Gå til innhold

Venninne vil vi skal lage dikt og sang til venninnes bursdag vi ikke er invitert i. Tåpelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg skal i 30årsdag til en felles venninne av oss. Vi i vennegjengen synes det er en merkelig "fordeling" av hvem i vennegjengen som skal komme og ikke. Det virker som hun tilfeldig har plukket ut noen. Men sånn er nå det. 

Det jeg synes er rart er at venninnen min har tenkt å holde tale. Hun vil at flere av oss andre i vennegjengen som IKKE er invitert skal bidra til denne talen. For å være helt ærlig synes jeg ikke noe om det. Jeg kunne godt gjort det om jeg var invitert. Jeg kommer forøvrig til å kjøpe en fin gave og skrive et fint kort med fine ord. Venninnen vår vil at noen av oss f.eks skal skrive et dikt om bursdagsbarnet, en sang, lage bildefremvisning osv. Dette for at HUN skal kunne bruke det i sin tale. Lettvint løsning eller? Jeg kan gjerne bidra med å finne bilder ol., men jeg vil ikke skrive et helt dikt eller sang for at hun skal slippe å lage talen sin selv. 

Hva tenker dere? Mulig det er jeg som synes det er tåpelig, men det er nå en litt merkelig måte å gå frem på synes jeg. 

Anonymkode: eb707...45e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer forøvrig til å kjøpe en fin gave og skrive et fint kort med fine ord.

Dørmatte?

Jeg hadde ikke engasjert meg på den måten hvis jeg ikke engang ble invitert i feiringen.

• Liker 19
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt gave en gang. Er dere virkelig venninner når hun ikke inviterer deg? For en "venninne"... 

Anonymkode: f7392...091

• Liker 28
Skrevet

Enig, hadde ikke giddet å kjøpt gave til noen som ikke gadd å invitere meg i bursdagen hennes.

Anonymkode: caf42...bbc

• Liker 11
Skrevet

Gåve er ok. Tale? Nei takk.

Skrevet

Et kort er sikkert greit, men du burde ikke gi gave. 
Hun har valgt å ikke invitere deg og de andre som ikke "passer" inn. Å kreve mye av folk som ikke engang får komme er bortskjemt. :( 

• Liker 6
Gjest Psychonaut
Skrevet

Melodi: Tante Sofies vise

Å huffa meg, å huffa meg, du fyller 30 år.

Fra nå vil alt gå nedover med heng og gråe hår.

Du inviterte ikke meg, og det syns jeg er leit.

Men for å være ærlig, har du alltid vært litt teit.

(ingen årsak)

Skrevet
3 minutter siden, Psychonaut skrev:

(ingen årsak)

:ler: :klappe:

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Psychonaut skrev:

(ingen årsak)

hadde vel vært litt slemt på bursdagen om en ho ikke inviterte nån :( 

Skrevet

Ja, man skal ikke finne seg i alt. God nok til å lage underholdning, men ikke god nok til å være der?

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Herandjetzt skrev:

Ja, man skal ikke finne seg i alt. God nok til å lage underholdning, men ikke god nok til å være der?

Tror kanskje jeg har ordlagt meg litt feil. Vår felles venninne har valg å invitere noen i vennegjengen og utelate noen. 

Men hun ene venninnen som skal til vår felles venninne vil at vi skal hjelpe henne med å lage talen/sang/dikt osv. 

TS

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke kjøpt gave en gang. Er dere virkelig venninner når hun ikke inviterer deg? For en "venninne"... 

Anonymkode: f7392...091

Enig. Hadde ikke giddet å bruke tid, energi eller penger på sang, dikt eller gave når jeg ikke var invitert.

Skrevet
12 timer siden, MyIian skrev:

Dørmatte?

Jeg hadde ikke engasjert meg på den måten hvis jeg ikke engang ble invitert i feiringen.

Nemlig.

Man vet at man ikke egentlig er regnet som venninne når hun holder på sånn. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje jeg har ordlagt meg litt feil. Vår felles venninne har valg å invitere noen i vennegjengen og utelate noen. 

Men hun ene venninnen som skal til vår felles venninne vil at vi skal hjelpe henne med å lage talen/sang/dikt osv. 

TS

Ja, har skjønt det. Blir uansett feil om du da skal hjelpe til med å lage underholdningen.

Hun som har dag: Så flott tale da!

Felles venninne: Ja jeg og [du] laget den i lag.

Tredje venninne: Hvor er [du] forresten?

....

• Liker 4
Skrevet

Synes også det er rart at du skal gi gave når du ikke er invitert til festen. Men hvis du er såpass raus, så kjør på. Hadde neppe gjort det selv, gaver gir jeg til folk jeg står nær. Om en venninne ikke finner meg nær nok til å invitere i bursdagsfesten, så er vi heller ikke nær nok til at vi gir gave.

Å hjelpe til med bursdagssang og underholdning høres ihvertfall rart ut!

Anonymkode: 061b6...ba5

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Aldri om jeg hadde lagt noe som helst i en bursdag jeg ikke var invitert i.

Og jeg syns det er frekt å spørre om å lage sang, dikt osv, til en bursdag man ikke er invitert i.

Makan til frekkhet.

Skrevet

Venninna som skal dit kan jo stresse med å lage sang, tale finne bilder osv selv! 

Synes det faktisk er frekt å be om hjelp til det fra dere som blir utelatt jeg. 

• Liker 5
Skrevet

Men TS, denne venninnen din som trenger hjelp til tale, vet hun at dere ikke er invitert?

Skrevet (endret)
8 minutter siden, O.G. skrev:

Nemlig.

Man vet at man ikke egentlig er regnet som venninne når hun holder på sånn. 

Ikke sant? 

Endret av MyIian
leste feil
Skrevet
Akkurat nå, MyIian skrev:

Ikke sant? Jeg synes dette høres helt merkelig ut. Denne venninna som utelater å invitere TS har frekkhetens nådegave, det er sikkert.

Nja, nå er det vel ikke henne som ber om hjelp, men ei venninne som skal holde tale. Uansett, hadde det vært meg så hadde jeg bare begynt å være overfladisk med denne venninnen heretter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...