AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #41 Skrevet 9. oktober 2016 Beklager å kape tråden litt her - men ser flere skriver Babybjörn er dårlig. Fikk en på kjøper med vår barnevogn og trodde den var veldig bra. Er fortsatt gravid så er en stund til jeg eventuelt skal bruke den men bør vi se på andre alternativer? Har også kjøpt en sjal som vi tenkt bruke når baby er nyfødt men trodde babybjørn var topp fra baby er ett par måneder... Anonymkode: fff3c...b5e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #42 Skrevet 9. oktober 2016 Var meg som spurte om Babybjörn - Googlet kjapt å fant denne testen. Ikke lest så nøye enda men ser ut at Babybjørn i 2016 modell fått veldig god score på ergonomi så er kanskje noe gammelt som henger igjen at den skulle være dårlig? http://www.bäst-i-test.se/Barsele Anonymkode: fff3c...b5e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #43 Skrevet 9. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var meg som spurte om Babybjörn - Googlet kjapt å fant denne testen. Ikke lest så nøye enda men ser ut at Babybjørn i 2016 modell fått veldig god score på ergonomi så er kanskje noe gammelt som henger igjen at den skulle være dårlig? http://www.bäst-i-test.se/Barsele Anonymkode: fff3c...b5e Kan være fordi den bare er testet mot andre seler som heller ikke er så veldig bra? Anonymkode: 8eb94...9ce
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #44 Skrevet 9. oktober 2016 17 timer siden, Pinkpashion skrev: Ta en titt på sela... Ser den behagelig og ergonomisk ut? Babyen henger etter skrevet, som igjen henger i bæreren sine skuldre. Skal ikke et trent øye til for å se at dette ikke er ok. Det er ikke c-kurve og ikke froskestilling på beina, samt at det er dårlig støtte for bæreren. Så nei, ingen god sele. Den ligner veldig på Babybjørn Classic, og den er vel omtrent det motsatte av ergonomisk. Dersom du er opptatt av merker og utseende, så kan jeg opplyse deg om at bæresjal-verdenen er stor og der kan du finne dyre, flotte sjal som er håndvevd. Hilsen bæremamma til barn nr 2, som med årene har opparbeidet seg en del peiling. Nei Sorry. Trodde det var det denne siden var til for? Ikke sånn med "utrente øyne" som burde se det selv...🙄 Jo takk det er eg klar over. Men nå var det akkurat dette bæreselen jeg synes var fin i dette tilfellet. Hilsen ts/bære-mamma til snart 3 uten så mye peiling. Anonymkode: 7a88f...399
Gjest Sisti Skrevet 10. oktober 2016 #45 Skrevet 10. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Var meg som spurte om Babybjörn - Googlet kjapt å fant denne testen. Ikke lest så nøye enda men ser ut at Babybjørn i 2016 modell fått veldig god score på ergonomi så er kanskje noe gammelt som henger igjen at den skulle være dårlig? http://www.bäst-i-test.se/Barsele Anonymkode: fff3c...b5e Nei den er fortsatt dårlig, men bedre enn den var før. Problemet er at veldig, veldig mange, inkludert de som tester, ikke har helt peiling på hva en GOD sele er. De greier ikke å vurdere det riktig. Hvis du googler bilder av selen med barn i ser du at de ikke får god nok m-form i beina og ikke c-form i ryggen. Ironisk at Babybjørn kaller den ergonomisk når ikke en gang deres egne bilder viser ergonomisk bæring. Hvis ikke produsenten selv en gang kan bære ergonomisk, hvordan skal kundene greie det? Med det sagt - over kortere bæreperioder er det ingen krise å bære i en uperfekt sele, hvis barn ikke har hofteproblemer. Men det er helst ikke selen du bruker på fjelltur... Du kan forøvrig få til litt bedre bæring i Babybjörn vha et skjerf! http://www.fineandfairblog.com/2013/12/narrow-based-carrier-scarf-hack.html?m=1 https://mummingaround.com/2015/10/28/simple-but-effective-baby-carrier-scarf-hack/ Den manglende c-formen er det dessverre lite å gjøre noe med.
Simmis Skrevet 10. oktober 2016 #46 Skrevet 10. oktober 2016 Hadde babybjørn til eldste, og den ble lite brukt, men til de to minste hadde jeg mei tai, og de ble mye bært. Beste bæreselen jeg har hatt. Mannen brukte den innimellom også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #47 Skrevet 10. oktober 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager å kape tråden litt her - men ser flere skriver Babybjörn er dårlig. Fikk en på kjøper med vår barnevogn og trodde den var veldig bra. Er fortsatt gravid så er en stund til jeg eventuelt skal bruke den men bør vi se på andre alternativer? Har også kjøpt en sjal som vi tenkt bruke når baby er nyfødt men trodde babybjørn var topp fra baby er ett par måneder... Anonymkode: fff3c...b5e Kjøp en annen bæresele. Babybjörn er ikke optimalt for babyen, selv om de nye er noe bedre enn de gamle. Anonymkode: 41c5b...cd4
Pinkpashion Skrevet 11. oktober 2016 #48 Skrevet 11. oktober 2016 På 9.10.2016 den 23.54, AnonymBruker skrev: Beklager å kape tråden litt her - men ser flere skriver Babybjörn er dårlig. Fikk en på kjøper med vår barnevogn og trodde den var veldig bra. Er fortsatt gravid så er en stund til jeg eventuelt skal bruke den men bør vi se på andre alternativer? Har også kjøpt en sjal som vi tenkt bruke når baby er nyfødt men trodde babybjørn var topp fra baby er ett par måneder... Anonymkode: fff3c...b5e Babybjørn er ikke ergonomisk korrekt, selv om Babybjørn One er en bedre utgave enn tidligere modell. Babybjørn er det mest "folkelige" merket som alle har hørt om, men ingen ergonomisk sele (selv om de liker å påstå det selv). Barnet får ikke optimal M-stilling på beina og ikke C-kurve. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #49 Skrevet 11. oktober 2016 jeg vil bare si at man trenger ikke erfaring med en bæresele for å se om den er ergonomisk eller ikke - det er lett å se (ref. TS kommentar at mange sier at den ikke er ergonomisk, uten å har prøvd). Er selen smal i sette (som gamle babybjørn, stokke, gucci) eller helt stiv og rett i ryggpanelen (som babybjørn one) - er den ikke ergonomisk og sånn er det bare. bilde herifra - http://www.pennilessparenting.com/2012/08/budget-baby-wearing-homemade-carriers.html Anonymkode: 936f3...ff2 1
Gjest Tekola Skrevet 12. oktober 2016 #50 Skrevet 12. oktober 2016 Tråden er rydet for spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Tekola, forumansvarlig.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #51 Skrevet 12. oktober 2016 Nå har jeg skrevet før i denne tråden angående at det er riktig at ikke den Gucciselen er bra for sittestilling eller bærer. Men jeg må også bare kommentere at det er nokså vilt å lese de hysteriske innleggene mot de nyeste Babybjørn. Herregud, barn får overhodet ikke skader av å bæres litt i en sele som ikke er elsket av de mest ihugga bæreforumene hvor kun det mest økologiske og pedagogisk riktige omtrent er det eneste som hindrer en alvorlig skade. Nå får dere gi dere med skremselsprooagandaen her - det går HELT fint å bære i nye Babybjørner, og husk nå på at folk flest ikke bærer døgnet rundt. Gæd. Skulle tro barn døde om de ikke blir konstant bært, ammet og samsovet med. Anonymkode: b9e68...a02 2
Gjest Sisti Skrevet 12. oktober 2016 #52 Skrevet 12. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg skrevet før i denne tråden angående at det er riktig at ikke den Gucciselen er bra for sittestilling eller bærer. Men jeg må også bare kommentere at det er nokså vilt å lese de hysteriske innleggene mot de nyeste Babybjørn. Herregud, barn får overhodet ikke skader av å bæres litt i en sele som ikke er elsket av de mest ihugga bæreforumene hvor kun det mest økologiske og pedagogisk riktige omtrent er det eneste som hindrer en alvorlig skade. Nå får dere gi dere med skremselsprooagandaen her - det går HELT fint å bære i nye Babybjørner, og husk nå på at folk flest ikke bærer døgnet rundt. Gæd. Skulle tro barn døde om de ikke blir konstant bært, ammet og samsovet med. Anonymkode: b9e68...a02 Det er da ingen som har krisemaksimert og sagt at barn dør eller blir direkte skadet av BB? Nå er det faktisk du som overdriver og er hysterisk her. Men når man har valget, hvorfor ikke velge et alternativ som er BEDRE for babyen, som er mer behagelig, og som man kan bære i i timesvis hvis man vil? Det er jo ikke alle som bæres "bare litt", noen bæres mye og da kan det være greit å ha bæretøy som er behagelig for babyen over lengre tid. Når man først skal svi av en tusenlapp på bæresele kan man jo like gjerne velge den beste, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå