Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt sammen med en politimann, og lurer på om det er noen som har noen erfaringer å komme med?  Vet det er litt tidlig å tenke på, men om det skulle bli oss, hvordan funker det med turnusen og slikt om man har barn for eksempel?

Også merker jeg at jeg sliter sånn med å sove når han jobber natt, vet det høres teit ut, men føles så feil ut å skulle ligge å sove, tenk om det skjer noe med han om natten!! Blir dette bedre med tiden, eller er det i det hele tatt normalt å være så bekymret som meg? :fnise: Får jo sove, men merker jeg sover veldig lett, våkner mange ganger og slikt, spesielt om han har dratt fra meg rett til jobb.

Anonymkode: fe1b7...6e2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sammen med en politimann, og hadde null problemer med å sove om natten når han var borte :P Mulig det er noe galt med meg, men jeg sover bedre alene :fnise:

Dette er nok en vanesak :) Når det gjelder turnus er jeg nå gift med en som jobber det, og det går veldig fint mtp barn og slikt, det må bare litt planlegging til. 

Anonymkode: 0337d...441

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gift med en i politiet. Sover godt når han er borte og turnusen går helt fint ift. barna. Selvsagt kan noe skje når han er på jobb, men han kan like gjerne bli påkjørt når han er ute og jogger. Nytter ikke å krisemaksimere. 

Anonymkode: af8f9...bf4

• Liker 5
Skrevet

Tusen takk for svar. :)

Er vel kanskje jeg som bare er overredd da. :fnise: Skal prøve å roe ned tankene litt. Vet jo at det egentlig er større sjanse at det skjer noe med meg når jeg kjører til og fra jobb, en at det skulle skje noe med han. Men jeg har nok alltid vært litt overbeskyttende mot de jeg er glad i. Husker da jeg var liten og en familievenn skulle passe hunden vår mens vi var på ferie, jeg gråt hver dag fordi jeg ikke stolte på at familien visste hva de gjorde. :fnise: Jeg var lite altså, men ja... Hehe

Så bra å høre at det får fint med turnus, har fått så mye reaksjoner fra venner om at jeg absolutt ikke burde være sammen med en politimann, både grunnet masse tåpelig ting jeg ikke gidder å gjenta her en gang, og grunnet turnusen. Føler vel egentlig at i forhold til turnus så er det både fordeler og ulemper. Jeg jobber jo vanlig 8-4 jobb med flexitid.

Skrevet

Er gift med en politi, og er ikke store problemer med det :) 

vi har vært sammen i 5 år, ingen barn. Litt "stress" 'med turnus, siden han skal sove på litt rare tidspunkt, vanskelig å få fri på helg osv. Men er faktisk endel fordeler med det å. 

Jeg sov også dårlig de første årene, men nå tenker jeg ikke over det engang. Eneste er at vi har kjøpt alarm, vi bor på en liten plass. Det er lett å finne ut hvem som er gift med hvem. Så vi har alarm, dette gjør at jeg føler meg veldig trygg :) 

annet enn det tenker jeg ikke mye over det i det daglige. Men synes innimellom det er litt vanskelig med tidligere venner, som jeg vet han har mye å gjøre med på jobb. Har også endel andre venner, som (gjerne ubevisst) har endel "dårlige frø" i sin vennegjeng. Dette har skapt noen små problemer da min bedre halvdel ikke ønsker være med på fest hvor vi vet "disse" kommer osv. Noe jeg absolutt støtter. Blir for dumt at han skal være på fest, med samme guttene han satte på glattcella helga i forveien. Har også skapt noen rare situasjoner på endel julebord osv 😂

Jeg har via min mann blitt kjent med mange andre politi. Som i alle yrker finnes det endel merkelige, narsissistiske, og lite trivelige mennesker. Men de fleste jeg har møtt er trivelige og sympatiske mennesker som møter og hjelper mange mennesker og dyr i alle stadier i livet. 

Anonymkode: ef7a3...854

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gift med en politi, og er ikke store problemer med det :) 

vi har vært sammen i 5 år, ingen barn. Litt "stress" 'med turnus, siden han skal sove på litt rare tidspunkt, vanskelig å få fri på helg osv. Men er faktisk endel fordeler med det å. 

