Gå til innhold

Muuto Up - godt lys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger en bordlampe i stua, og syns muuto up ser veldig fin ut. Men gir den faktisk endel lys, eller er det mer enn pyntegjenstand? Ser den har dimmer, så noe lys må den jo gi? 

Grunnen til at jeg spør er at de andre lampene jeg har valgt på stua ikke gir så mye lys som jeg hadde trodd på forhånd, så det er grunnen til at jeg trenger en bordlampe i utgangspunktet. 

Skrevet

Jeg kjenner ikke lampen, men det ser ut som den bruker en 5W led-pære. I følge denne oversikten ser det ut som den da gir litt mer lys enn en gammeldags 40W glødelampe, noe som høres veldig ut som en "pyntelampe" for meg. 

Anonymkode: 7eff6...0fc

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke lampen, men det ser ut som den bruker en 5W led-pære. I følge denne oversikten ser det ut som den da gir litt mer lys enn en gammeldags 40W glødelampe, noe som høres veldig ut som en "pyntelampe" for meg. 

Anonymkode: 7eff6...0fc

Takk. :) Jeg er inneforstått med at bordlamper generelt ikke gir spesielt mye lys, og ca 40 watt er sånn sett helt ok. Men siden lampa er "tett" vil jo lyset bare komme litt som fra en lyskaster på en måte, og det er den effekten jeg er litt skeptisk til. Lampa over spisebordet er nemlig også tett og sender alt lys ned på bordet, og selv med en veldig sterk pære der gir den mye mindre lys til rommet enn jeg hadde forestilt meg. 

Edit: men med Muuto up lyser det jo oppover og ikke rett ned på bordet, så jeg vil tro lyset av den grunn spres litt bedre?

Endret av juliane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...