Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjör man hvis det ikke er mulig å få god regeranse på fra ledare i siste og eneste relevante jobb? Den ene ledern kjenner jeg ikke grunnet vedkommende ble sykemeldt rett etter min oppläring...og denne lederens overordnede likte meg ikke 。....så med andre ord...jeg greier ikke oppgi nok referanser....... :/ de godtog ikke kollegaer. Føler st jeg ikke har fått noe svar etter at hu som intervjuet meg skulle sjekke med referanser....blir nervøs for at jeg aldri får jobb ....synes det er sært st det står i attesten min jeg sluttet selv og...

Anonymkode: 2b273...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil ikke denne lederen gi deg en god/ok referanse? Har du gjort noe som tilsier at lederen skal kunne si noe negativt? At det står at du sluttet av eget ønske er ikke noe problem, men du kan gjerne føye til hvorfor i et evt intervju.

Anonymkode: 5bfcb...4f1

Skrevet

Det er helt vanlig å skrive i en attest at arbeidstageren sluttet etter eget ønske. Slik jeg har skjønt det er det omtrent det samme som å si at du ikke fikk sparken.

Anonymkode: 0268e...c61

Skrevet

Det kan skje den beste å ha dårlige referanser. 

Det er så mange forhold som spiler inn. Nye sjefer, omorganiseringer underveis, sykdom, dårlig opplæring, svikt i organisasjonen...dårlig personkjemi med sjefen, at du ble feilansatt, eller etc. 

De fleste arbeidsgivere / rekrutteringsfirmaer som skal drive referansesjekkene sine må jo være klar over at det er et kompleks bilde. Så hvis de liker hva de ser og mange referasner er positive bortsett fra f.eks 1, så bør de klare å overse den ene dårlige referansen fra den bedriften! 

Anonymkode: 85c6e...8c3

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan skje den beste å ha dårlige referanser. 

Det er så mange forhold som spiler inn. Nye sjefer, omorganiseringer underveis, sykdom, dårlig opplæring, svikt i organisasjonen...dårlig personkjemi med sjefen, at du ble feilansatt, eller etc. 

De fleste arbeidsgivere / rekrutteringsfirmaer som skal drive referansesjekkene sine må jo være klar over at det er et kompleks bilde. Så hvis de liker hva de ser og mange referasner er positive bortsett fra f.eks 1, så bør de klare å overse den ene dårlige referansen fra den bedriften! 

Anonymkode: 85c6e...8c3

Enig, men dessverre kan en dårlig referanse (dårlig arbeidsmiljø og jeg sluttet selv) være veldig ødeleggende :(

Anonymkode: 920af...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...