Jeg sov også dårlig de første årene, men nå tenker jeg ikke over det engang. Eneste er at vi har kjøpt alarm, vi bor på en liten plass. Det er lett å finne ut hvem som er gift med hvem. Så vi har alarm, dette gjør at jeg føler meg veldig trygg :) 

annet enn det tenker jeg ikke mye over det i det daglige. Men synes innimellom det er litt vanskelig med tidligere venner, som jeg vet han har mye å gjøre med på jobb. Har også endel andre venner, som (gjerne ubevisst) har endel "dårlige frø" i sin vennegjeng. Dette har skapt noen små problemer da min bedre halvdel ikke ønsker være med på fest hvor vi vet "disse" kommer osv. Noe jeg absolutt støtter. Blir for dumt at han skal være på fest, med samme guttene han satte på glattcella helga i forveien. Har også skapt noen rare situasjoner på endel julebord osv 😂

Jeg har via min mann blitt kjent med mange andre politi. Som i alle yrker finnes det endel merkelige, narsissistiske, og lite trivelige mennesker. Men de fleste jeg har møtt er trivelige og sympatiske mennesker som møter og hjelper mange mennesker og dyr i alle stadier i livet. 

Takk for svar. :) Jeg tenker egentlig at turnus blir litt som man gjør det til, så klart litt kjipt om han må jobbe hver gang vi blir invitert til ting osv. for eksempel, men ser egentlig ikke på det som et stort problem. Jeg er også en person som trenger en del alenetid, blir veldig sliten om jeg ikke får vært alene litt, så sånn sett er jo turnus ganske greit også. Ble bare så usikker når alle venninnene mine var så utrolige negative til han. De har ikke møtt han enda, men vi har holdt på ganske lenge, blitt eksklusive og egentlig kjærester nå også, så fortalte om han da, men møtte bare negativitet tilbake. At jeg absolutt ikke måtte finne på å være sammen med en politimann. :( Også ramset de opp en haug av ting, vet det ikke brude gå inn på meg, men er ikke så koselig å høre på, skjønner ikke hvorfor de ikke kan være støttende, uavhengig av hva de tenker.

Jaja, jeg er hvert fall utrolig glad i fyren! Han er den beste mannen jeg noen gang har møtt hvert fall. :D

Får bare lære meg opp til å sove når han ikke er her. 

Skrevet

Er i politiet, og har samboer. Synes det er trist at venninnene dine allerede har såpass fordommer mot kjæresten din, på grunn av yrket han har valgt. Spesielt også siden de aldri har møtt han. Ramser de en haug med negative ting mot han som person(som gjerne du har fortalt) eller ramse de opp negative ting mtp å være sammen med en som er politi? 

Opplevde selv å bli satt i bås på forhånd på grunn av yrket. Synes det er trist og veldig unødvendig. Hadde også blitt utrolig lei meg hvis kompisene til typen skulle vært skikkelig negative til at han ble sammen med meg kun på grunn av det. 

Anonymkode: 8a74f...121

• Liker 2
Skrevet

Jeg er blitt som deg, etterhvert. Nå gleder jeg meg til han skal på kveldsvakt så jeg kan invitere venninnene og se noe jeg elsker på TV 😂 

Jeg tenker at det finnes alle typer mennesker i de fleste jobber. For å bli politi må man ha tro på seg selv, takle stress og høyt tempo. Man må være myndig og bestemt og man kan ille være følelsesmessig "turbulent". Dette kan nok være at mange opplever politifolk som noe annet enn de egentlig er. 

Jeg vet flere av mine venner som hadde et helt annet førsteinntrykk av min kjære enn realiteten. Han er generelt litt vàr på nye mennesker, sjenert, tildels litt uinteressert og nesten litt forutinntatt. Han er litt misstenksom om du skjønner ? (Han høres værre ut enn han er nå stakkars 🙈) Når man "blir kjent med han" er han den som alltid ler høyest, hjelper alle rundt seg alltid uansett tid og sted. Er genuint Interesert i at andre har det bra. 

hva er det dine venner sier om politimenn som er så ille? 

Jeg tror at de som mener at politimenn inneholder flere drittsekker enn andre yrker enten er kriminelle/har en kriminell fortid eller rett og slett har vært meget uheldige. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i politiet, og har samboer. Synes det er trist at venninnene dine allerede har såpass fordommer mot kjæresten din, på grunn av yrket han har valgt. Spesielt også siden de aldri har møtt han. Ramser de en haug med negative ting mot han som person(som gjerne du har fortalt) eller ramse de opp negative ting mtp å være sammen med en som er politi? 

Opplevde selv å bli satt i bås på forhånd på grunn av yrket. Synes det er trist og veldig unødvendig. Hadde også blitt utrolig lei meg hvis kompisene til typen skulle vært skikkelig negative til at han ble sammen med meg kun på grunn av det. 

Anonymkode: 8a74f...121

Har ikke fortalt noe slem om han. Fortalte bare at jeg har blitt sammen med en fyr som jeg liker kjempegodt, så sa jeg alle mulige ting jeg liker ved han som de spurte om osv. Så spurte de om han hadde mye penger (tåpelig og ekkelt spørsmål, jeg vet) og hva han gjorde. Sa at han var politimann, og da skiftet plutselig alle om fra å være gira og glade på mine vegne. Gikk i alt fra at alle politimenn var utro drittsekker, at de trodde de kunne få hvem som helst bare fordi de hadde uniform, at de var maktsyke tullinger og var voldelige mot kjærestene sine. At han sikkert bare manipulerte meg og bare brukte meg for sex... Og når jeg sa at det her gadd jeg ikke høre på, og at om de skjlle snakke om han slik kom jeg til å gå. Så beklager de, og sa at de bare var redd for meg, og lurte på om jeg skjønte hvor vanskelog det kom til å bli med turnus og slike ting. :( 

De er egentlig veldig søte og snille ellers, skjønner ikke hva som gikk av dem. Virker som de nesten ble sure på meg fordi jeg var sammen med en politimann, de er lovlydige hele gjengen, så aner ikke hvorfor.

Han er utrolig god og snill, trygg og selvsikker, samtidig som han er barsk og kjekk, godt trent og vi kommer kjempegodt overens. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan være glade på mine vegne. Har vært i et forhold tidligere, med en fyr som ikke behandlet meg så bra, da mente de at jeg aldri burde ha gjort det slutt med han og at jeg ikke kom til å finne noen som var bedre enn han.

Når jeg skriver det her ble jeg egentlig veldig lei meg og lurer på hvorfor jeg er venn med disse jentene... :( Beklager for at dette utviklet seg til en veldig sutrete tråd!

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke fortalt noe slem om han. Fortalte bare at jeg har blitt sammen med en fyr som jeg liker kjempegodt, så sa jeg alle mulige ting jeg liker ved han som de spurte om osv. Så spurte de om han hadde mye penger (tåpelig og ekkelt spørsmål, jeg vet) og hva han gjorde. Sa at han var politimann, og da skiftet plutselig alle om fra å være gira og glade på mine vegne. Gikk i alt fra at alle politimenn var utro drittsekker, at de trodde de kunne få hvem som helst bare fordi de hadde uniform, at de var maktsyke tullinger og var voldelige mot kjærestene sine. At han sikkert bare manipulerte meg og bare brukte meg for sex... Og når jeg sa at det her gadd jeg ikke høre på, og at om de skjlle snakke om han slik kom jeg til å gå. Så beklager de, og sa at de bare var redd for meg, og lurte på om jeg skjønte hvor vanskelog det kom til å bli med turnus og slike ting. :( 

De er egentlig veldig søte og snille ellers, skjønner ikke hva som gikk av dem. Virker som de nesten ble sure på meg fordi jeg var sammen med en politimann, de er lovlydige hele gjengen, så aner ikke hvorfor.

Han er utrolig god og snill, trygg og selvsikker, samtidig som han er barsk og kjekk, godt trent og vi kommer kjempegodt overens. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan være glade på mine vegne. Har vært i et forhold tidligere, med en fyr som ikke behandlet meg så bra, da mente de at jeg aldri burde ha gjort det slutt med han og at jeg ikke kom til å finne noen som var bedre enn han.

Når jeg skriver det her ble jeg egentlig veldig lei meg og lurer på hvorfor jeg er venn med disse jentene... :( Beklager for at dette utviklet seg til en veldig sutrete tråd!

Jeg er ikke overrasket. Det er av en eller annen grunn mange som har denne snodige oppfattelsen av politifolk. Selv tror jeg den kommer fra media. Folk ser på filmer fra Hollywood om korrupte politifolk med tvilsom moral, og overfører dette til Norge. Politifolk er som befolkningen forøvrig: Noen er kjedelige, noen er kjipe, men de fleste er hyggelige, ordentlige folk som bare vil godt..

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, PerUlv skrev:

Jeg er ikke overrasket. Det er av en eller annen grunn mange som har denne snodige oppfattelsen av politifolk. Selv tror jeg den kommer fra media. Folk ser på filmer fra Hollywood om korrupte politifolk med tvilsom moral, og overfører dette til Norge. Politifolk er som befolkningen forøvrig: Noen er kjedelige, noen er kjipe, men de fleste er hyggelige, ordentlige folk som bare vil godt..

Ja og nyhetsmedia spiller også en ansvarsrolle. Media elsker å slå opp stort når de kan henge ut noen fra politiet eller hele etaten for et eller annet.

