Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #1 Skrevet 20. november 2004 Trenger virkelig hjelp om dere gidde å lese nå. Jeg har bestemt meg 100% at jeg skal ta ut seperasjon fra han som jeg er nå gift med. Han har misbrukt meg og gjør det fortsatt verbalt. Men nå er det sånn at vi hadde bestilt billetter til et sted i utlandet for a feire enn jubileum til min syk bestemor, som kanskje død i neste 6 mnd. Jeg har bestemt med meg selv at det er nok best at jeg derfor vente å sende papirene etterpå vi har reiste tilbake, men spiller det egentlig rolle? Saken er at vi har jo et hus som må sannsyngligvis selges, men burde jeg finne meg en leilighet først før jeg har seperasjon innvilget? Kanskje høres dumt ut men jeg er usikkert hva er best å gjør. En andre ting er at han ikke vet om noe av dette. Jeg vet om jeg fortelle han, at han skal gjør alt for a hindre meg i å fullføre seperasjons osv. Hva synes dere om det? Noen råd?
Gjest Bhsiltsk Skrevet 20. november 2004 #2 Skrevet 20. november 2004 Hadde det vært meg, ville jeg ventet til dere har vært på besøk hos din bestemor. Når dere kommer tilbake kan du jo finne deg leilighet. Hvis mannen din er slik som du skriver, ville jeg også ha begynt å pakke bort ting som er viktige for deg å ha allerede nå. Når du forteller ham at du vil separeres, kan det være at han blir sint og nekter deg å komme tilbake til huset for å hente tingene dine. Pakk på forhånd. Hvis dere har barn, MÅ dere til mekling.
Gjest Gjesten Skrevet 20. november 2004 #3 Skrevet 20. november 2004 Dersom han kommer til å gjøre det vanskelig for deg å flytte bør du nok ha alt klart før du sier noe. Kanskje du også bør ha flyttet før han får beskjeden? Jeg er redd du kan bli "overtalt" til å bli der dersom du ikke har et annet sted å dra til med en gang. Og det er kanskje best han ikke veit noe når dere drar til utlandet heller. Tror jeg vil anbefale deg å vente til du har ordnet alt praktisk. Og når du tar ut separasjon vil vel alle dokumenter bli tilsendt han uansett tror jeg, så du kan ikke gjøre det i skjul mens du ordner andre praktiske ting. Lykke til!!
Cata Skrevet 20. november 2004 #4 Skrevet 20. november 2004 Enig med Leyla. Hvis han er så bestemt på å hindre deg iå gå, tror jeg dessuten det er lurt om du skaffer deg en leilighet så du har et sted å dra til når du har fortalt ham om separasjonen.
Blomsterenka Skrevet 20. november 2004 #5 Skrevet 20. november 2004 Jeg ville valgt å være ærlig og fortalt han om dine planer, men jeg vet jo ikke hva mishandlingen han utfører innebærer... Mulig han går og håper på et brudd selv, uten at du vet det? Er det drapstrusler og fysisk mishandling, blir saken en annen.
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #6 Skrevet 20. november 2004 Jeg ville valgt å være ærlig og fortalt han om dine planer, men jeg vet jo ikke hva mishandlingen han utfører innebærer... Mulig han går og håper på et brudd selv, uten at du vet det? Er det drapstrusler og fysisk mishandling, blir saken en annen. Det er alvorlig, ikke snakk om bare at at han er sånn irritabel, han skremmer meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå