Gå til innhold

PrtSc- print screen-hvor lander bildet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvor på datamaskinen finner jeg igjen skjermdumpbildet ? Har windows 10.

Skrevet

Hos meg legger ikke skjermdump-bildet seg noen steder enn på "utklipp".
Her er print-screen bare en kopifunksjon, og etter at jeg har tatt det må jeg lime inn bildet i enten paint eller word.

Anonymkode: ae21d...a5c

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk! Det virket, jeg bare valgte "lim inn" med en gang jeg åpnet Paint.

Skrevet

Er lettere å bruke "utklippsverktøy" for å lagre skjermbilder. 

Anonymkode: 38f66...193

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er lettere å bruke "utklippsverktøy" for å lagre skjermbilder. 

Anonymkode: 38f66...193

Hvis du skal lagre skjermbildet som en egen fil er utklippsverktøy det enkleste. Men om du skal lime det inn i et dokument e.l. er det mye enklere å bare trykke én tast og deretter lime inn enn det er å starte et nytt program og deretter merke av det du skal ha bilde av. (I tilfelle noen ikke vet det går det forresten an å bruke alt+printscreen også, da kopierer du bare det aktive vinduet i stedet for hele skjermen.) 

Anonymkode: ffea3...254

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bruker Windows tast + print screen havner bildene i C:\Users\(ditt navn her)\Pictures\Screenshots. 

Skrevet
34 minutter siden, Jonencloud skrev:

Hvis du bruker Windows tast + print screen havner bildene i C:\Users\(ditt navn her)\Pictures\Screenshots. 

Det gjør de Ikke hos meg. Hvilken Windows-utgave har du? Jeg har Windows 10. Er det kanskje noen innstillinger som må gjøres først?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de Ikke hos meg. Hvilken Windows-utgave har du? Jeg har Windows 10. Er det kanskje noen innstillinger som må gjøres først?

Rart, blinker skjermen når du trykker Windows tast + prtsc eller skjer det ingenting. hvis skjermen blinker ble bildet tatt. hvis du har norsk windows versjon blir selvsagt users til brukere og pictures til bilder 

Skrevet
12 timer siden, Jonencloud skrev:

Rart, blinker skjermen når du trykker Windows tast + prtsc eller skjer det ingenting. hvis skjermen blinker ble bildet tatt. hvis du har norsk windows versjon blir selvsagt users til brukere og pictures til bilder 

Det skjønte jeg faktisk. :fnise: Men nei, ingen blinking. Men det er det heller ikke når jeg bruker printscreen til vanlig. Kan det være en funksjon som "følger med" et bildebehandlingsprogram? Jeg har dårlig med slike, nemlig. 

Skrevet

Rart, Windows + prtscr har alltid fungert for meg på Windows 10. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...