Gå til innhold

Kebabmage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg unnlatar detaljer.

Kva er det for ein ingrediens som tilsynelatande gjør at magen går berserk etter å ha spist kebab? Eg har prøvd eit par gonger dei siste åra, ein stund trudde eg det hadde noko å gjere med promille ved inntak, men no har eg ved et par høve prøvd meg på kebab klin edru, og med identisk plumbo-effekt. 

Det er jo truleg en allergi eller intoleranse, og det hadde vore nyttig å finne ut kva som er syndaren. Eg reagerar ikkje på så mykkje anna mat, så det må være noko kebab-spesifikt. Nokre idear?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøtt som ikke er håndtert 100% hygienisk?

Anonymkode: 7999b...0da

• Liker 2
Skrevet

Kan være noe med krydderet som blir brukt som magen din ikke er helt vant til.

Anonymkode: 9691b...973

Skrevet

Krydderet, antageligvis.

Det blir jo samme med indisk mat, thaimat osv om man ikke er vant med sterke krydder.

Ellers kan det være andre omstendigheter - noen spiser jo kebab kun når de er på fylla og da skyldes nok magetrøbbelet alkoholen.

Anonymkode: bd2c7...b85

Skrevet

Eg trur ikkje egentlig det er eit hygiene-tiltak, sjølv om det åpenbart er eit tilbakevendande kebab-problem. Eg har spist mykkje rart rundt i verda, og det er omtrent kun kebab eg har vorte dårleg av på den måten. Ved siste forsøk på eit sted eg veit har ordentleg ivaretatt hygiene. 

Eg holder også ein knapp på noko krydder, men eg skjønner ikkje kva for eit det er. Eg liker og tåler sterk mat, og i det her tilfellet var det til og med ein ganske mild kebabrett. Eg trur faktisk det er eit av de eg ikkje tåler, og da kunne det vært OK å kunne unngå det i framtida.  

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ellers kan det være andre omstendigheter - noen spiser jo kebab kun når de er på fylla og da skyldes nok magetrøbbelet alkoholen.

Anonymkode: bd2c7...b85

Jau, det var det eg trudde ein stund, til eg spiste kebab edru... ;) Eg spiser både thai og mexicansk utan trøbbel, det er det eg synes er så rart ... 

Skrevet

Kanskje du kan spørre hvilket krydder som blir brukt neste gang?

Skrevet

Jeg blir alltid sånn detoxifisert etter junk-food. Spiser jeg kebab/shawarma/hamburger/mcdondals på kvelden og slurper i meg kaffe dagen etter kommer alt ut etter frokosten:) med mais og alt. Tror det er at kroppen prøver å kvitte seg med søppel. 

Anonymkode: 2ac9b...715

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan spørre hvilket krydder som blir brukt neste gang?

Det var det eg håpa kanskje nokon her inne kunne opplyse meg om ;) Eg har funne nokre oppskrifter, men finner ingenting som lyser mot meg som annsleis. Kanskje nokon her inne har jobba på gatekjøkken?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir alltid sånn detoxifisert etter junk-food. Spiser jeg kebab/shawarma/hamburger/mcdondals på kvelden og slurper i meg kaffe dagen etter kommer alt ut etter frokosten:) med mais og alt. Tror det er at kroppen prøver å kvitte seg med søppel. 

Anonymkode: 2ac9b...715

Interessant! Her kjem reaksjonen langt raskere, om lag ein time etter eg har spist. 

Skrevet

Kanskje det er sammensetningen av ingredienser i dressingen?

Anonymkode: 7999b...0da

Skrevet

Kanskje det er spermen enkelte har i dressingen. Vet mange bruker det som ekstra spiss på smaken. 

Anonymkode: 4d291...cbb

Skrevet

Kanskje det har noe med brødet/toritillaen/lefsen kebaben kommer i? Jeg kan få veldig plutselig vondt i magen dersom jeg spiser fint brød, eller alt slags brød om jeg ikke har spist det på noen dager. Brød med ost om kvelden - da kan av og til bare gi opp å gjøre mer den dagen. Kanskje magen din reagerer litt som min - tåler alt av krydder, men enkelte typer brødmat gjør den av og til helt rar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...