Gå til innhold

hvordan ta opp dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønn på 5 kom hjem og fortalte at minste på 4 hadde tisset i buksen i mens far var ute av hus.. dama hadde dratt broren med inn på badet, revet av han tøyet, kastet han i dusjen og spylt han masse i ansiktet. Han ville ha klut foran øynene og så hadde hun spylt mer i ansiktet slik at han hadde fått masse vann i munn og hostet. Han hadde grått mye. 

Hvordan ta dette videre med far??

Anonymkode: 9c6c0...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det som det er, vel?

• Liker 4
Skrevet

Du sier det rett ut til faren til guttene at dette IKKE er greit!

Sånne straffemetoder er ikke innafor, det er faktisk et overgrep mot barnet.

Hvis det er sånne tilstander hos far så vet jeg ikke om jeg ville sendt ungene mine dit. 

• Liker 9
Skrevet

venninnen min er redd for å ikke bli trodd, og skape dårlig stemning. barna liker ikke stemor fra før og har blitt tatt i løgner tidligere. de har ikke tatt bruddet så bra. Burde ha nevnt det i HI

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

venninnen min er redd for å ikke bli trodd, og skape dårlig stemning. barna liker ikke stemor fra før og har blitt tatt i løgner tidligere. de har ikke tatt bruddet så bra. Burde ha nevnt det i HI

Ville uansett snakket med far om det, men kanskje ikke gått så hardt ut.

Mtp de nye opplysningene om at barna har blitt tatt i løgner før. 

Ser da for meg at det såklart kan ha skjedd et uhell der minsten har tisset seg ut, og stemor tok han med i dusjen for å vaske av han. Også har ungen protestert og ting har tatt litt av der brødrene har overdrevet i sin beskrivelse til moren da de kom hjem igjen.. Men, hun må uansett snakke med eksen om det. 

• Liker 7
Skrevet

Montro om den nye samboeren omtaler seg som bonusmor.

Anonymkode: bd497...2c6

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville snakket med far om det, men også tatt en prat med stemor om de snakker sammen. Hvis ikke latt det gå gjennom far. Jeg hadde rett og slett fortalt videre det barnet sa og tatt det derfra, for alt du vet kan stemor og far allerede ha snakket om uhellet og kanskje det ikke var så alvorlig som barnet fikk det til å høres ut. Barn kan overdrive om de ikke liker en person, det husker jeg godt at jeg gjorde som barn.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Montro om den nye samboeren omtaler seg som bonusmor.

Anonymkode: bd497...2c6

Trådens mest smålige kommentar går til: deg, gratulerer :scorpis:

Anonymkode: 97ba6...71d

• Liker 1
Skrevet

De voksne burde snakke sammen: både  "den onde stemoren", far og mor og diskutere hvordan overgangen for barna kan bli best mulig. Stor fare for at barna skrøner litt her..

Anonymkode: 6a4af...fba

• Liker 2
Skrevet

Far br umiddelbart kontaktes og han bør høre den fulle og hele sannheten - kanskje fra guttene også. Guttene bør vite at dette IKKE er godtatt oppførsel fra noen som helst. La dem forstå at du tar dette dønn alvorlig, og sånt skal ikke skje.

Neste du gjør er selvfølgelig å anmelde stemor til BV.

Anonymkode: 580f1...726

• Liker 3
Skrevet

Dette er traumatisk for barna. Du er faktisk forpliktet til å kontakte barnevernet slik at de kan følge dette opp. 

Nøler du virkelig på dette? 

Anonymkode: 38532...ac7

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er traumatisk for barna. Du er faktisk forpliktet til å kontakte barnevernet slik at de kan følge dette opp. 

Nøler du virkelig på dette? 

Anonymkode: 38532...ac7

Barnevernet? Litt drøyt eller? Kanskje heller si ifra til far, og snakke med ste-mor?

Jeg ville ikke sendt barna dit igjen, så om det ble bråk med far etterpå ville jeg tatt det derfra.

Anonymkode: c134d...8d4

• Liker 2
Skrevet

Herregud det er sånne tråder som gjør at jeg ikke tåler Internett...

Først finnes det faktisk folk som er så emptiløse og stygge med barn. Og på toppen av det hele finnes det utenforstående voksenpersoner som er helt hjelpeløse og ikke vet hva de skal gjøre! 

Det er barnemishandling og mennesket skal ikke få være rundt barna. Ferdig snakka. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...