AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #1 Skrevet 8. oktober 2016 Beskriv hva slags kjærlighetsforhold du er opptatt av å finne? Søker du økonomisk status, eller er du den som legger mest vekt på sosial intelligens? Jeg er en av de som legger vekt på sosial intelligens, empatiske ferdigheter. Jeg vil møte deg som jeg kan være åpen med: å være to stykker sammen om problemer og gleder er givende for meg. Kjærlighet handler ikke om å ta meg med på de dyreste resturantene og kjøre meg rundt i dyre bilder: det er å være sammen med noen som gjør deg glad når ingen andre kan det. En som gjør meg til en bedre person, som gjør at jeg vil yte mitt beste, uten å forandre meg til en jeg ikke er. Men blir ambisiøs på å være den beste utgaven jeg kan være. Samtidig vil jeg ha en som ser feilene mine, men elsker dem..og motsatt. Jeg vil ha noen som ikke svikter meg, går bak ryggen min. For det vi har sammen er altfor fint til å gambles med i den store grad. Jeg vil ha en som vil ha denne type kjærlighet, og som bryr seg om å bygge oss opp på gode verdier - ikke dårlige og destruktive. Jeg vil møte en kjærlighet som er basert og bygget opp på respekt, ærlighet, tillit og omsorg. Jeg vil ha den type ekte kjærlighet som jeg våger å bli ødelagt av (den dype kjærligheten som aldri har en ende), som gjør meg sårbar. Jeg vil ikke bare ha romantikk og at du vil ha meg, jeg vil at du skal ville meg godt. Jeg vil møte deg som smaker så godt at alle andre smaker i verden rett og slett ikke smaker like godt lenger (andre menn). Selv om man kan forelske seg i andre i et langt forhold, vet jeg at jeg er trofast, og du likeså. Er jeg for kresen? Anonymkode: 3f492...ebc 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Nei, selvsagt er du ikke for kresen. Jeg drømmer også om den store , dype kjærligheten. Aldri gi opp! Anonymkode: 1b7e3...61f
Gjest Spiderman Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er jeg for kresen? Nei, det er du ikke. Ble i overkant sentimental av å lese innlegget ditt så jeg sender deg mine lykkeønsker. Tror du kommer til å ende opp i et godt forhold når du finner en match. Alle burde ha de kravene du har
Gjest made4u Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 Ikke enkelt å svare på ditt spørsmål, men jeg skal forsøke å svare etter beste evne. Mest av alt søker jeg ei som gir mye av seg selv, som er åpen og ærlig på en måte at man føler man blir alvorlig godt kjent med henne, jeg søker ei som vil bli en enhet med meg i den forstand at vi benytter ord som oss og vårt i stedet for jeg/du og mitt/ditt. I større eller mindre grad knytter man bånd mot hverandre, jeg søker ei det båndene er sterke, vet om nok av par hvor partene står langt fra hverandre selv om dem bor sammen (slik er fremmed for meg). Jeg søker ei som får innpass i mine mørkeste rom, ei jeg føler gir meg innpass i sine også. Kommunikasjon er viktig for meg, således også at hun er intelligent. Jeg liker jenter som knytter bånd av følelsesmessige grunner heller enn praktiske, jenter som følger magefølelsen selv de gangene hodet forteller at det ikke er det smarteste eller rasjonelt, altså jenter med guts. Jeg liker jenter med ett stort hjerte for andre, jenter som bryr seg og som viser det. Jeg liker engasjerte jenter, gjerne ei som brenner for ett eller annet og benytter en del av sin tid på dette. Hun må være inkluderende i den forstand at hun liker å dele sine interesser med andre, samt vise samme interesse for andres interesse - at hun er utforskende der er ett stort pluss. Romantiske jenter, gjerne med en grad av mystikk, slår ikke feil. Vil ha ei som er jordnær og ikke så opptatt av overflødige ting. At hun har minimal interesse for moter og ikke er ei sminkedukke er ett stort pluss - gjerne ei som kommer fra gård og ikke er redd for å bli skitten på hendene eller klærne, ei som ikke rynker på nesa men sågar vil forsøke å skifte dekkene selv (også når jeg vil gjøre det for henne). At hun har sunne og greie verdier er også ett pluss. Men disse ønskene skremmer nok de fleste, ikke rart jeg er single og ei heller faller for noen - er usikker på om jeg noen gang kommer til å falle for noen igjen faktisk...
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 Nei. Du er ikke for kresen. Du har kjempefine verdier. Men det er flere kvinner som tenker som deg, enn menn. Dessverre. Anonymkode: d8d10...768 3
Drakan Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Trenger ikke være intelligent eller rik... vil bare bli forstått og føle meg trygg 1
Sphere Skrevet 8. oktober 2016 #7 Skrevet 8. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Beskriv hva slags kjærlighetsforhold du er opptatt av å finne? Søker du økonomisk status, eller er du den som legger mest vekt på sosial intelligens? Jeg er en av de som legger vekt på sosial intelligens, empatiske ferdigheter. Jeg vil møte deg som jeg kan være åpen med: å være to stykker sammen om problemer og gleder er givende for meg. Kjærlighet handler ikke om å ta meg med på de dyreste resturantene og kjøre meg rundt i dyre bilder: det er å være sammen med noen som gjør deg glad når ingen andre kan det. En som gjør meg til en bedre person, som gjør at jeg vil yte mitt beste, uten å forandre meg til en jeg ikke er. Men blir ambisiøs på å være den beste utgaven jeg kan være. Samtidig vil jeg ha en som ser feilene mine, men elsker dem..og motsatt. Jeg vil ha noen som ikke svikter meg, går bak ryggen min. For det vi har sammen er altfor fint til å gambles med i den store grad. Jeg vil ha en som vil ha denne type kjærlighet, og som bryr seg om å bygge oss opp på gode verdier - ikke dårlige og destruktive. Jeg vil møte en kjærlighet som er basert og bygget opp på respekt, ærlighet, tillit og omsorg. Jeg vil ha den type ekte kjærlighet som jeg våger å bli ødelagt av (den dype kjærligheten som aldri har en ende), som gjør meg sårbar. Jeg vil ikke bare ha romantikk og at du vil ha meg, jeg vil at du skal ville meg godt. Jeg vil møte deg som smaker så godt at alle andre smaker i verden rett og slett ikke smaker like godt lenger (andre menn). Selv om man kan forelske seg i andre i et langt forhold, vet jeg at jeg er trofast, og du likeså. Er jeg for kresen? Anonymkode: 3f492...ebc Kan jeg bare signere denne? Veldig bra beskrevet, og akkurat hva jeg er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #8 Skrevet 8. oktober 2016 Mest interessert i en lekker dame som jeg kan pule annenhver helg. Anonymkode: 0e10f...401
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #9 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg er ute etter akkurat det samme som deg Traff kjæresten min via en felles hobby for 2 år siden. Før den tid har jeg bare møtt menn som enten har gått bak ryggen min, vært utro, egoistiske, mangel på følelser <-sistnevnte er en helt ærlig sak. Men jeg husker virkelig hvor lei jeg var og at jeg ikke hadde mer tålmodighet med sånt, jeg orket ikke å håndtere den type ting og man vet jo aldri helt hva man har med å gjøre før etter en stund. Å gå gjennom hele den prosessen igjen, igjen og igjen bare for å ende opp skuffet og såra gjør meg fortsatt bare litt småkvalm Så jeg tok en lang pause fra dating og koste meg heller alene. Fokuserte på studier, hobbyer, trening, venner, hadde en flørt innimellom - bare nok til at vi begge fikk flørtet litt. Reiste alene til nye byer og steder for første gang, ble kjent med andre mennesker på disse turene. Hadde det egentlig helt topp for meg selv etter en stund. Så traff jeg han som er kjæresten min i dag Følelsesmessig var jeg såpass skadet at jeg ikke klarte å involvere meg følelsesmessig i han før ca.1 år. Alle er jo flott i starten og "har så gode verdier", ikke sant?. Dessuten er han kjekk og altfor god for meg. Jeg føler at jeg sier "altfor" om han hele tiden når jeg beskriver han, for jeg setter han så høyt. Altfor god, altfor kjekk, altfor mange følelser. Og det er jo aldri et godt tegn? Hvorfor ville han være med meg? Det var et tankekjør. Det siste året så har jeg sluppet meg mer løs og merket at det var verdt å kjenne på denne forelskelsen og denne kjærligheten. Vi har de samme grunnleggende verdiene (som du nevner mye om). Jeg husker det var et spørsmål for noen uker siden her inne "Om du kunne vært sammen med en som er i rullestol?", og jeg tenkte at jeg aldri hadde forlatt denne mannen for noe slikt. Jeg har havnet der hvor jeg ikke kan se en eneste grunn til å ikke leve resten av livet mitt med han (bortsett fra svik og ødeleggelser). Ser for meg en evig fremtid sammen med denne mannen, Så jeg lover at det er håp for alle mot alle odds Anonymkode: 8c94b...8ca 2
Raven Emerald Skrevet 8. oktober 2016 #10 Skrevet 8. oktober 2016 Ryddet for svar til utestengt bruker. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #11 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg vil ha en som elsker meg, og på de dårlige dagene. En som velger meg, og velger meg hver dag. En jeg kan le med, finne på mye gøy. Og en som er der og støtter på de dårlige dagene. En som kjenner meg 100%. En jeg er utrolig trygg på. En som er glad i mye fysisk kontakt. Penger, bil osv. Kunne jeg virkelig ikke brydd meg om. Jeg vil ha ekte kjærlighet. Anonymkode: 0164c...3fe 2
meeeg9 Skrevet 8. oktober 2016 #12 Skrevet 8. oktober 2016 17 timer siden, made4u skrev: Ikke enkelt å svare på ditt spørsmål, men jeg skal forsøke å svare etter beste evne. Mest av alt søker jeg ei som gir mye av seg selv, som er åpen og ærlig på en måte at man føler man blir alvorlig godt kjent med henne, jeg søker ei som vil bli en enhet med meg i den forstand at vi benytter ord som oss og vårt i stedet for jeg/du og mitt/ditt. I større eller mindre grad knytter man bånd mot hverandre, jeg søker ei det båndene er sterke, vet om nok av par hvor partene står langt fra hverandre selv om dem bor sammen (slik er fremmed for meg). Jeg søker ei som får innpass i mine mørkeste rom, ei jeg føler gir meg innpass i sine også. Kommunikasjon er viktig for meg, således også at hun er intelligent. Jeg liker jenter som knytter bånd av følelsesmessige grunner heller enn praktiske, jenter som følger magefølelsen selv de gangene hodet forteller at det ikke er det smarteste eller rasjonelt, altså jenter med guts. Jeg liker jenter med ett stort hjerte for andre, jenter som bryr seg og som viser det. Jeg liker engasjerte jenter, gjerne ei som brenner for ett eller annet og benytter en del av sin tid på dette. Hun må være inkluderende i den forstand at hun liker å dele sine interesser med andre, samt vise samme interesse for andres interesse - at hun er utforskende der er ett stort pluss. Romantiske jenter, gjerne med en grad av mystikk, slår ikke feil. Vil ha ei som er jordnær og ikke så opptatt av overflødige ting. At hun har minimal interesse for moter og ikke er ei sminkedukke er ett stort pluss - gjerne ei som kommer fra gård og ikke er redd for å bli skitten på hendene eller klærne, ei som ikke rynker på nesa men sågar vil forsøke å skifte dekkene selv (også når jeg vil gjøre det for henne). At hun har sunne og greie verdier er også ett pluss. Men disse ønskene skremmer nok de fleste, ikke rart jeg er single og ei heller faller for noen - er usikker på om jeg noen gang kommer til å falle for noen igjen faktisk... Jeg tror at sånne som deg gir opp for lett i datingen. Slik jeg ser for meg så går dere på dating med altfor høye forventninger og at jenta skal være sånn og ditt og datt. Og før dere har blitt godt kjent med henne, gir dere opp når dere ikke ser det dere 'ser etter', så dere går glipp av å faktisk bli kjent med den personen dere først var interessert i. Med andre ord, prøver jeg å si at man må ta små skritt av gangen, og kanskje de egenskapene du ser etter vil dukke opp etterhvert som dere blir bedre kjent. Bare fordi du ikke så disse egenskapene hos henne de første 3-4 datene, betyr ikke at du skal bare gi henne opp og lete videre. Gi det litt tid, (tenker nå jeg). Men ja, sånn ellers er du ikke for kresen men du høres mer usikker på de relasjonene du har hatt med jenter.
Gjest made4u Skrevet 8. oktober 2016 #13 Skrevet 8. oktober 2016 4 minutter siden, meeeg9 skrev: Jeg tror at sånne som deg gir opp for lett i datingen. Slik jeg ser for meg så går dere på dating med altfor høye forventninger og at jenta skal være sånn og ditt og datt. Og før dere har blitt godt kjent med henne, gir dere opp når dere ikke ser det dere 'ser etter', så dere går glipp av å faktisk bli kjent med den personen dere først var interessert i. Med andre ord, prøver jeg å si at man må ta små skritt av gangen, og kanskje de egenskapene du ser etter vil dukke opp etterhvert som dere blir bedre kjent. Bare fordi du ikke så disse egenskapene hos henne de første 3-4 datene, betyr ikke at du skal bare gi henne opp og lete videre. Gi det litt tid, (tenker nå jeg). Men ja, sånn ellers er du ikke for kresen men du høres mer usikker på de relasjonene du har hatt med jenter. Nå har jeg ikke datet noen eller vært nær ved å tenke tanken om dette de siste 7 årene, men den gang jeg føler for det igjen så vil jeg møte jenta med åpent sinn - er sågar åpen for at hun kan endre mine forestillinger om hvordan en jente skal være... Men først må jeg finne tilbake til drivet om å aktivt søke noen og ville få ei til å ønske å date meg, det er der ikke nå så derfor lommer jeg meg ingen vei heller. Var der ikke sist jeg datet heller, mitt siste forhold kom som følge at det var henne som sjekket meg opp og viste initiativ - hun så veldig søt ut, dessuten hadde hun mange kvaliteter så jeg gav det en sjanse og vi ble sammen - var dog mer forskjellige enn jeg håpet på så vi var ikke riktige for hverandre. Er mer enn ti år siden jeg virkelig søkte noen og hadde motivasjonen for det i den grad at jeg mente alvor med det søket, lenge var det ei jeg ville skulle bli min mer enn noe annet - etter det har jeg aldri fått den gnisten tilbake og om den noen gang kommer, ja det aner jeg ikke...
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #14 Skrevet 8. oktober 2016 15 minutter siden, made4u skrev: det søket, lenge var det ei jeg ville skulle bli min mer enn noe annet - etter det har jeg aldri fått den gnisten tilbake og om den noen gang kommer, ja det aner jeg ikke... Da er du sjanseløs! Anonymkode: 3f492...ebc
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #15 Skrevet 8. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er du sjanseløs! Anonymkode: 3f492...ebc (ikke i negativ forstand) Anonymkode: 3f492...ebc
meeeg9 Skrevet 8. oktober 2016 #16 Skrevet 8. oktober 2016 38 minutter siden, made4u skrev: Nå har jeg ikke datet noen eller vært nær ved å tenke tanken om dette de siste 7 årene, men den gang jeg føler for det igjen så vil jeg møte jenta med åpent sinn - er sågar åpen for at hun kan endre mine forestillinger om hvordan en jente skal være... Men først må jeg finne tilbake til drivet om å aktivt søke noen og ville få ei til å ønske å date meg, det er der ikke nå så derfor lommer jeg meg ingen vei heller. Var der ikke sist jeg datet heller, mitt siste forhold kom som følge at det var henne som sjekket meg opp og viste initiativ - hun så veldig søt ut, dessuten hadde hun mange kvaliteter så jeg gav det en sjanse og vi ble sammen - var dog mer forskjellige enn jeg håpet på så vi var ikke riktige for hverandre. Er mer enn ti år siden jeg virkelig søkte noen og hadde motivasjonen for det i den grad at jeg mente alvor med det søket, lenge var det ei jeg ville skulle bli min mer enn noe annet - etter det har jeg aldri fått den gnisten tilbake og om den noen gang kommer, ja det aner jeg ikke... høres jo ikke som du prøver engang, ikke rart at du er singel da. Stakkars deg!
SunnivaOslo Skrevet 8. oktober 2016 #17 Skrevet 8. oktober 2016 1 time siden, meeeg9 skrev: høres jo ikke som du prøver engang, ikke rart at du er singel da. Stakkars deg! Fordi han vil ha noe ekte? Man er heller singel resten av livet enn å finne en bare for å finne en. 1
SunnivaOslo Skrevet 8. oktober 2016 #18 Skrevet 8. oktober 2016 Er singel på 8 år selv. Har egentlig dagene fulle med jobb,studier og frivillige verv. Er sjeldent på byen og vil heller bruke lørdagskvelden med å lage noe god mat og kose meg med en bok,våkne opp tidlig på søndag og ta meg en tur i marka. Jobber deltid nå for er ikke så opptatt av å ha en kjempegod lønn,vil heller ha fritid så derfor har jeg nå tid til nettstudier og å jobbe frivillig,noe som er Tusen ganger bedre enn å jobbe 08-16 og sløve resten av dagen. Skulle jeg funnet meg en mann,vil jeg at han jobber med noe der han ikke er borte dagen lang eller er gift med jobben. Liker godt arbeidskarer og ikke menn i dress☺ Han må være en som kan være med på turer i ny og ne,en som vil heller gå en tur langs Akerselva etter jobb enn å ligge halvdød på sofaen. En som har humor og som vil utforske livet.
Gjest made4u Skrevet 8. oktober 2016 #19 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg har alltid levd etter filosofien at ting skjer når det skjer, har 14 år i forhold bak meg da fordelt over 4 år, 5 år, 4 år og 1 år, kortvarige affærer ikke inkludert. Ergo har jeg flere år bak meg i forhold enn utenfor etter at jeg ble moden. Alltid falt naturlig for meg tidligere, så hvorfor skal det ikke så neste gang, faller jeg for noen så vil jeg falle for noen (om ikke så er det ikke ment)... Så langt har ikke den jenta dukket opp de siste 7 årene. Dersom det ei heller skjer så er det ingen krise, da er det ment å bli slik - og så lenge det ikke er noen som savnes i meg så har jeg ingen å ønske noen med - altså ingen tap. Er først når man er ulykkelig og drømmer om noen at singeltilværelsen blir uutholdelig. Så frem til ei dukker opp, på butikken, jobb, eller ett annet sted for den saks skyld - og jeg får den gnisten for noen som jeg må ha, så lever jeg ok med singellivet. Om singel er det jeg skal være resten av min tid, så har jeg levd ett rikt liv og har hatt mine stunder og ser frem imot stundene som kommer. Å fiske sammen med kamerater f.eks., de stundene blir hverken bedre eller dårligere i forhold eller som single - slik er det med mange stunder her i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå