AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg har de siste ti år, hatt veldig kort hår. Det er lettvint. Krever ikke mye. Har vært for aktiv til dill og dall med hår. Nå vil jeg spare til langt igjen. Tenkte sånn midt på halsen eller skuldre. Hvordan få det til, uten å virke som jeg ser ille ut på håret. Hvor lang tid tok det til deg å spare?nå først blir det ned til ører, så under ører....Å videre. Noen tips på veien? Anonymkode: 1ae5f...326
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Har langt, naturlig fyldig/tjukt hår med fall i. Mitt tips: spis næringsrikt, få nok søvn, beveg deg regelmessig. Du kan også evt ta b vitaminer ( Supplex B på helsekosten f.eks ). Ellers, ikke klipp deg for ofte, sikkert litt individuelt, men maks to ganger pr år er nok for meg. Ikke bruk varmebehandlinger ( rettetang, krølltang, føner etc ), og helst ikke farg det. Ha litt olje i tuppene innimellom. Anonymkode: c9824...91f
Wenda Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det til deg å spare?nå først blir det ned til ører, så under ører....Å videre. Noen tips på veien? Anonymkode: 1ae5f...326 Mitt hår vokser ca 1,5-2 cm pr mnd. Har fått høre at det vokser ganske fort. Men du kan regne med minst 1 cm pr mnd iallfall Når jeg lot mitt vokse fra kort til langt så tynnet jeg det ut og klipte frisyrer ofte. Har veldig tykt hår så det ser bedre ut da. Når det har vokst ned til skuldrene iallfall så trenger jeg ikke stresse så mye med det for da legger det seg naturlig uansett Jeg syns det er forferdelig mye jobb med kort hår. Mye mer deilig med langt hår hvor man slipper å gjøre noe som helst om man ikke gidder. Med kort hår så måtte jeg hver eneste dag stelle håret for at det skulle ligge noenlunde pent
Gjest lizard queen Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Tar ikke så lang tid til det blir ned til ørene. Hvis du vil ha en bob frisyre (altså alt håret i en lengde) slipper du jo også '12 år gammel rebell med frisørangst'/Macgyver looken En cm i mnd er vanlig, du kan optimalisere hvor fort det vokser ved å spise sunt, drikke nok, sove mye (og gjerne b-vitaminer også som en over her sa). Og seff pass på håret du alt har så du ikke trenger å klippe det for ofte, ikke vask det hele tiden, ikke blek det, ikke drep det med krølltang osv, men hvis håret ditt er sterkt er det så klart ikke krise å gjøre litt av de tingene innimellom. I den kleine utvoksings-fasen er det kanskje greit å bruke litt rettetang og gele uansett ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå