Gå til innhold

Prikker/blemmer ytterst på tungen? Vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen få prikker helt ytterst på tungen som gjør kjempe vondt! Føles ut som jeg har brent meg, men deg har jeg ikke. Ene er litt hvit..

det begynte på mandag, og fortsatt vondt i dag.. nå er det komt en blemme på siden, og små prikker under tungen.. er forkjølt.

andre som har hatt noe sånn før og vet hva det er? Blir for dumt å gå til legen med det :P 

Anonymkode: 48bc8...586

Skrevet

Det så er under tungen er litt "løs hud", hehe. Vanskelig forklare. Er det vanlig??

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt, det kalles after.

https://www.vitusapotek.no/sar-og-blemmer-i-munnen/a/A363

Anonymkode: b1939...981

Tror ikke det er det.. kan det vare i mangen dager??

jeg ser så vidt noe på tungespissen, men når jeg kje meg så er det En "kul". Svir og brenner hele tiden..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er det.. kan det vare i mangen dager??

jeg ser så vidt noe på tungespissen, men når jeg kje meg så er det En "kul". Svir og brenner hele tiden..

Det høres akkurat ut som after, ja.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres akkurat ut som after, ja.

Nei. After lager ikke kul, after er mer som hull. Det du har kaller vi her jeg bor for lygeblemmer/jugeblemmer. Det går bort etter noen dager, som regel.

Anonymkode: d9232...0c9

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. After lager ikke kul, after er mer som hull. Det du har kaller vi her jeg bor for lygeblemmer/jugeblemmer. Det går bort etter noen dager, som regel.

Anonymkode: d9232...0c9

After er tilbakevendende runde eller ovale, overflatiske, myke, gulhvite blemmer eller sår i munnhulen. De kan være lokalisert på tungen, i ganen, i munngulvet, på innsiden av kinnene eller leppene.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/after-2175.html

Skrevet

Sikkert bare ett virus eller en bakterie infeksjon som går vekk av seg selv i løpet an noen dager. Det meste i munnen gjør det om det ikke skyldes tenner eller kreft. 

Anonymkode: 70477...33e

Skrevet

Jeg har hatt sånne flere ganger. Gjør kjempevondt, men går over av seg selv etter en liten stund :)

Anonymkode: a3d0a...4ff

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sånne flere ganger. Gjør kjempevondt, men går over av seg selv etter en liten stund :)

Anonymkode: a3d0a...4ff

Liten stund? Hatt det i 1 uke nå på mandag .. :P

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten stund? Hatt det i 1 uke nå på mandag .. :P

Helt normalt. Forsvinner av seg selv. Det henger nok sammen med forkjølelsen, jeg får det ofte da. Av og til ellers også. Husker at jeg hadde det ofte som barn.

Anonymkode: e3178...28f

Skrevet

Jugeblemmer har vi alltid kalt de. Går bort etter en ukes tid. Men utrolig irriterende. 

Anonymkode: dce45...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...