Hazel Skrevet 20. november 2004 #1 Skrevet 20. november 2004 Har endelig fått barnehageplass. Spørsmålet mitt er todelt: - Hva bør vi anskaffe av "utstyr"? Har jo det som er blitt brukt til dagmamma, men der går det nok ikke like vilt for seg som jeg regner med det kommer til å gjøre i barnehagen. Er det noe som er lurt å tenke på? Har sett at det er lurt å ha et back-up-sett med klær, det skal jeg tenke på... -Hva er det ellers greit å være forberedt på og vite? Er det noe spesielt dere andre har erfart i forbindelse med å starte i barnehage som kan være greit å ha i bakhodet? Er redd det skal bli konkurranse om dyreste klær og sånt... håper bare personalet der er "down to earth" og ikke verken sløve eller hysterisk pedagogiske (forstå meg riktig :-) )
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #2 Skrevet 20. november 2004 Nå om vinteren er det nødvendig med en del ekstra klær - fra innerst til ytterst. Bruk gjerne hals istedet for skjerf. Ha med minst to par ekstra votter. Ellers kjøper vi bleier selv, og han har med brødskiver til ett måltid. Merk alt av klær/sko - annet utstyr som matboks og sekk! Jeg regner med du vil få infohefte fra barnehagen der det står hva som er vanlig i nettopp den barnehagen. I vår barnehage er det slik at barna ikke skal ha med seg egne leker i barnehagen, f.eks. Ellers må du jo bare spørre personalet! Lykke til med barnehagestart!
Ottine Skrevet 20. november 2004 #3 Skrevet 20. november 2004 Det var jeg som skrev innlegget over! Har nok rota med innloggingen i dag...
Angelica Skrevet 20. november 2004 #4 Skrevet 20. november 2004 Tror ikke du skal være redd for noen konkurranse om dyreste klær og sånn.. Er vel litt tidlig for det på barnehagestadiet! En ting som er viktig er å bruke god tid på tilvenning. At du er med barnet og er sikker på at han/hun er trygg i barnehagen før du lar han/hun være alene der. Lykke til i barnehagen!
diddi Skrevet 20. november 2004 #5 Skrevet 20. november 2004 Kjøp sånne stryke-på-navnelapper og merk alt fra votter til truser og sokker. Slik mister dere minst mulig.
Kipa Skrevet 20. november 2004 #6 Skrevet 20. november 2004 Kjøp sånne stryke-på-navnelapper og merk alt fra votter til truser og sokker. Slik mister dere minst mulig. Jepp..vi liker at klær er navna... :wink:Men sånne lapper evt merke- penn får du nok tilbud om når du starter. Vi har i hvertfall brosjyrer på det som gis til nye foreldre. Bruk som andre har sagt god tid på tilvenning,men ikke fortvil om lille venn gråter litt, det er en prosess som mange går igjennom. Om barnet har en bamse eller noe det er glad i som gir trygghet ta med den. Det er godt med den lille tryggheten i nye omgivleser, fortell personalet om barnet deres og dets vaner..så er det lettere å få til et godt samarbeid også. Barnet ditt vil (forhåpentligvis!!) få en primærkontakt, slik at dere har en å forholde seg til i begynnelsen, det er godt for både dere og de lille. Lykke til håper det blir en positiv opplevelse for dere alle.
Varja Skrevet 21. november 2004 #7 Skrevet 21. november 2004 Er redd det skal bli konkurranse om dyreste klær og sånt... håper bare personalet der er "down to earth" og ikke verken sløve eller hysterisk pedagogiske (forstå meg riktig :-) ) Akkurat det tror jeg ikke. Når barna leker i barnehagen blir de mye mer skittene og flekkete enn hvis de er hjemme/hos dagmamma. Kommer du med veldig fine klær kan det være litt upraktisk. Jeg sender ikke med det fineste tøyet til datteren i barnehagen. Det som er viktig å ha av god kvalitet er det som ikke "synes", som bodyer og strømpebukser, votter, hals og lue. (Dette i tynn myk ull om vinteren).
Gjest MrsL Skrevet 21. november 2004 #8 Skrevet 21. november 2004 Og som avdelingsleder i en barnehage setter jeg enormt stor pris på om dere som foreldre har tenkt over hva dere ønsker av barnehagen, hvilke "krav" dere har til barnehagen deres lille pode skal gå i. Det er veldig bra at dere stiller krav til hvordan dere ønsker det og samtidig klarer å se dette i lys av det innholdet akkurat denne barnehagen har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå