Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med traumer og angst, og tenkte å ha en Halloweenfest og overraske bekjente med katteører og hjemmelaget godt. :) 
Derimot, har vært veldig distansert og er bare en eller to som har sagt "ja", og kun en som har akseptert på selve forespørselen. Tror egentlig de ikke vil være med meg. Tenker mye om jeg skal avlyse festen og deaktivere facebook en stund. Er noen som har fjernet seg saktens fra listen min, og jeg har ikke akkurat invitert mange. 

Er to år siden sist jeg hang skikkelig med folk, og føler mye har gått lit skeis grunnen det jeg sliter med. 
Jeg prøver å være åpen om at jeg sliter, men tror ikke folk liker det, så de har enda større distanse en før.
Jeg tenkte å ha en positiv kveld... men... vet ikke helt...  

Noen som har råd? 
Burde jeg bare gi opp og lege meg under en stein igjen eller prøve å ha fest selv om ingen skulle dukke opp..? :(  
Jeg hadde lyst å gjøre noe gøy for alle, men får liksom følelsen at ingen vil komme.
Jeg vet ikke helt hva jeg burde gjøre :( 

Anonymkode: 23e73...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, nå vet ikke jeg hva slags relasjon du har til de inviterte, men hvis du får lite respons på Facebook-invitasjonen så synes jeg det er greit å ta kontakt med de , si at du ønsker at de skal komme og spørre om et svar på innbydelsen. Det kan jo hende at de bare har glemt å svare - mye på facebook havner lett i min glemmeboks hvis jeg ikke svarer med en gang. 

Om ingen kan på den datoen du har valgt så er det jo lov å bytte dato på arrangementet eller heller invitere på noe nytt.

Nå vet ikke jeg hvor gamle du og dine bekjente er eller hvordan dere vanligvis møtes, men hvis det var jeg som hadde arrangert noe med noen jeg ikke kjenner så godt eller har hatt lite kontakt med så synes jeg at pizza/vinkveld eller noe lignende er mindre stress enn fest. Hvis man kaller arrangementet for fest så blir det kanskje litt kjipere hvis veldig få kan komme - mens på middag, vin og kanskje litt brettspill ol. så gjør det kanskje ikke så mye om det kommer færre. 

Og nei, jeg tror ikke det er lurt å la være å invitere bare fordi du ikke har vært sosial på lenge. Det tar kanskje litt lengre tid å komme inn i en rytme med en fast omgangskrets, men ikke gi opp av den grunn 😊

Andre ting du kan invitere folk med på: en runde pubquiz (her kan du jo også be de du inviterer om å ta med egne venner, kanskje er sjansen større for at de dukker opp og du får kanskje møtt noen nye? vinn-vinn), å gå en tur på dagtid enten i by eller mark, kino osv. 

Anonymkode: 9ac53...6d9

• Liker 1
Skrevet

Opplever at du er din største fiende heller enn andre, synes derfor du burde gå for å få til noe heller enn å feige ut, er nok du selv som overanalyserer her og tolker andre på en negativ måte for å ha påskudd for å isolere deg. Du må komme deg ut av den comfortsonen din, ringe dem heller eller avtal med dem ansikt til ansikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...