Gjest kokosnøtt Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Hei, Jente på 23, prøver i rett over 1 år her. Jeg og samboer har mistet 2 ganger på disse 15 månedene. En SA i uke 6 og en MA i uke 17. Det eg vanvittig sårt da barn er noe vi ønsker oss mest av alt i hele verden! Jeg har en venninne som pleide å stå meg veldig nær. Vi har sklidd lenger og lenger i fra hverandre det siste året da hun legger opp til en slags "konkurranse" i dette vennskapet. Når jeg og samboer kjøpte ny bil, var hun og hennes kjæreste å prøvekjørte samme bil uka etter. Når vi kjøpte hus, kjøpte de huset rett ved siden av oss. Når vi innrede huset vårt kjøpte de så og si alle møblene like, skaffet seg hund når vi gjorde det og lista fortsetter.. Altså, det er ikke til å tro.. Forstår ikke at hun hele tiden orker å strepe etter det vi har og planlegger livet sitt utfra hva vi gjør. Det tok kaka når hun sa når jeg mistet den ene gangen uten at hun visste at vi i det hele tatt planla barn. "Nå kan vi jo få barn på likt vi to" sa hun å lo. Det kokte inni meg og såra meg utrolig mye. Nå har hun vel og merke blitt gravid og prøver på en måte å gni det inn. Slik føles det i alle fall.. Kjenner jeg blir sliten av denne ufrivillige konkurransen hun legger opp til. Jeg orker det bare ikke.. Spesielt det med barn og holdningen hun har hatt rundt akkurat det. For meg er det utrolig tøft og det stikker bare noen nevner at de er gravide siden vi sliter som vi gjør med å bli gravide selv.. Når venninna mi fortalte hun var gravid klarte jeg ikke å bli helt glad med en gang. Følte meg som en skikkelig dårlig venninne. Det føles liksom som om de har fått barn kun fordi vi skulle ha det. Om dere skjønner.. Det er skikkelig slitsomt å ha et forhold som dette. Jeg vet ikke lenger om jeg orker å holde kontakten da hun gir meg så mye negativt og unner meg liksom ingenging bra "alene". Problemer er at vi er naboer så vi kommer til å se hverandre hver eneste dag.. Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget men jeg måtte bare få det ut. Føler meg som en dårlig venninne som tenker disse tankene men det er vanskelig det der når en ikke klarer å styre følelsene sine..
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg ville brutt kontakten med henne. Men vanskelig når dere er naboer. Anonymkode: e27fc...af3 1
Gjest kokosnøtt Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville brutt kontakten med henne. Men vanskelig når dere er naboer. Anonymkode: e27fc...af3 Ja utrolig vanskelig.. Er liksom ikke så aktuelt å flytte heller da vi flytta inn for 3 mnd siden.. :-( TS
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 Hun virker veldig egoistisk og uten medfølelse for deg. Anonymkode: e27fc...af3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 1 minutt siden, kokosnøtt skrev: Ja utrolig vanskelig.. Er liksom ikke så aktuelt å flytte heller da vi flytta inn for 3 mnd siden.. :-( TS Prøv å la kontakten gradvis dabbe av. Hun er ikke en person som er positiv å ha i livet sitt. Lykke til Anonymkode: e27fc...af3
Gjest kokosnøtt Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøv å la kontakten gradvis dabbe av. Hun er ikke en person som er positiv å ha i livet sitt. Lykke til Anonymkode: e27fc...af3 Må nok gjøre det på den måten ja. Bare slutte å ta kontakt så tar hun nok et hint.. Vil heller omringe meg med personer så gir meg noe positivt :-) Tusen takk :-)) TS
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #7 Skrevet 8. oktober 2016 4 minutter siden, kokosnøtt skrev: Må nok gjøre det på den måten ja. Bare slutte å ta kontakt så tar hun nok et hint.. Vil heller omringe meg med personer så gir meg noe positivt :-) Tusen takk :-)) TS Tusen takk for fin tilbakemelding Ta godt vare på deg selv Anonymkode: e27fc...af3
Siri84 Skrevet 8. oktober 2016 #8 Skrevet 8. oktober 2016 Søk opp og les "er jeg en dårlig venninne" her inne... høres veldig likt din historie, bare fra hennes perspektiv. (Sånn bortsett fra at hun snakker om å ville bli gravid, mens du sier hun allerede er gravid, og tråden er ikke gammel)... snakk ærlig ut med venninnen din! Det er det eneste rådet jeg vil gi... 4
Gjest kokosnøtt Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for fin tilbakemelding Ta godt vare på deg selv Anonymkode: e27fc...af3
Gjest kokosnøtt Skrevet 8. oktober 2016 #10 Skrevet 8. oktober 2016 5 minutter siden, Siri84 skrev: Søk opp og les "er jeg en dårlig venninne" her inne... høres veldig likt din historie, bare fra hennes perspektiv. (Sånn bortsett fra at hun snakker om å ville bli gravid, mens du sier hun allerede er gravid, og tråden er ikke gammel)... snakk ærlig ut med venninnen din! Det er det eneste rådet jeg vil gi... Skal sjekke det ut, takk for svar 😊 TS
Sirah Skrevet 8. oktober 2016 #11 Skrevet 8. oktober 2016 http://forum.kvinneguiden.no/topic/1056368-er-jeg-en-dårlig-venninne/#comment-18694253
Siri84 Skrevet 8. oktober 2016 #12 Skrevet 8. oktober 2016 (endret) 6 minutter siden, kokosnøtt skrev: Skal sjekke det ut, takk for svar 😊 TS Ser du allerede har svart der inne med brukernavn... rart du ikke reagerte på likhetene selv, litt utrolig at to venninnepar hvor den ene venninnen "gjør alt likt" som hun ene, og har opplevd at den ene venninnen mister barn til nøyaktig samme tid, hvorpå den andre av jentene kommer med den samme vonde kommentaren... prøver du å belyse dette fra begge sider av saken, eller?.. Endret 8. oktober 2016 av Siri84 Grenset til spekulasjon 1
Gjest kokosnøtt Skrevet 8. oktober 2016 #13 Skrevet 8. oktober 2016 4 minutter siden, Sirah skrev: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1056368-er-jeg-en-dårlig-venninne/#comment-18694253 2 minutter siden, Siri84 skrev: Ser du allerede har svart der inne med brukernavn... rart du ikke reagerte på likhetene selv, litt utrolig at to venninnepar hvor den ene venninnen "gjør alt likt" som hun ene, og har opplevd at den ene venninnen mister barn til nøyaktig samme tid, hvorpå den andre av jentene kommer med den samme vonde kommentaren... prøver du å belyse dette fra begge sider av saken, eller?.. Nope, kjente meg igjen i det og skrev. Skulle tro det var min egen venninne som hadde skrevet det :-p TS
Siri84 Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 Akkurat nå, kokosnøtt skrev: Nope, kjente meg igjen i det og skrev. Skulle tro det var min egen venninne som hadde skrevet det :-p TS Noe annet er jo nærmest statistisk umulig, eller hva tror du?...
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #15 Skrevet 8. oktober 2016 2 minutter siden, kokosnøtt skrev: Nope, kjente meg igjen i det og skrev. Skulle tro det var min egen venninne som hadde skrevet det :-p TS Vel, kanskje det er det? Eller ikke. Anonymkode: e27fc...af3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #16 Skrevet 8. oktober 2016 4 minutter siden, kokosnøtt skrev: Nope, kjente meg igjen i det og skrev. Skulle tro det var min egen venninne som hadde skrevet det :-p TS Hvorfor sletter du brukeren din etter det som kom frem? Anonymkode: e27fc...af3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #17 Skrevet 9. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sletter du brukeren din etter det som kom frem? Anonymkode: e27fc...af3 Antagelig fordi venninnen gjør alt ts gjør og demed er troende til å ha en profil her.. Anonymkode: 032ee...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #18 Skrevet 9. oktober 2016 Shitt!! Dette var rart :s snakker TS fra beggge sidene av saken og later her som at hun er den venninen som har mistet to gangen? Og innser selv at hun hermer hun hele tiden og sårer sin egen vennine.. Her LYSER det sjalusi, hvis dette stemmer! La den stakkars venninen din være i fred! Og voks opp, er på barneskolen man hermer! Men å få barn for at venninen er prøvere tar kaka!! Rart at du begynte rett etter du fant ut at hun hadde mistet! Så dårlig gjort alt dette.. Du virker som en psykopat du, besettelse.. Og itilegg later som du er henne her.. Herregud.. Anonymkode: 206cc...bf4
LittleBabyBlue Skrevet 9. oktober 2016 #20 Skrevet 9. oktober 2016 Synes ikke dere er dårlige venner noen av dere. Du har det vondt og hun vet ikke hvordan hun skal være rundt deg. Dere trenger å snakke med hverandre, virkelig snakke. Har vært der selv. Halvparten av gjengen fikk barn, og det gjorde meg ingenting, så ble en av mine nærmeste gravid og det var som å pirke i et åpent sår. Hun var veldig redd for hvordan jeg skulle ta det, og jeg satte opp en god front. Jeg var virkelig glad for hennes skyld, men å snakke lenge om babyting, graviditet osv var vondt og fysisk slitsomt. Tilslutt måtte jeg si ifra. "Jeg er virkelig glad for din skyld, og jeg vet at dette er det største i livet ditt nå, men alt snakk om baby gjør vondt og jeg føler at jeg må få det litt på avstand. Kan vi snakke om andre ting når vi er sammen, og heller la meg styre samtalen over på baby når jeg er klar for det, og la meg ta kontakt når jeg er sterk nok?" Det blir litt verre når dere er naboer for du vil aldri komme deg helt vekk fra det, men synes du har rett til å be henne ta hensyn og at en ekte venn vil skjønne at du har det vondt, samtidig som en ekte venn vil unne sin venn å få barn. Vi reagerer forskjellig på smerte og sorg og du må selv finne ut av hva som passer for deg, men eneste måten å kutte henne helt ut er å flytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå