AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Har vært en del på Finn i det siste og sett på hundene der (ingen planer å kjøpe derfra, har selv oppsøkt oppdretter). Litt merkelig tidsfordriv, men jeg synes det er kjekt å se hva som finnes. Det jeg imidlertid har lagt merke til er at det selges så mange unghunder der, gjerne fra litt under året til ca. 2 år. Mange skriver at det enten er blitt allergi i familien eller at livssituasjonen har endret seg. Det kan godt hende, men hvorfor er da de fleste hundene rundt året når disse familiene ikke han ha dem lengre? Noen som vet? Anonymkode: 1d97a...2a5 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Det har plutselig gått opp for folk hvor mye ansvar det er å ha en hund og at de blir bundet til den i mange år fremover. Som betyr at hvis man ikke finner hundepass så går alle planer om helgeturer hvor man ikke kan ta med dyr rett i vasken.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 Tipper at de ikke har klart å oppdra hunden, så de har fått en vilter, ukontrollerbar hund de ikke orker lenger Anonymkode: ab2a8...74d 1
Skywise Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 Det ligger ganske mange eldre hunder der også. I alle fall i de kategoriene jeg sjekker er det ikke noen overvekt av unghunder. En del unghunder blir noen drittbikkjer av noen tenåringsrotter i den alderen. Er man kanskje ikke så veldig hundeinteressert og uerfaren, er det nok lett å føle at hundeholdet er blitt uhåndterlig. Etter et år har nok også mange av dem som skaffet seg hund på impuls blitt lei av dem og i den forbindelse omplasserer. 2
Sirah Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 1 minutt siden, Skywise skrev: Det ligger ganske mange eldre hunder der også. I alle fall i de kategoriene jeg sjekker er det ikke noen overvekt av unghunder.En del unghunder blir noen drittbikkjer av noen tenåringsrotter i den alderen. Er man kanskje ikke så veldig hundeinteressert og uerfaren, er det nok lett å føle at hundeholdet er blitt uhåndterlig. Etter et år har nok også mange av dem som skaffet seg hund på impuls blitt lei av dem og i den forbindelse omplasserer. Det er nok mye sannhet i dette. Hundeholdet ble ikke som eier hadde sett for seg og eier ser ingen annen løsning. Nå skal man ikke si at dette gjelder alle, noen har nok også bare havnet i en lei situasjon, men jeg har lagt merke til det samme som deg TS. 1
Gjest Hapi Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Disse hundene er i puberteten, og det er da man får mest utfordringer. Hunden er iferd med å bli voksen, og alt det genetiske kommer fram; jakttyper jager og stikker av, hunder som graver og biter på ting ødelegger hus og hage, beskyttende hunder utagerer mot det de ser på som trusler. Om man ikke vet dette, eller ikke har noe grunntrening på hunden, så kan det se ut som uoverkommelige problemer og man tror hunden kommer til å være slik alltid. Veldig mange pitbulls blir omplassert i England og USA akkurat i denne alderen fordi det er da de begynner å utagere mot andre hunder og dyr, som endel pitbulls kan ha en tendens til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå