Enilorac Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Hei! Har en hund med allergi mot husstøvmidd/lagermidd og noen planter utendørs. Er lei av å få masse renser, kremer, piller og behandlinger hos veterinær som bare koster masse og gir kort virkning før kløe, slikking, sår og biting begynner igjen. Jeg som person er veldig interessert og glad i naturlige ting for alt, og mener at det meste burde kunne kureres naturlig. Jeg vet at gurkemeie er en super plante med utrolig mange fordeler, og har brukt det i en del matlaging. SÅ kom jeg plutselig over en gammel kort forumtråd som handlet om at gurkemeie kunne erstatte kortison. Og dette må jeg tro litt på i henhold til alt det gode jeg leser om gurkemeie på seriøse nettsider. Fant ikke så mye informasjon om folk som har brukt gurkemeie til hund, og forumtrådene var litt gamle. Så jeg håper jo på å få noen svar her om noen som er i samme situasjon eller har prøvd naturmedisin eller gurkemeie av noe slag. Vil heller ikke begynne med det før jeg vet dosering på det, men vet ikke hvem jeg skal kontakte for å få denne informasjonen.. Håper noen har noe klokt å si :D
Gjest Hapi Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Hva forer du med? Om du bruker tørrfor eller annen ferdigmat vil jeg anbefale deg å legge helt om, denne artikkelen om foring av hund er bra: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Gurkemeie kan du selvsagt tilsette, men jeg vet ikke hvor mye, en halv ts kanskje. Jeg hadde en schæfer med kløe, hun klødde av alt tørrfor og det ga seg når jeg sluttet med det.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 Har ingen erfaring med det, men så lenge det ikke er farlig for hunden skader det vel ikke å prøve. Bør sikkert lese deg litt opp på hvor mye som er anbefalt og hvor det er lurt å kjøpe. Om du ikke finner noe på norsk så er det engelsek ordet "turmeric". Vil anbefale deg å være litt skeptisk til de sidene som er skikkelig gira på at alt av naturmedisin fikser alt, og prøve å finne noen flere forskjellige typer sider. Anonymkode: 5a368...330 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 14 timer siden, Enilorac skrev: Hei! Har en hund med allergi mot husstøvmidd/lagermidd og noen planter utendørs. Er lei av å få masse renser, kremer, piller og behandlinger hos veterinær som bare koster masse og gir kort virkning før kløe, slikking, sår og biting begynner igjen. Jeg som person er veldig interessert og glad i naturlige ting for alt, og mener at det meste burde kunne kureres naturlig. Jeg vet at gurkemeie er en super plante med utrolig mange fordeler, og har brukt det i en del matlaging. SÅ kom jeg plutselig over en gammel kort forumtråd som handlet om at gurkemeie kunne erstatte kortison. Og dette må jeg tro litt på i henhold til alt det gode jeg leser om gurkemeie på seriøse nettsider. Fant ikke så mye informasjon om folk som har brukt gurkemeie til hund, og forumtrådene var litt gamle. Så jeg håper jo på å få noen svar her om noen som er i samme situasjon eller har prøvd naturmedisin eller gurkemeie av noe slag. Vil heller ikke begynne med det før jeg vet dosering på det, men vet ikke hvem jeg skal kontakte for å få denne informasjonen.. Håper noen har noe klokt å si :D Nøyaktig hva mener du med dette? Anonymkode: fd873...594 2
Enilorac Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nøyaktig hva mener du med dette? Anonymkode: fd873...594 Kanskje litt rart formulert haha, var sent på kvelden. Jeg mener egentlig bare det at jeg blant annet spiser mat fra bunnen av, bruker naturlige hudprodukter, vaskemidler, kremer og den slags. Generelt interessert i naturlige produkter som er mye bedre for kroppen. Og for eksempel om jeg er syk, så løper jeg ikke til legen - men kurerer det som kan kureres hjemme på kjøkkenet
Enilorac Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2016 20 timer siden, Hapi skrev: Hva forer du med? Om du bruker tørrfor eller annen ferdigmat vil jeg anbefale deg å legge helt om, denne artikkelen om foring av hund er bra: http://www.dyrealternativen.com/42518673 Gurkemeie kan du selvsagt tilsette, men jeg vet ikke hvor mye, en halv ts kanskje. Jeg hadde en schæfer med kløe, hun klødde av alt tørrfor og det ga seg når jeg sluttet med det. Akkurat nå spiser hun Yarrah økologisk tørrfor, og jeg har også lest masse om råforing og hun har fått det i korte perioder, men ikke lenge nok til å se forskjell. Har lyst til å legge om helt, men faren min hadde så lyst til at jeg skulle prøve økologisk så fikk jeg 10 kg i gave hehe, men gleder meg til å prøve råfor for fult etter det!
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #7 Skrevet 9. oktober 2016 Det var jeg som anbefalte gurkemeie i den andre tråden. Det var ikke for å erstatte kortison men for å hjelpe på artroseplager. Allergien ble også mye mye bedre men vet ikke om det var pga gurkemeien. Anonymkode: 0f544...c19 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 Jeg bruker en halv til en teskje blandet i foret en gang om dagen. Regelen jeg leste er ca. 30 til 40 mg per kilo hund Anonymkode: 0f544...c19
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 Meg igjen. Her er en link http://www.dogsnaturallymagazine.com/turmeric-dogs/ Anonymkode: 0f544...c19
Enilorac Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jeg som anbefalte gurkemeie i den andre tråden. Det var ikke for å erstatte kortison men for å hjelpe på artroseplager. Allergien ble også mye mye bedre men vet ikke om det var pga gurkemeien. Anonymkode: 0f544...c19 Gurkemeie er jo blant annet anti-inflammatorisk, og det står spesifikt på flere kilder at det kan hjelpe mot kløe/allergi, så tenker det er verdt å prøve hvis det er trygt for hunder
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 1 minutt siden, Enilorac skrev: Gurkemeie er jo blant annet anti-inflammatorisk, og det står spesifikt på flere kilder at det kan hjelpe mot kløe/allergi, så tenker det er verdt å prøve hvis det er trygt for hunder Ja det hjelper for meg men jeg vil ikke være bombastisk og påstå at det kurerer alt for hunder reagerer jo så ulikt Anonymkode: 0f544...c19
Gjest Hapi Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 Gurkemeie er iallefall trygt for hunder, det skal du ikke tenke på. Det er mange som bruker det for leddproblemer blant annet. Men den største effekten vil du nok få om du legger helt om foringen, så det blir spennende å se når du prøver det!
Enilorac Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #13 Skrevet 9. oktober 2016 5 timer siden, Hapi skrev: Gurkemeie er iallefall trygt for hunder, det skal du ikke tenke på. Det er mange som bruker det for leddproblemer blant annet. Men den største effekten vil du nok få om du legger helt om foringen, så det blir spennende å se når du prøver det! Takk for svar, godt å høre. Har laget en gurkemeieblanding som står i kjøleskapet nå. Også blir det råforing om en stund
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #14 Skrevet 9. oktober 2016 9 timer siden, Enilorac skrev: Kanskje litt rart formulert haha, var sent på kvelden. Jeg mener egentlig bare det at jeg blant annet spiser mat fra bunnen av, bruker naturlige hudprodukter, vaskemidler, kremer og den slags. Generelt interessert i naturlige produkter som er mye bedre for kroppen. Og for eksempel om jeg er syk, så løper jeg ikke til legen - men kurerer det som kan kureres hjemme på kjøkkenet Kan du definere "naturlig"? Anonymkode: fd873...594 2
Enilorac Skrevet 9. oktober 2016 Forfatter #15 Skrevet 9. oktober 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du definere "naturlig"? Anonymkode: fd873...594 Er dette viktig/relevant til saken om gurkemeie? Du kan vel tenke deg til hva jeg mener og prøver å si. Trenger vel ikke gå å lese innholdsfortegnelsen på noe jeg har i skapet for at du skal forstå
Jane&Odin Skrevet 4. januar 2017 #16 Skrevet 4. januar 2017 Hei Ser at tråden er eldre, men vet ikke om du har funnet mer info om gurkemeie og hund, så legger inn en kommentar 😊 Jeg begynte å bruke gurkemeie til min hund Odin for ca 14 dager siden. Jeg gir det fordi han har lymfosarkom. Gurkemeie må gis 3 ggr pr dag, da det går ut av kroppen fort. For å bedre opptak bør det gis med for eks oliven olje eller sardiner, oljen hjelper kroppen å ta det opp. Gurkemeie er gitt i doser opp til 3500 mg uten bivirkninger til hund og 10 g til mennesker. Odin har også husstøvmidd allergi og atopisk eksem. Han får en blanding av V&H ( varierer type), hjemmelaget (oksekjøtt, egg, røde linser og malte kikerter), grønnsak pure, 1 ss olivenolje, 1 ts finhakket gurkemeie og kalsium til middag. Gluten fri havregrøt med 2 ss blåbær, 2 ss olivenolje, 1 ts finhakket gurkemeie og 2 ts finhakket ingefær til frokost og 1 ts gurkemeie med en boks sardiner til lunch. Må nevne at dette har jeg satt spesifikt sammen fordi han har kreft, men tispa vår spiser samme middag bortsett fra gurkemeie. Tispa vår er 100% av smertestillende pga denne kosten og har hvert det i ca 6 måneder nå (begge hundene er 13+ år) Jeg trenger bare dusje Odin annenhver uke nå. Bruker aloe hand and face fra forever living når jeg dusjer ham. Bytter teppene hans 2 ggr pr uke og kokvasker dem. Han vasker seg litt mer enn normalt på frambeina, men ellers er han fin 😊 og fri for medisiner ikke minst.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 GLUTENFRI havregrøt????? Anonymkode: 55e00...661
Jane&Odin Skrevet 6. januar 2017 #18 Skrevet 6. januar 2017 Ja? Ikke unormalt at hunder ikke tåler gluten 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå