AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Hei! jeg har fått plass (uten ungdomsrett) på en vgs der jeg får tatt de fagene jeg vil ha bedre karakter i. Men kan man bruke de karakterene jg får på denne skolen for å erstatte de på mitt tidligere vitnemål? Eller går det bare gjennom privatistordningen ? Takk på forhånd Anonymkode: 0338e...9d7
Herandjetzt Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Rimelig sikker på at beste karakter gjelder, det vil si at gammel karakter vil bli erstattet av ny dersom den er bedre.
Jus sanguinis Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! jeg har fått plass (uten ungdomsrett) på en vgs der jeg får tatt de fagene jeg vil ha bedre karakter i. Men kan man bruke de karakterene jg får på denne skolen for å erstatte de på mitt tidligere vitnemål? Eller går det bare gjennom privatistordningen ? Takk på forhånd Anonymkode: 0338e...9d7 Jeg vil tro det alltid vil være den beste karakteren du får som vil være den avgjørende og gjeldende når du tar fag flere ganger. Er ikke det ganske naturlig, da? 1
Gjest SuperSonic Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 Det er beste karakteren som gjelder. Men har du feks to karakterer i norsk pga vanlig fag og eksamen, så slettes standpunktkarakteren når du tar opp eksamen og du har derfor bare en gjeldende karakter igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 Takk for svar! Var litt usikker på om jeg kunne forbedre karakterene mine uten å ta eksamen som privatist 9 timer siden, SuperSonic skrev: Det er beste karakteren som gjelder. Men har du feks to karakterer i norsk pga vanlig fag og eksamen, så slettes standpunktkarakteren når du tar opp eksamen og du har derfor bare en gjeldende karakter igjen. 10 timer siden, Jus sanguinis skrev: Jeg vil tro det alltid vil være den beste karakteren du får som vil være den avgjørende og gjeldende når du tar fag flere ganger. Er ikke det ganske naturlig, da? 10 timer siden, Herandjetzt skrev: Rimelig sikker på at beste karakter gjelder, det vil si at gammel karakter vil bli erstattet av ny dersom den er bedre. Anonymkode: 0338e...9d7
Herandjetzt Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Uansett. kontakt skolen og spør for å være helt sikker. 1
powpow Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Høres rart ut, trodde det ble endret på reglene for noen år siden slik at man ikke kunne dette lengre? Jeg fikk i alle fall beskjed om at man ikke kunne få ny standpunktkarakter i fag man allerede hadde karakter i, men at man måtte ta disse fagene som privatisteksamen.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 1 time siden, powpow skrev: Høres rart ut, trodde det ble endret på reglene for noen år siden slik at man ikke kunne dette lengre? Jeg fikk i alle fall beskjed om at man ikke kunne få ny standpunktkarakter i fag man allerede hadde karakter i, men at man måtte ta disse fagene som privatisteksamen. Har du noen kilder på de reglene? Jeg fikk plass på en Vgs skole uten ungdomsrett når jeg fortalte at jeg heller ville ta hele vg1 på nytt istedenfor å gå opp til privatist i alle fag. Anonymkode: 0338e...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå