Gå til innhold

Kosthold etter slankeoperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ta en slankeoperasjon. Driver å setter opp plan for hva jeg skal spise de første to ukene, all maten jeg får i meg da må være så flytende at den går gjennom et sugerør, men jeg må ha i meg 60-80 gram(så mye som mulig) protein per dag. Jeg får dessverre ikke i meg proteinpulver etter å ha gått på utallige dietter med shakes som eneste "mat" oppgjennom åra, har prøvd!

Er derfor ute etter tips, elsker smoothies, men får i meg maks 2 dl per måltid. Skal spise hver 2-3 time i starten.

ca 7 måltider per dag altså.. Det jeg har kommet frem til så langt er:

mini skyr

yt kakaodrikke

smoothie av frosne bær, melk og mager kesam

smoothie av frosne bær, juice og et rått egg

yoghurt

suppe med kesam eller kokt egg

skyr

flere forslag? 

Anonymkode: 1d641...701

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er jo shaker, men siden du ikke fordrar dem lenger så er ikke smoothie med mager kesam det værste. Benytter du egg så benytt da bare eggehviten. Aldri prøvd å kjøre cottage cheese i en blender, men det er jo også kanskje en mulighet om konsistensen blir riktig. Men som sagt, en shake er jo definitivt det beste - proteinfabrikken selger pulver som kan blandes ut f.eks.

Skrevet

Tror jeg ville prøvd å tatt i litt spinat og grønnsaker i smoothien din også 😊

• Liker 1
Skrevet

Cottage cheese har mye protein og funker helt fint å kjøre i blender sammen med smoothie. Du kan lage supper og kjøre i blenderen med kyllingfilet, kjører du den godt nok blir det helt flytende. Ser du fikk forslag over her om å kun bruke eggehvite, riktignok er det der du får mest protein, men eggeplomme har alle vitaminer kroppen trenger foruten c-vitamin så sett fra et helhetlig perspektiv ville jeg anbefale å bruke hele egget.

Lykke til med operasjonen din.

Skrevet

Dette her må du nesten ta med lege/kirurgteam/ernæringsfysiolog med ekspertise på slankeoperasjoner. 

For å gå ned i vekt må man spise mindre enn man bruker. "Dietter" og kurer fungerer ikke fordi du ikke kan gå på dem så lenge at de får noen effekt. Men jeg er sikker på at du vet dette og at legene dine opererer deg som absolutt siste utvei.

• Liker 4
Skrevet

Vi har fått tipsene som nevnt over + proteinpulver og næringsdrikker fra apoteket som smaker forferdelig. Skal møte ernæringsfysiolog igjen før operasjon, ville bare høre om noen hadde tips jeg ikke hadde tenkt på :)

Anonymkode: 1d641...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...