Anonymkode: da27c...5ed

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, PerUlv skrev:

Men det var da veldig til reaksjon da. :fnise: Går jo an å være skeptisk uten å ta helt av... Og i hvert fall ville møte fyren før man dømmer han.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det var da veldig til reaksjon da. :fnise: Går jo an å være skeptisk uten å ta helt av... Og i hvert fall ville møte fyren før man dømmer han.

Noen ser rødt når det kommer til politiet.. Sånn vil det nok alltid være.. 
Ville ikke anbefalt deg å ta han med på noe sosialt med disse vennene.

Man blir lei av å bli konfrontert med ting som:
- alle mediaoppslag om politiet
- høre om bøter noen de kjenner har fått
- måtte forsvare hva politiet i USA gjør, av en eller annen grunn..
- hadde politiet bare gjort sånn, og sånn så hadde alt løst seg...

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, PerUlv skrev:

Noen ser rødt når det kommer til politiet.. Sånn vil det nok alltid være.. 
Ville ikke anbefalt deg å ta han med på noe sosialt med disse vennene.

Man blir lei av å bli konfrontert med ting som:
- alle mediaoppslag om politiet
- høre om bøter noen de kjenner har fått
- måtte forsvare hva politiet i USA gjør, av en eller annen grunn..
- hadde politiet bare gjort sånn, og sånn så hadde alt løst seg...

Utenom disse venninnene har jeg bare to venner, de to siste er bestevennene mine da, de liker han heldigvis veldig godt. Men vil ikke være venn med en gjeng som snakker slemt om kjæresten min heller, da respekterer de verken meg eller han. Men kan jo ikke dumpe alle venninnene mine utenom to heller da. Får håpe de klarer å bli litt mer nyanserte etter hvert. :)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utenom disse venninnene har jeg bare to venner, de to siste er bestevennene mine da, de liker han heldigvis veldig godt. Men vil ikke være venn med en gjeng som snakker slemt om kjæresten min heller, da respekterer de verken meg eller han. Men kan jo ikke dumpe alle venninnene mine utenom to heller da. Får håpe de klarer å bli litt mer nyanserte etter hvert. :)

Vi får satse på at du får rett :-)

Skrevet

Ryddet for avsporinger og svar til dette.

Frk.K, mod.

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor de tenker negativt om yrket hans?

Tror de VIRKELIG at alle politifolk er korrupte jævler som misbruker makta og skyter tilfeldige folk liksom?

Ja,jeg vet at det er visse fordommer mot politimenn,men at venninne dine reagerte så negativt er merkelig.

Hadde jeg datet en politimann,hadde jeg garantert fått spørsmål om vi drev med roleplay (skurk-politi) og om vi bruker håndjern i senga,men det er mine venniner da😂😂

Skrevet

De fleste tror vel kanskje at kriminelle mennesker er de som hater politifolk, men jeg har et yrke som gjør at jeg møter disse kriminelle i en annen oppstilling, og faktisk har de fleste av dem godt inntrykk av politifolk ;) Selvsagt noen dårlige erfaringer, men det finnes dumme mennesker i alle yrker. Synes faktisk det er litt fascinerende, at jeg møter flest ikke-kriminelle som har dårlig inntrykk av politifolk enn de kriminelle ;) 

Ellers vet jeg om en venninne som vokste opp med en alkoholisert far. Hun snakker ofte om at politiet som kom å pratet med henne, mora, brødrene og søstrene hennes var utrolig snille og hjelpsomme.

Så jo, jeg tror dere. Finnes nok mange herlige, rause og omsorgsfulle politifolk! :)

Anonymkode: 39fa8...e4c

Skrevet

Jeg er sammen med en politimann, men kjenner meg virkelig ikke igjen i det venninnene dine sier! Han er alt det jeg har sett etter i en mann, og litt til. Så dumt at det dømmer et helt yrke på den måten de gjør. 

Det høres ut som du liker denne mannen veldig godt, så jeg vil tro at vennene dine kommer til å gjøre det samme. Folk kan være utrolig dømmende frem til de får møtt personen det er snakk om, kanskje spesielt når det kommer til de som er politi. 

Kos deg med kjæresten din. :-) 

Anonymkode: bd5a7...e4b

Skrevet

Takk for oppmuntrende råd og ord alle sammen. Ble veldig lei meg etter jeg var med de jentene, men føles litt bedre nå. 

Tenkte jeg kanskje skulle sende dem en melding og si at jeg blir såret når de sier slike ting, at jeg liker han kjempegodt og vil at de skal gi han en sjanse eller noe. Eller skal jeg bare la det være? Har ikke sagt noe til han enda, han har hatt jobbhelg, pluss at jeg hadde blitt veldig lei meg om kompisene hans hadde sagt noe slikt om meg, så vet ikke helt. :/ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...