AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Del Skrevet 7. oktober 2016 Barn har detti av sykkelen og landet på tommelen. Den er ganske tydelig IKKE brukket. Den er ganske hoven i festet og litt på oppå+inni hånda. Barnet klager ikke og kan bevege tommel og de andre fingrene selvom den er vond. Området er ikke blått. Er det noen vits å dra på legevakta med en forstuet tommel? Eller vil de bare putte på en bandasje? Anonymkode: b384b...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Del Skrevet 7. oktober 2016 Nei, det er liten vits i om du ikke mistenker brudd. Anonymkode: d8a78...d70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Z.Z Skrevet 7. oktober 2016 #3 Del Skrevet 7. oktober 2016 Jeg vet ikke helt hvorfor du spør om råd her siden du selv sier "Den er ganske tydelig IKKE brukket ". Hvis det er en forstuelse er det ingen vits i å dra til legevakten. Men siden du rådfører deg her vet jeg ikke om du er helt sikker. Min anbefalning er å dra til legevakten. Det koster litt tid, men konsekvensene av å ta den feile beslutningen kan være brutal. Når det gjelder et barn er avgjørelsen egentlig veldig enkel; legevakten i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powpow Skrevet 7. oktober 2016 #4 Del Skrevet 7. oktober 2016 Sannsynligvis er den bare forstuet, men jeg ville dratt på legevakta for å være sikker. Snakker av erfaring, da et brudd grodde feil fordi jeg trodde det bare var en forstuing :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 8. oktober 2016 #5 Del Skrevet 8. oktober 2016 Nei, så lenge det kun er en forstuing, kan ikke legevakten gjøre noe annet enn å anbefale kalde omslag, så det er ingen vits i å dra dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 8. oktober 2016 #6 Del Skrevet 8. oktober 2016 Ville dratt på legevakta for å sjekke. Det er ikke alltid lett å oppdage om det er brudd, og en forstuelse kan gjøre mer vondt enn brudd. En støttebandasje vil sikkert være på plass. Har bandasjert en mann som hadde brudd, men nektet gå til legen, men bandasjen stabiliserte og lindret. Har selv hatt brudd, men hadde ikke tid til å risikere at det var et komplisert brudd (i foten) med kanskje påfølgende operasjon, på grunn av et viktig møte et annet sted i landet som jeg måtte rekke. Selvsagt var det vondt, men bruddet var ukomplisert, fikk gips (etter møtet). Da hadde jeg hinket en uke. Jeg trodde ikke det var et brudd, men innså det når det ikke ble noen bedring. Oppsøk legevakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå