Gjest undulater Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Samboeren min og jeg bor i en familiebolig, hvor min bestemor bor i over etasjen, hun nærmer seg 90 år. I det siste har det kommet mange nye innflytter familier i strøket vi bor i, hvilket har medført festing i nabolaget nesten hver eneste helg gjennom hele sommeren, noe jeg egentlig koser meg litt over. Jeg har alltid synes det har vært stille her, og jeg synes det er hyggelig at ungdommer fester..er jo ikke så gammal selv. Høy musikk plager meg ikke det grann. MEN, ved 2 anledninger har jeg måtte jage bort ungdomsgjenger fra vår egen gårdsplass. Første gangen sto en gjeng på 9 - 10 stykker under overtaket på trappa til bestemor - som bor i overetasjen. De ventet på taxi, men bråket høylytt. Jeg ba dem pakke seg til hælvete bort derfra, i en noe truende og uvennlig tone, hvilke de rask gjorde. Etterpå innså jeg at jeg kanskje hadde vært litt i overkant brysk, og angret fremferden min. Gang nummer to var rundt 1 på natta, da jeg hørte noen løpe i trappa som fører ned i hagen vår, for å beinfly opp til veien igjen, hvor de ringte på dørklokka til bestemor. Nok en gang spurta jeg ut, og de virket helt overrasket, og beklaget seg, de hadde ringt på fordi de trengte fyr. Jeg sa de ikke kunne holde på sånn her, og at det er noe de må forstå. Og ettersom jeg snakket, merket jeg at jeg begynte å hisse meg opp igjen, til et punkt hvor jeg så de ble redde og trakk seg unna. Det var ikke de samme ungdommen som første gang. Uansett, dette er ikke inntrykket jeg vil gi. Hvordan skal jeg gå fram på en mer behersket måte?!
stan Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Du har ikke mulighet til å sette opp et gjerde, mer utelys eller noe? Vi gjorde alle tre. Først satte vi opp en garasje (av andre grunner) så adkomsten til gårdsplassen ble smalere. Så satte vi opp et gjerde mellom gårdsplassen og huset (så guttungen ikke skulle rote seg ut av hagen). Og en lampe som reagerer på bevegelse. Så ferdselen rundt huset er blitt helt borte. Hagen pleide å fungere som en snarvei, men det er har ikke skjedd siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå