AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, man får ikke sagt mange negative ord om disse menneskene uten å være rasist, egoist, uempatisk og hele den listen der, men jeg prøver likevel, for nå er jeg lei. Jeg bor sentrumsnært i Oslo og møter på romenere hver eneste gang jeg går ut døren. Noen av dem er hyggelige, men mesteparten er plagsomme. De tømmer søppelkassene på jakt etter skjulte skatter og lar ting ligge strødd utover på bakken etter seg når de går videre. De driter i parkene, tar ALDRI et nei for et nei og de har ingen respekt for intimsoner. Om du holder på å drikke av en cola flaske, skal de ha flasken, selv om du ikke er ferdig med den. Jeg forstår at romenerne trenger penger, men det gjør faktisk nordmenn og. Jeg, som dem, går rundt i parkene og samler flasker. Jeg trenger pengene. Romenerne føler da at jeg er pliktig til å gi fra meg alle flaskene. I går skulle jeg til butikken for å pante fangsten og på veien dit møtte jeg to romenere som selvfølgelig skulle ha flaskene mine. Utenfor butikken satt det enda en som fysisk strakk seg etter posene mine for å grabbe dem til seg. Jeg sa klart og tydelig nei og gikk inn i butikken for å pante. Vel fremme med maskinen snur jeg meg og ser at romeneren har fulgt etter meg og fortsetter å forlange å få flaskene mine. Jeg måtte til slutt SKRIKE så folk rundt oss fikk med seg at "nei, dette er mine flasker, de skal jeg ha selv. NEI DU FÅR DE IKKE!" Jeg er så lei dette folkeslaget nå (jaaaaa jeg vet jeg generaliserer), men jeg orker ikke mer. De er så slitsomme! Anonymkode: f875e...561 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #2 Skrevet 8. oktober 2016 Den rette terminologien er romfolk, ikke romenere, da de aller fleste av dem ikke rumenske statsborgere. Anonymkode: 70af8...c03
Honey Dew Skrevet 8. oktober 2016 #3 Skrevet 8. oktober 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, man får ikke sagt mange negative ord om disse menneskene uten å være rasist, egoist, uempatisk og hele den listen der, men jeg prøver likevel, for nå er jeg lei. Jeg bor sentrumsnært i Oslo og møter på romenere hver eneste gang jeg går ut døren. Noen av dem er hyggelige, men mesteparten er plagsomme. De tømmer søppelkassene på jakt etter skjulte skatter og lar ting ligge strødd utover på bakken etter seg når de går videre. De driter i parkene, tar ALDRI et nei for et nei og de har ingen respekt for intimsoner. Om du holder på å drikke av en cola flaske, skal de ha flasken, selv om du ikke er ferdig med den. Jeg forstår at romenerne trenger penger, men det gjør faktisk nordmenn og. Jeg, som dem, går rundt i parkene og samler flasker. Jeg trenger pengene. Romenerne føler da at jeg er pliktig til å gi fra meg alle flaskene. I går skulle jeg til butikken for å pante fangsten og på veien dit møtte jeg to romenere som selvfølgelig skulle ha flaskene mine. Utenfor butikken satt det enda en som fysisk strakk seg etter posene mine for å grabbe dem til seg. Jeg sa klart og tydelig nei og gikk inn i butikken for å pante. Vel fremme med maskinen snur jeg meg og ser at romeneren har fulgt etter meg og fortsetter å forlange å få flaskene mine. Jeg måtte til slutt SKRIKE så folk rundt oss fikk med seg at "nei, dette er mine flasker, de skal jeg ha selv. NEI DU FÅR DE IKKE!" Jeg er så lei dette folkeslaget nå (jaaaaa jeg vet jeg generaliserer), men jeg orker ikke mer. De er så slitsomme! Anonymkode: f875e...561 Et godt tips: Ha hengelås på søppelkassen din og fjern denne sent kvelden før tømming 1
Gothminister Skrevet 8. oktober 2016 #4 Skrevet 8. oktober 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, man får ikke sagt mange negative ord om disse menneskene uten å være rasist, egoist, uempatisk og hele den listen der, men jeg prøver likevel, for nå er jeg lei. Anonymkode: f875e...561 Det er aldri noe galt eller rasistisk og komme med sannhetens ord om disse folka. Vi burde sagt langt mer, brukt sterkere kost. Slik at de aldri våget å sette sin fot her i landet noe mer.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Skrevet 8. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den rette terminologien er romfolk, ikke romenere, da de aller fleste av dem ikke rumenske statsborgere. Anonymkode: 70af8...c03 Det visste jeg ikke, hva slags statsborgerskap har de da? Hengelås på søppelkassen hadde vi, men siden søppelkassene er av plast ble toppen bare brutt opp. Anonymkode: f875e...561
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Fascinerende at man kan bli så forbanna på et folkeslag uten engang å ta seg bryet med å finne ut av hva de heter. Litt som å hate samer og tatere og si at man hater damer og patere. Anonymkode: 0e7d1...94b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #7 Skrevet 8. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det visste jeg ikke, hva slags statsborgerskap har de da? Hengelås på søppelkassen hadde vi, men siden søppelkassene er av plast ble toppen bare brutt opp. Anonymkode: f875e...561 Dette er ikke så veldig pent å gjøre, men det går vel an å eventuelt smøre lokket på søppelkassen med eddik? Lukter ikke godt og innholdet i søppelkassen vil sikkert også virke mindre interessant. Anonymkode: fddd4...613
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #8 Skrevet 9. oktober 2016 På 07/10/2016 den 18.34, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, man får ikke sagt mange negative ord om disse menneskene uten å være rasist, egoist, uempatisk og hele den listen der, men jeg prøver likevel, for nå er jeg lei. Jeg bor sentrumsnært i Oslo og møter på romenere hver eneste gang jeg går ut døren. Noen av dem er hyggelige, men mesteparten er plagsomme. De tømmer søppelkassene på jakt etter skjulte skatter og lar ting ligge strødd utover på bakken etter seg når de går videre. De driter i parkene, tar ALDRI et nei for et nei og de har ingen respekt for intimsoner. Om du holder på å drikke av en cola flaske, skal de ha flasken, selv om du ikke er ferdig med den. Jeg forstår at romenerne trenger penger, men det gjør faktisk nordmenn og. Jeg, som dem, går rundt i parkene og samler flasker. Jeg trenger pengene. Romenerne føler da at jeg er pliktig til å gi fra meg alle flaskene. I går skulle jeg til butikken for å pante fangsten og på veien dit møtte jeg to romenere som selvfølgelig skulle ha flaskene mine. Utenfor butikken satt det enda en som fysisk strakk seg etter posene mine for å grabbe dem til seg. Jeg sa klart og tydelig nei og gikk inn i butikken for å pante. Vel fremme med maskinen snur jeg meg og ser at romeneren har fulgt etter meg og fortsetter å forlange å få flaskene mine. Jeg måtte til slutt SKRIKE så folk rundt oss fikk med seg at "nei, dette er mine flasker, de skal jeg ha selv. NEI DU FÅR DE IKKE!" Jeg er så lei dette folkeslaget nå (jaaaaa jeg vet jeg generaliserer), men jeg orker ikke mer. De er så slitsomme! Anonymkode: f875e...561 Ville vel ikke akkuratt kalle deg rasist, da du selv klarer og være såpass reflektert og ikke dra alle over en kam. Når det er sagt har jeg lite til overs for disse menneskene jeg også. Ja det er sikkert synd på dem, men og inta offermentaliteten vil neppe fungere. Hvis de virkelig vil at andre ikke skal mislike de, burde de endre væremåten mot andre mennesker. Ta en utdannelse, skaffe seg en jobb og slutte og fly fra sted til sted. Den eldre generasjonen av rom-folket er en tapt sak, de får man ikke gjort noe med, man må tenke på de yngre, og forsøke og påvirke der. Anonymkode: 785cb...1a0 1
Mari Y Skrevet 9. oktober 2016 #9 Skrevet 9. oktober 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det visste jeg ikke, hva slags statsborgerskap har de da? Hengelås på søppelkassen hadde vi, men siden søppelkassene er av plast ble toppen bare brutt opp. Anonymkode: f875e...561 Romfolk er statsløse i sine egne hjemland, gjerne. Tror jeg, i hvertfall. Var noe sånt som kom frem i en dokumentar. Noen av dem vil visst jobbe der de kommer fra, men blir nektet. Så da er det lettere å ta seg hen til andre land.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #10 Skrevet 9. oktober 2016 På 8.10.2016 den 11.13, AnonymBruker skrev: Den rette terminologien er romfolk, ikke romenere, da de aller fleste av dem ikke rumenske statsborgere. Anonymkode: 70af8...c03 Syns det høres så tåpelig ut å kalle sigøynere for romfolk, er de i fra verdensrommet? Anonymkode: e2f17...c82 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #11 Skrevet 9. oktober 2016 På 7.10.2016 den 18.34, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, man får ikke sagt mange negative ord om disse menneskene uten å være rasist, egoist, uempatisk og hele den listen der, men jeg prøver likevel, for nå er jeg lei. Jeg bor sentrumsnært i Oslo og møter på romenere hver eneste gang jeg går ut døren. Noen av dem er hyggelige, men mesteparten er plagsomme. De tømmer søppelkassene på jakt etter skjulte skatter og lar ting ligge strødd utover på bakken etter seg når de går videre. De driter i parkene, tar ALDRI et nei for et nei og de har ingen respekt for intimsoner. Om du holder på å drikke av en cola flaske, skal de ha flasken, selv om du ikke er ferdig med den. Jeg forstår at romenerne trenger penger, men det gjør faktisk nordmenn og. Jeg, som dem, går rundt i parkene og samler flasker. Jeg trenger pengene. Romenerne føler da at jeg er pliktig til å gi fra meg alle flaskene. I går skulle jeg til butikken for å pante fangsten og på veien dit møtte jeg to romenere som selvfølgelig skulle ha flaskene mine. Utenfor butikken satt det enda en som fysisk strakk seg etter posene mine for å grabbe dem til seg. Jeg sa klart og tydelig nei og gikk inn i butikken for å pante. Vel fremme med maskinen snur jeg meg og ser at romeneren har fulgt etter meg og fortsetter å forlange å få flaskene mine. Jeg måtte til slutt SKRIKE så folk rundt oss fikk med seg at "nei, dette er mine flasker, de skal jeg ha selv. NEI DU FÅR DE IKKE!" Jeg er så lei dette folkeslaget nå (jaaaaa jeg vet jeg generaliserer), men jeg orker ikke mer. De er så slitsomme! Anonymkode: f875e...561 Skjønner at dette er plagsomt ja, føler meg ganske så "intolerant" selv mot pågående tiggere. Jeg har ikke automatisk mye penger fordi jeg er norsk... Anonymkode: 28583...7b7
Gjest Hapi Skrevet 9. oktober 2016 #12 Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Tror nok det er mange av dem som ikke er romfolk/sigøynere, men bare rett og slett utlendinger:" Men straks Karoli møter på folk inne i romleiren får tonen en ganske annen lyd. Etter en opphetet diskusjon med representanter for beboerne forklarer sigøynerkongen situasjonen overfor tv2.no: – Dette er jo ikke sigøynere. De kan ikke snakke våre språk. Dette er mennesker fra Romania. De forstår ikke hva jeg sier. " http://www.tv2.no/a/3834032 Endret 9. oktober 2016 av Hapi
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #13 Skrevet 9. oktober 2016 Mange av dem befinner seg inne på venterom på Ullevål sykehus. Vaktene har jaget dem flere ganger, men de kommer tilbake. Lite trivelig for oss som jobber der og selvsagt også pasientene. Og til og fra jobb møter man på disse pågående tiggerne. Anonymkode: 8a830...94c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå