AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Hvorfor plager det noen ateister at folk tror på noe de ikke tror på ? Anonymkode: 073ed...14d 3
Kokoloko Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Det plager oss ikke med mindre det troen står for går utover andre enn den som tror ( om det gir mening)? Folk må gjerne tro på et flyvende spaghettinonster for min del, så lenge det ikke påvirker hverken meg, eller andre som tror på noe annet. meen.. om jeg får si akkurat hva jeg tenker... så klarer jeg helt ærlig talt ikke ta religiøse mennesker for særlig opplyste og oppegående mennesker... det å tviholde på noe som INGEN kan bevise om så livet sto på spill 😂😂😂 .. altså ... 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #3 Skrevet 9. oktober 2016 1 time siden, Kokoloko skrev: Det plager oss ikke Snakker du på vegne av alle verdens ateister ? Anonymkode: 073ed...14d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #4 Skrevet 9. oktober 2016 Plager ikke meg Tro på hva man vil, bare vær snill og grei mot andre. Anonymkode: 5eed7...85b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #5 Skrevet 9. oktober 2016 Religiøse plager meg ikke. Dumme folk derimot. Oh, wait... Anonymkode: 94593...7ac 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #6 Skrevet 9. oktober 2016 For min del så plager det meg litt fordi religioner som kristendommen har så mye absurd og dumt ved seg. At det finnes en skaper, som manifesterte seg som en jøde for 2000 år siden. At moren hans ble befruktet av en engel. Bare skapelsesberetningen er et stort problem; vi vet at jorda er flere milliarder år. For 60 millioner år siden levde dinosaurene. Hvis det var en skaper som skapte jorda, så var det garantert igen tilstede for å bevitne det. Et annet problem er at mange religioner og mytologier har store fellestrekk, og religioner som kristendommen fremstår som en eneste stor vaffelrøre som har hentet ingredienser litt her og der. Så det plager meg at det går an å tro på slik dumskap. Det er bare for dumt. Men man ser jo også at personer som er religiøse, gjerne har foreldre som også er religiøse. Så jeg tror dette med religion er noe man trenger å få inn med "morsmelka". Det er ikke mange som bare: "dette høres bra ut, dette vil jeg tro på". Selvfølgelig er det noen som har kommet skakt ut i livet, som syns fellesskapet man kanskje har i menigheten er betryggende og godt, og som derfor kaller seg "troende". Hadde religonene hatt et mer dempet innhold, så tror jeg ikke det hadde plaget meg. Hvis for eksempel essensen var at de trodde at verden var skapt av en skapende kraft - det hadde vært helt greit. Det er bare alt sirkuset rundt som fremstår som komisk - engler, jomfruer, et sted kalt helvete, osv. Anonymkode: a7f32...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Plager ikke meg, så lenge religiøse holder det for seg selv. Problemet er at det gjør mange religiøse ikke. Anonymkode: 70fff...08e 1
kongenavtys Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Det plager meg i form av at religiøs overbeviselse er en perfekt måte å ødelegge et menneskes kunnskapspotensial på. En gang så jeg et intervju med en amerikansk kristen forsker som hadde dobbelt PhD og hadde studert biologi i mange titalls år. Han sa følgende: "Alle bevis jeg noensinne har sett peker på at evolusjonsteorien stemmer, men i og med at det ikke står i Bibelen kan jeg rett og slett ikke tro på den." Det var nok for meg. Da ble jeg mektig provosert - og det er jeg enda. 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 22 timer siden, Kokoloko skrev: Det plager oss ikke med mindre det troen står for går utover andre enn den som tror ( om det gir mening)? Folk må gjerne tro på et flyvende spaghettinonster for min del, så lenge det ikke påvirker hverken meg, eller andre som tror på noe annet. meen.. om jeg får si akkurat hva jeg tenker... så klarer jeg helt ærlig talt ikke ta religiøse mennesker for særlig opplyste og oppegående mennesker... det å tviholde på noe som INGEN kan bevise om så livet sto på spill 😂😂😂 .. altså ... Men det er jo akkurat dette her som provoserer oss troende.. Jeg personlig har ingenting imot at ikke alle mennesker tror på det samme som jeg gjør, men det plager meg virkelig at andre mennesker latterliggjør min tro. Via blant annet slike uttalelser som dette. Fantasivenn, eventyrbok osv osv. Hvorfor kan ikke bare alle respektere hverandre og hverandres syn og tro på ting? Eller mangel på tro. I tillegg som du sier at du ikke tar religiøse mennesker for oppegående folk. Jeg lurer egentlig på hvordan voksne mennesker kan komme med slike uttalelser kun fordi at ikke alle tror at jorden ble til ved en tilfeldighet. Jeg har ikke alltid vært kristen jeg heller. Jeg kan heller aldri bevise at Gud eksisterer med noe annet enn mitt eget vitnesbyrd, og hva Jesus har gjort i MITT liv. Og selv on jeg bare er 20 år gammel så vil jeg tørre å påstå at jeg er svært oppegående og reflektert i forhold til mange andre på min alder. Kan ikke alle bare være så grei å respektere hverandre, uten å latterliggjøre eller dømme. Anonymkode: 2ffae...4ce 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 Mennesker som latterliggjør religiøse er som regel unge mennesker, fra feks 20 til 25, eller folk som er opphengt og irriterte. Det har med umodenhet å gjøre. Vanlige voksne oppegående folk er mer avslappet og ikke så opphengt i å sette folk i bås. Voksne folk som driver på sånn, opplever jeg som trangsynte og egne folk, men det hender at de brenner for rettferd. De er irriterte over at folk "blir lurt" kan man vel si, og de synes det er leit å tenke på at folk har lidd under kristendommen feks. De tenker at religion er roten til alt vondt, og synes det er forferdelig at noen tror på noe som har blitt brukt som trusselmiddel. Jeg var jo sånn selv, når jeg var 18 år. Da var jeg fryktelig imot kristendommen. I senere tid mykna jeg opp litt og ble voksen og fant ut at folk må velge selv, og at jeg bare dummer meg ut når jeg mobber andre eller er frekke med folk som velger å leve annerledes enn meg selv. Alle har rett i å velge selv, og ingen er bedre enn andre. Anonymkode: 6fd13...354 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 Religiøse mennesker klarer ikke å holde troen for seg selv. Derfor plager det meg at folk er religiøse. Anti-abort. Anti-homofili. Anti-prevensjonsmidler. Anti-søndagsåpne butikker osv osv. For ikke å snakke om den aggressive misjoneeringen på hvert gatehjørnet. Det går ut over meg. Ja, jeg vet ikke alle religiøse er mot alt dette. Men mange nok er det til at det får innvirkning på livet til ikke-religiøse. Og det i et land som har klart å sette religion på bakrommet. De fleste land har ikke klart dette. Og med globaliseingen vil religiøse normer og verdier skylle inn over oss også her i Norge. Og vi får et samfunn som tar valg for felleskapet basert på religion. Derfor plager det meg. Anonymkode: 7cc00...51e 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som latterliggjør religiøse er som regel unge mennesker, fra feks 20 til 25, Anonymkode: 6fd13...354 "Host" Richard Dawikins "Host" Anonymkode: 073ed...14d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 Så lenge de holder religionen for seg selv og ikke praktiserer den offentlig, samt holder religiøse holdninger og meninger unna politikk, så plager det meg ikke. Det er når folk begrunner avgjørelser, som påvirker andre, med religion at det plager meg. Det gjelder ikke bare religion, men all type synsing og personlige overbevisninger som ikke har rot i virkeligheten. Anonymkode: 37020...32d 1
jabx Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 På 9.10.2016 den 0.08, AnonymBruker skrev: Hvorfor plager det noen ateister at folk tror på noe de ikke tror på ? Anonymkode: 073ed...14d Det er ikke selve troen som er plagsom som sådan, men ideologien man har påvirker hvordan man oppfører seg og det påvirker andre, og ateister får religion trykket ned i halsen fra alle kanter. 2
jabx Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som latterliggjør religiøse er som regel unge mennesker, fra feks 20 til 25, eller folk som er opphengt og irriterte. Det har med umodenhet å gjøre. Vanlige voksne oppegående folk er mer avslappet og ikke så opphengt i å sette folk i bås. Voksne folk som driver på sånn, opplever jeg som trangsynte og egne folk, men det hender at de brenner for rettferd. De er irriterte over at folk "blir lurt" kan man vel si, og de synes det er leit å tenke på at folk har lidd under kristendommen feks. De tenker at religion er roten til alt vondt, og synes det er forferdelig at noen tror på noe som har blitt brukt som trusselmiddel. Jeg var jo sånn selv, når jeg var 18 år. Da var jeg fryktelig imot kristendommen. I senere tid mykna jeg opp litt og ble voksen og fant ut at folk må velge selv, og at jeg bare dummer meg ut når jeg mobber andre eller er frekke med folk som velger å leve annerledes enn meg selv. Alle har rett i å velge selv, og ingen er bedre enn andre. Anonymkode: 6fd13...354 Du er jo fortsatt frekk og nedlatende. Så du har åpenbart ikke vokst opp likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #16 Skrevet 10. oktober 2016 Kristendommen plager folk fordi det er sannhet i den det er bare logisk! Det et en under føttene deres som vil at dere ikke skal tro! Hvorfor er det lettere å være med hinduister, muslimer osv.. Men ikke de som tror på kristendommen? Man begynner jo å lure.. Bare et spørsmål til dere ikke troende. Tenk på det og kjenn på det. Legg merke til det Anonymkode: 5578a...0dd 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #17 Skrevet 10. oktober 2016 16 minutter siden, jabx skrev: Det er ikke selve troen som er plagsom som sådan, men ideologien man har påvirker hvordan man oppfører seg og det påvirker andre, og ateister får religion trykket ned i halsen fra alle kanter. Valg er viktig Anonymkode: 5578a...0dd
Gjest antbug Skrevet 10. oktober 2016 #18 Skrevet 10. oktober 2016 Etter min mening bør ikke andres tro plage noen hvis de holder den for seg selv og ikke prøver å prakke den på folk uten at de ber om det, ikke lar troen hindre barna deres i å integreres, ikke krever tilrettelegging og spesialbehandling, ikke krever å praktisere troen på en måte som innskrenker andres frihet, ikke praktiserer ting som er helt uforenelig med storsamfunnets normer og regler og ikke blander seg i eller fordømmer andres tro eller mangel på sådan. Og sånn.
jabx Skrevet 10. oktober 2016 #19 Skrevet 10. oktober 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kristendommen plager folk fordi det er sannhet i den det er bare logisk! Det et en under føttene deres som vil at dere ikke skal tro! Hvorfor er det lettere å være med hinduister, muslimer osv.. Men ikke de som tror på kristendommen? Man begynner jo å lure.. Bare et spørsmål til dere ikke troende. Tenk på det og kjenn på det. Legg merke til det Anonymkode: 5578a...0dd De som plages av kristendommen plages som regel også av andre religioner, så her driter du deg ut. 3
kongenavtys Skrevet 10. oktober 2016 #20 Skrevet 10. oktober 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kristendommen plager folk fordi det er sannhet i den det er bare logisk! Det et en under føttene deres som vil at dere ikke skal tro! Hvorfor er det lettere å være med hinduister, muslimer osv.. Men ikke de som tror på kristendommen? Man begynner jo å lure.. Bare et spørsmål til dere ikke troende. Tenk på det og kjenn på det. Legg merke til det Skjønner overhodet ikke hva du snakker om. Kan du utdype? Alle religioner plager meg like mye. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå