Gå til innhold

Kvinner som legger ut redigerte bilder av seg på nettet.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er en del kvinner som legger ut bilder av seg hvor bildet er redigert, hvor bildet er fra da de så bedre ut eller av andre grunner ikke gir et godt bilde av hvordan de faktisk ser ut.

Det jeg lurer på er hvorfor kvinner gjør det. Åpenbart ønsker de positive tilbakemeldinger, men hva får man egentlig ut av å høre at man ser pen ut om det er et bilde som ikke representerer hvordan man ser ut? 

Endret av Summers
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder i høyeste grad menn også. 

• Liker 10
Skrevet

Bare en videreføring av DNA'et det der. Først var det speile seg i vannet - se alle feilene og drømme at de var borte. Så kom speilet - bruke evigheter foran det, se alle skavankene og drømme at de var borte. Nå er det SnapChat, Instagram, bloggere, Kardashians og deres like som gjelder. Samme triste prinsipp - ny teknologi. 

Skrevet

For noen når man er ensom er all oppmerksomhet = positiv oppmerksomhet

Anonymkode: 9636d...864

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Bare en videreføring av DNA'et det der. Først var det speile seg i vannet - se alle feilene og drømme at de var borte. Så kom speilet - bruke evigheter foran det, se alle skavankene og drømme at de var borte. Nå er det SnapChat, Instagram, bloggere, Kardashians og deres like som gjelder. Samme triste prinsipp - ny teknologi. 

Ja, urelegmessigheter i huden, som føflekker, arr, rynker, og andre typer merker er helt klart feil og skavanker. En perfekt kvinne kan ikke ha en smilerynke en gang, for det betyr i så fall at hun har feil og er ikke lenger perfekt.

Anonymkode: c9b21...0cf

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Summers skrev:

Er en del MENN som legger ut bilder av seg hvor bildet er redigert, hvor bildet er fra da de så bedre ut eller av andre grunner ikke gir et godt bilde av hvordan de faktisk ser ut.

Det jeg lurer på er hvorfor MENN gjør det. Åpenbart ønsker de positive tilbakemeldinger, men hva får man egentlig ut av å høre at man ser pen ut om det er et bilde som ikke representerer hvordan man ser ut? 

Jeg ser en del menn som gjør dette, både på fb og blogger, hvorfor gjør de det?

Anonymkode: bf44f...66d

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, MyIian skrev:

jupp-

Skrevet
13 minutter siden, Summers skrev:

Er en del kvinner som legger ut bilder av seg hvor bildet er redigert, hvor bildet er fra da de så bedre ut eller av andre grunner ikke gir et godt bilde av hvordan de faktisk ser ut.

Det jeg lurer på er hvorfor kvinner gjør det. Åpenbart ønsker de positive tilbakemeldinger, men hva får man egentlig ut av å høre at man ser pen ut om det er et bilde som ikke representerer hvordan man ser ut? 

Samme grunn som at de fleste kvinner bruker sminke, går jeg ut fra. 

Anonymkode: 35466...ead

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, MyIian skrev:

:eeeh: Ehhh... Det stemmer ikke helt du. Menn er ikke opptatt av utseende. Du ser ikke menn bruke sminke feks.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:eeeh: Ehhh... Det stemmer ikke helt du. Menn er ikke opptatt av utseende. Du ser ikke menn bruke sminke feks.

Jepp... Alle solpuddertrådene på dette forumet viser til dette.

Hvorfor folk legge ut masse bilder som redigerer hvordan man ser ut vet jeg ikke.

Anonymkode: a5c4e...c54

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp... Alle solpuddertrådene på dette forumet viser til dette.

Hvorfor folk legge ut masse bilder som redigerer hvordan man ser ut vet jeg ikke.

Anonymkode: a5c4e...c54

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Jo.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, urelegmessigheter i huden, som føflekker, arr, rynker, og andre typer merker er helt klart feil og skavanker. En perfekt kvinne kan ikke ha en smilerynke en gang, for det betyr i så fall at hun har feil og er ikke lenger perfekt.

Det er det dessverre altfor mange som mener, noen menn og de fleste kvinner. Det er til å grine av.

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Summers skrev:

Fordi de gjentatte ganger får positiv tilbakemelding på det (likes). Jeg driver ikke med instagram og slikt, men har skjønt at for noen, så betyr et "like" på et bilde veldig mye.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor irritere seg over det?

Skrevet
Akkurat nå, sol87 skrev:

Fordi de gjentatte ganger får positiv tilbakemelding på det (likes). Jeg driver ikke med instagram og slikt, men har skjønt at for noen, så betyr et "like" på et bilde veldig mye.

Men det er jo ikke bare damer som gjør det, det er også mange menn. det gjelder bloggere, insta, osv.

Det er naivt å dro at menn ikke gjør det. Heterofile menn.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke bare damer som gjør det, det er også mange menn. det gjelder bloggere, insta, osv.

Det er naivt å dro at menn ikke gjør det. Heterofile menn.

Sa jeg det?

Skrevet
46 minutter siden, Summers skrev:

Tenker det samme. På akkurat samme måten som hvorfor er et kompliment for fine pupper verdt noe om det ikke er dine egne? Er det silikon i dem så er det jo ikke "dine" pupper, akkurat som bildet ikke er "ditt" ansikt når det er redigert.

Anonymkode: d7972...48b

Gjest The damned
Skrevet

Jeg har lurt litt på det samme og det er ofte veldig dårlig redigerte bilder. Man kan se at noen for eksempel har prøvd gjøre nesa mindre tydelig, men så har de ikke tenkt på å gjøre overganger mindre tydelige. Så det ser egentlig bare helt jævlig ut.

Mange bruker også masse filtre og tar sikkert bildet med innstillinger som jevner ut hudtonen. Det ser rett og slett ikke bra ut.

En ting er å ville se best mulig ut, men noen overdriver veldig. Det er også gjerne jenter/damer som allerede er pene så de ødelegger egentlig bare.

Så er det jo noen som vil skjule at de er overvektige eller velger bilder fra da de var yngre. Det er vel for å gi et godt inntrykk av seg selv.

Men gjør jo også endel av det. Leser jo stadig vekk om kvinner som har møtt menn som var mye eldre enn bildet ga inntrykk av.

Det blir egentlig bare feil, men jeg kan til tider også forstå litt hvorfor de gjør det.

Skrevet
1 minutt siden, sol87 skrev:

Sa jeg det?

Nei,men jeg drar diskusjonen videre, og viser til at dette er kjønnsbasert, begge kjønnen gjør dette.

De er som er på tv eller de som er modeller, der blir både menn og kvinner sminket, siden 1900 tallet, og slik har det blitt med nettet å begge kjønn photoshopper og redigere bildene,. og sikkert noe menn som bruker sminke i de bildene.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei,men jeg drar diskusjonen videre, og viser til at dette ikk er kjønnsbasert, begge kjønnen gjør dette.

De er som er på tv eller de som er modeller, der blir både menn og kvinner sminket, siden 1900 tallet, og slik har det blitt med nettet å begge kjønn photoshopper og redigere bildene,. og sikkert noe menn som bruker sminke i de bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...