Vanessa Silvstedt Skrevet 23. juli 2002 #1 Skrevet 23. juli 2002 jeg er 18 år bor med typen og har det flott.. vi har värt sammen i 1 og halvt år.. nå vil han forlove seg med meg.. vi er som sjelesfrende.. vi elsker hverandre utrolig höyt og forstår hverandre utrolig godt.. Synes dere det er for tidlig ?
meta Skrevet 23. juli 2002 #2 Skrevet 23. juli 2002 Vanskelig å si egentlig... Men etter egen erfaring: jeg var 19 år når jeg forlovet meg første gang (huff høres fælt ut) og skulle ønske jeg ikke hadde gjort det. Der og da virket det rett, men så traff jeg han jeg er sammen med nå og da måtte jeg bare bryte forlovelsen.. Så når vi da begynte å snakke om forlovelse, ble det liksom ikke så spesielt siden jeg allerede hadde vært forlovet en gang. Vi ventet med å forlove oss til vi hadde satt dato for bryllupet og det virket mye mer rett for meg. Men egentlig er det jo bare du som kan svare på spørsmålet ditt. Du må uansett bare gjøre det som føles rett for deg. Uansett hva du gjør: Lykke til
Gjest Solskinn Skrevet 23. juli 2002 #3 Skrevet 23. juli 2002 I min lille verden (hvor jeg lever lykkelig... 8) ) forlover man seg når man planlegger bryllup, da slipper man situasjoner som den meta nevnte. Er det dere, så blir det det, uavhengig om dere setter på dere ringer nå eller ikke!! Det var vel ikke akkurat ett ordentlig svar, men, men.
Gjest eminel Skrevet 23. juli 2002 #4 Skrevet 23. juli 2002 You lucky girl!! Hadde ikke nølt med å svart ja hvis typen min hadde fridd!! Selv har vi bare vært sammen i 5 månder.. hehe... Kommer jo ann på hvordan du føler det. Hvis du er usikker så kan dere jo vente, men hvis du er klar for det - så hvorfor ikke?!!! Heldiggris... :blunke:
Cilla Skrevet 23. juli 2002 #5 Skrevet 23. juli 2002 Jeg forlovet meg når jeg var atten, nesten nitten. Det er nå fire år siden og vi skal gifte oss om tre og en halv uke :D Men skulle jeg valgt opp igjen ville jeg ikke ha gjort det, jeg var for ung og tenkte egentlig ikke over "konsekvensene". Jeg trodde jo også den gangen at det var han jeg ville gifte meg med, jeg elsket han, vi var samboere osv..... men hadde i dag ville ventet med forlovelse til vi skulle sette datoen. Modig gjort av meg å si som attenåring at dette er HAN, jeg er fremdeles ung men etter snart seks år er jeg litt(mye) sikrere på valget jeg nå skal ta. Men dette er nok forskjellig fra person til person. Vi hadde vært sammen i 1 1/2 år da vi forlovet oss.
Vekt74 Skrevet 23. juli 2002 #6 Skrevet 23. juli 2002 Hei! Er enig med Tornerose, det kan jo være litt tidlig. Jeg kunne gifta meg på flekken om min kjære hadde fridd da vi hadde vært sammen i 1 år (var da 16 år!), nå er jeg veldig glad at vi ikke gjorde det. Nå føler jeg meg eldre og "klokere", og det er ikke tvil i min sjel om at han er den rette. Dessuten er jeg gammeldags, og mener at forlovelse er ca. 1 år unna giftemål, men, men... Likevel, folk er ulike, det er ikke sikkert du ombestemmer deg, men hvorfor så bråhast? Kan dere ikke vente litt da, og nyte forelskelsen og hverandre? Jeg synes du skal spørre deg selv, hvorfor dere må gjøre dette nå.... :blunke: Klem fra Vekten
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2002 #7 Skrevet 23. juli 2002 1 1/2 er ikke akkurat så lang tid, men hvis dere forlover dere, så behøver dere jo ikke å gifte dere på en stund. Jeg var forlovet i 5 1/2 år før vi giftet oss. :D Det er bare koselig med ringforlovelse, og vise at en er glad i hverandre, så får man se hva som føles best etter en stund. Lykke til. Klem More :blunke:
Gjest Jamila Skrevet 23. juli 2002 #8 Skrevet 23. juli 2002 Siden du spør om råd: ja, dette er alt for tidlig. Særlig i og med at jeg var inne på et av de andre forumene for litt siden og alt du ønsket deg var at det skulle bli slutt og at du skulle bli singel. En forlovelse er etter min mening en rimelig sterk erklæring mellom to mennesker om at dette er noe vi ønsker å satse på, og om kortere eller lengre tid inngå et ekteskap. Er du 18 år og ikke sikker på om dette er en person du ønsker å dele livet ditt med, bør du for all del ikke inngå en forlovelse og sånn sett kaste bort tid og minner både for din og hans del. Prinsessen (i det humøret nå i kveld...)
waco Skrevet 23. juli 2002 #9 Skrevet 23. juli 2002 Typisk kvinner.... var det ikke du Vanessa som hadde på ti på topp lista.... "gleder meg til å bli singel igjen".... Kvinnfolk! Waco
Væren Skrevet 23. juli 2002 #10 Skrevet 23. juli 2002 Seriøst, Vanessa? Jeg må si som Prinsessen, ut fra hva du har skrevet på tråden "kjenner du en psykopat", finner jeg dette spørsmålet rimelig sprikende fra de andre innleggene dine! Vet ikke helt hva jeg skal tro... Men en forlovelse er vel neppe hva jeg vil anbefale - når du først spør! MVH
Gjest Missuganda Skrevet 23. juli 2002 #11 Skrevet 23. juli 2002 Når man er ung er man fylt med selvmotsigelser Sånn er det bare :blunke:
NinaS.G Skrevet 24. juli 2002 #13 Skrevet 24. juli 2002 Selvfølgelig må du gjøre hva du føler selv, men personlig syntes jeg det er litt tidlig... Jeg hadde også samboer når jeg var 19 som jeg var utrolig glad i og vi snakket om å forlove oss. Hadde han fridd da, ville nok også jeg sagt ja... Gudskjelov tok vi til fornuften å bestemte oss for å vente. Slik jeg ser forlovelse er dette trinnet før ekteskap. Altså ett frieri. Når min kommende mann fridde til meg hadde han tenkt på dette lenge. Han ville ikke fridd til meg hvis han ikke mente vi skulle gifte oss i rimelig tid etter forlovelsen var inngått. Dette er jeg helt enig med han i. Forlovelse betyr for meg rett og slett en bekreftelse og er et symbol på at vi skal gifte oss. Siden dere er så glad i hverandre, har dere vel heller ikke dårlig tid?? Gled dere over hva dere allerede har i dag, og vent litt med forlovelsen. Dette er ihvertfall mitt råd :D
Zena Skrevet 24. juli 2002 #14 Skrevet 24. juli 2002 Ringforlovelse er vel på sin plass når det foreligger konkrete planer om ekteskap??? Finnes jo så mange andre måter å vise hverandre og hele verden at man er glad i hverandre?
Gjest Silje =) Skrevet 24. juli 2002 #15 Skrevet 24. juli 2002 Jeg også er enig i at du bør vente... Tenk bare på alle brutte forlovelser! Forlovelsen vitner jo om at man vil dele resten av livet med hverandre, og jeg tviler på at du vet det... Det finnes jo så mange gutter! Jeg trodde også en gang jeg hadde funnet gutten i mitt liv!!! Men det var langt i fra. Kanskje jeg har funnet han nå, det finner jeg ut en dag! :blunke:
MissiS Skrevet 24. juli 2002 #16 Skrevet 24. juli 2002 Ingenting galt i å være ringforlovet tidlig. Er man sikker og dere føler det er riktig, så go for it! Men ikke gjør det fordi dere er redde for å miste hverandre, bare han har lyst eller bare for å bli ferdige med det. Du vet når det føles riktig for deg! :D Selv forlova jeg meg etter bare ett år og jeg har ikke angret en dag siden! Og nå er det under ett år til vi skal gifte oss......... Weeeeeeeee!!!!! Gjør det dere føler er riktig! Bare pass på at dere gjør det av de riktige grunnene... Lykke til! Forlovelse er koselig
Vanessa Silvstedt Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #17 Skrevet 24. juli 2002 nei jeg har fått opp öynene mine, jeg skal ikke forlove meg med ham. Jeg föler nesten ingenting.. gleder meg ikke eller tenker på å gifte meg. jeg savner mer å väre singel ... denne passer godt inn nå :evil: En djevelelsk elsker Mitt hjerte står i brann og fare mannen i mitt liv er en djevel slu og smart er han som en rev, han vet å lure. Sjarmerende er han , men like farlig. Når han kysser meg godnatt er det for å manipulere Hvordan kan jeg tro at han elsker meg ?
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2002 #18 Skrevet 24. juli 2002 Jeg tror du gjør et klokt valg. Personlig synes jeg det er altfor tidlig å forlove seg når man er så ung, for da vet man faktisk ikke hva man vil (selvom man selv tror det). Synes forøvrig en forlovelse skal høre sammen med en dato for brylluet jeg, og jeg har heller ikke sansen for slike årelange forlovelser før den endelig blir bryllup...
Vanessa Silvstedt Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #19 Skrevet 24. juli 2002 nei men det har blitt sånn nå at nå som spörsmålet dukket opp har det gitt meg litt mer å tenke på. Man må gå videre i livet vil jeg ikke forlove meg med meg ham er det for jeg föler meg usikker på det. Da må jo det väre noe feil i forholdet. Hadde jeg elsket ham hadde jeg ikke värt så usikker på dette. Da må jo det väre klart at han ikke er den rette for meg.
Leo Skrevet 24. juli 2002 #20 Skrevet 24. juli 2002 Vanessa! Jeg har også lest de andre innleggene dine og det forlovelse virker ikke som noen god idè. I verste fall er dette et forhold du bør komme deg ut av så snart som mulig. I beste fall bør dere vente til det har stabilisert seg. Noen ganger tror man at et forhold skal bedre seg bare det "skjer noe"; en forlovelse, et bryllup, et barn, flytting etc. Dette blir å "tisse i buksa for å holde varmen"; det hjelper en stund, men så blir det enda kaldere. Mvh Leo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå