunden deres.

Jeg var en av de som skrev i den andre tråden at jeg hadde blitt fly forbanna om noen hadde gått bort til min hund bundet. Selv om jeg aldri har gjort det og ikke kommer til å gjøre det, så er det uakseptabelt. Man stikker ikke bare hånda ned i en barnevogn fordi man går forbi en barnehage heller. 

• Liker 2
Gjest Vinterrose
Skrevet (endret)

.

Endret av Vinterrose
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var en av de som skrev i den andre tråden at jeg hadde blitt fly forbanna om noen hadde gått bort til min hund bundet. Selv om jeg aldri har gjort det og ikke kommer til å gjøre det, så er det uakseptabelt. Man stikker ikke bare hånda ned i en barnevogn fordi man går forbi en barnehage heller. 

Jeg er godt vant med hunder, så det er ikke akkurat som om jeg hopper på den bakfra for å klappe den på hodet.

:)

Skrevet

Unngår dere å gi hunden en ekstra tur når dere uansett skal på butikken? Er det så mye verre å la hunden være alene to minutter utenfor butikken vs. 20 minutter hjemme?

Anonymkode: aa185...fa6

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unngår dere å gi hunden en ekstra tur når dere uansett skal på butikken? Er det så mye verre å la hunden være alene to minutter utenfor butikken vs. 20 minutter hjemme?

Ja, jeg tar aldri meg med hunden til butikken. Jeg binder ikke hunden uten tilsyn på et offentlig sted. Aldri. Jeg gir den nok mosjon, så de hundre metrene til butikken er ikke avgjørende for den.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt vant med hunder, så det er ikke akkurat som om jeg hopper på den bakfra for å klappe den på hodet.

:)

Spiller ingen rolle. Man skal ALLTID spørre først. Man skal spørre før man går bort til et barn i en barnevogn, man skal spørre før man går bort til en hund, man skal spørre før man tar på magen til en gravid etc etc etc. Folkeskikk kalles det. 

Eh, ja! Hjemme er det ingenting farlig. Hjemme koser hunden seg, i trygt miljø. Har du tenkt over hva som kan skje på de to minuttene? Ungdomsgjenger som finner ut at de skal kaste stein på hunden, en forvillet ettåring som går bort, klyper den i øret, hunden biter og hunden får skylda, en treåring som faller og blir livredd, tyver som rapper hunder for å selge de videre, osv. Jeg går faktisk så langt som å si at dere som setter igjen hunden utenfor kan umulig være særlig glade i hundene deres. Tenker dere overhode ikke på hva som kan skje med dem, der de står forsvarsløse i bånd? Skam dere! 

• Liker 7
Skrevet

Ja, jeg tar aldri meg med hunden til butikken. Jeg binder ikke hunden uten tilsyn på et offentlig sted. Aldri. Jeg gir den nok mosjon, så de hundre metrene til butikken er ikke avgjørende for den.

Daså. Jeg har alltid gjort det og visste ikke at det er noe folk ikke gjør. Nå har jeg bare hatt hund på avsidesliggende steder hvor sjangsen for at noen skal angripe den utenfor lokalbutikken er ekstremt liten, hvis det har noe å si. Jo mer turtid, jo bedre, tenker nå jeg.

• Liker 3
Gjest Vinterrose
Skrevet (endret)

.

Endret av Vinterrose
Skrevet

Hvorfor er det verre en at hunden er hjemme alene og griner?

Anonymkode: 02b7f...3a4

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Man skal ALLTID spørre først. Man skal spørre før man går bort til et barn i en barnevogn, man skal spørre før man går bort til en hund, man skal spørre før man tar på magen til en gravid etc etc etc. Folkeskikk kalles det. 

Vet du hva? Når hunden har en så uansvarlig eier at den står bundet fast alene på offentlig sted ser jeg ingen grunn til å respektere slike rabiate ønsker. Da vil jeg heller tilfredsstille hundens behov for kontakt hvis den viser det.

• Liker 5
Skrevet

Vil også nevne at det kan være mye rart som henger utenfor butikkene.. Ja til og med barn/ungdommer kan være slemme.

Og hvem vet hva de kan være i stand til? :O

Skrevet

Hvorfor er det verre en at hunden er hjemme alene og griner?

Anonymkode: 02b7f...3a4

Ingen kan stjele med seg hunden, plage den eller eventuelt utsette den for avlivning fordi de skremmer den til å bite. Grunner gode nok?

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Daså. Jeg har alltid gjort det og visste ikke at det er noe folk ikke gjør. Nå har jeg bare hatt hund på avsidesliggende steder hvor sjangsen for at noen skal angripe den utenfor lokalbutikken er ekstremt liten, hvis det har noe å si. Jo mer turtid, jo bedre, tenker nå jeg.

Flott for deg, men jeg tar ikke slike sjanser med min hund.

Skrevet (endret)

Nei, ville aldri gjort det om jeg hadde hatt noe valg.

Men hvis det skulle være en slags nødsituasjon hadde jeg nok gjort det, men da hadde jeg løpt for å gjøre ærendet mitt, også løpt ut igjen. Man vet aldri hvilke mennesker som finnes der ute, og selv om hunden min ikke er rasehund og dermed ikke kan selges for mye penger, kan det hende noen vil ta ham med seg, i verste fall torturere han for så å ta livet av han. Det finnes sånne folk i trygge, lille Norge også, dessverre.

Eller kanskje noen barn er dumme nok til å ta ham med seg for å leke med ham en liten stund, for så å slippe han løs. Eller så er noen ekle og kaster ting på han utenfor butikken, kanskje gjør det til en slags lek - "hvem kan kaste stein i ansiktet på hunden".

Ja, sannsynligheten for at noe sånt skjer er veldig liten. Men absolutt ikke verdt det.

Glemte å nevne at muligheten også er der for at noen overstiger hundens personlige grense og/eller skremmer den og får den til å bite. Avliving neste. Nei takk!

Endret av PaperFlower
  • Liker 1
Skrevet

Selvsagt.

Anonymkode: e4380...9af

• Liker 3
Skrevet

Har ikke gjort det selv. Men det har skjedd att jeg har stått og ventet med hunder til eierne kom tilbake. (klappet ikke på hundene uten tillatelse). Bare sånn for å passe på at ingen andre gjør noe mot den lille engelen.

Anonymkode: e2dab...e16

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...