Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette har vært et problem for meg i flere år nå. Med en gang gradene begynner å gå nedover på gradestokken blir haken min tørr og begynner å flasse. Ikke store flak, men typisk støvflassing. Jeg har brukt forskjellige hudkremer, balm, skrubbet og latt være å skrubbe. Ingenting fungerer. Er det noen som kan hjelpe meg med å få bukt med dette problemet? Det er fryktelig irriterende, og ikke pent. 

Anonymkode: 5af9f...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt en time hos hudepleier? På den måten kan du finne ut om huden er fuktfattig eller om den mangler fett.

Selv hadde jeg problemer med flassing med det ble jeg kvitt med Decleor Hydra floral krem. Den er for fuktfattig hud. Jeg vil tro du kunne hatt god hjelp av fuktmasker og ved å kutte ned på skrubbingen.  

Anonymkode: 0ca2c...13d

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt en time hos hudepleier? På den måten kan du finne ut om huden er fuktfattig eller om den mangler fett.

Selv hadde jeg problemer med flassing med det ble jeg kvitt med Decleor Hydra floral krem. Den er for fuktfattig hud. Jeg vil tro du kunne hatt god hjelp av fuktmasker og ved å kutte ned på skrubbingen.  

Anonymkode: 0ca2c...13d

Jeg har god oversikt over huden min og bruker Decleor Hydra Floral light cream som dag krem. Resten av huden min elsker den, og det gjør haken min om sommeren også.  

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vært et problem for meg i flere år nå. Med en gang gradene begynner å gå nedover på gradestokken blir haken min tørr og begynner å flasse. Ikke store flak, men typisk støvflassing. Jeg har brukt forskjellige hudkremer, balm, skrubbet og latt være å skrubbe. Ingenting fungerer. Er det noen som kan hjelpe meg med å få bukt med dette problemet? Det er fryktelig irriterende, og ikke pent. 

I Eucerin-serien finnes det en karbamidkrem for ansiktet også. Hør på apotek

Anonymkode: 46f76...041

Skrevet

Mer fett i kosten, ganske enkelt. Pluss kuldekrem når det er minusgrader.

Anonymkode: 5e673...801

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.eucerin.no/

Vær rask, da dette merket går ut av produksjon

Evt les her http://www.eucerin.no/produkter?category=Face

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! :)

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer fett i kosten, ganske enkelt. Pluss kuldekrem når det er minusgrader.

Men det er bare haken som sliter, resten av ansiktet har det fint. Da tror jeg ikke fett i kosten er løsningen, for det vil vel påvirke hele ansiktet...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er bare haken som sliter, resten av ansiktet har det fint. Da tror jeg ikke fett i kosten er løsningen, for det vil vel påvirke hele ansiktet...

Neida. Som nevnt er det også viktig med kuldekrem når det er minusgrader.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! :)

Takk for hyggelig tilbakemelding :blomst:

Jeg har det samme problemet på hendene om vinteren og huden blir fin av Eucerin Karbamid håndkrem.

Derfor tenkte jeg at det kan være midt i blinken for deg å prøve denne karbamid ansiktskremen, og du kan jo velge å bruke den kun på haken (der huden blir tørr)

Smør godt før du legger deg om kveldene,  slik at kremen får virket lenge på huden.

Hos meg blir hendene fine etter en natt med håndkremen i denne serien

Lykke til :blomst:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme problemet på hendene om vinteren og huden blir fin av Eucerin Karbamid håndkrem.

Derfor tenkte jeg at det kan være midt i blinken for deg å prøve denne karbamid ansiktskremen, og du kan jo velge å bruke den kun på haken (der huden blir tørr)

Smør godt før du legger deg om kveldene,  slik at kremen får virket lenge på huden.

Jeg skal prøve, tusen takk for tipset! :)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve, tusen takk for tipset! :)

Spis en halv avokado hver dag også.

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 7.10.2016 den 22.57, AnonymBruker skrev:

I Eucerin-serien finnes det en karbamidkrem for ansiktet også. Hør på apotek

På 7.10.2016 den 23.00, AnonymBruker skrev:

http://www.eucerin.no/

Vær rask, da dette merket går ut av produksjon

Evt les her http://www.eucerin.no/produkter?category=Face

På 7.10.2016 den 23.01, AnonymBruker skrev:
På 7.10.2016 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Tipsene fra deg reddet huden min i vinter, den kremen var midt i blinken! Nå finner jeg den imidlertid ingen steder, så jeg drar tråden opp igjen :( Jeg trenger en ny krem som kan hjelpe den stakkars haken min når det blir kaldere ute.

Noen gode forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...