Dracula Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Hvordan finne eg hvor mye ris pr person? Stå ingenting bakside. Og hvor lenge kokes.. Bruker vanligvis gryte.
Dracula Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter #2 Skrevet 8. oktober 2016 Skulle stå vanlig og ikke vanligvis!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er dame, storspist og glad i ris. Jeg beregner minst 1 dl tørr ris pr person, ofte litt mer, og koker den ca 18 minutter. Slik koker jeg ris: Jeg pleier først å skylle risen i kaldt vann i noen ganger i samme gryte som jeg skal koke den i (hvis jeg husker og gidder). Jeg bruker en ganske liten gryte. Når risen er skylt har jeg på nok vann til at vannet står en "pekefingerknoke" over risen, og har i litt salt (to-tre klyper til 2 personer). Koker opp, skrur ned til nest laveste effekt (det er det som passer på mine induksjonsplater - det skal bare så vidt småkoke). Lar det koke ca 18 minutter, tar risen av varmen, og lar den stå noen minutter før servering. Anonymkode: b0732...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå