Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 #1 Del Skrevet 7. oktober 2016 Et snevert tema. Men det er tiden for vilt, og jeg spør : Hva er deres favorittvilt til gryteretter, og hva bruker dere som tilbehør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#frøken Skrevet 7. oktober 2016 #2 Del Skrevet 7. oktober 2016 Som tilbehør; potetmos med sellerirot. Rosenkål, ripsgele/rørte tyttebær. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2016 #3 Del Skrevet 7. oktober 2016 2 timer siden, Jerry Lee skrev: Et snevert tema. Men det er tiden for vilt, og jeg spør : Hva er deres favorittvilt til gryteretter, og hva bruker dere som tilbehør? Innmat av rein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Del Skrevet 7. oktober 2016 Elg- eller reinskav. Tyttebær og ris til. Helst villris. Eventuelt hasselbackpoteter. Anonymkode: 4aa74...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Innmat av rein. Glad i rein. Men aldri smakt gryte av innmat. Hjerte, nyrer, lever? Tilbehør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2016 #6 Del Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Glad i rein. Men aldri smakt gryte av innmat. Hjerte, nyrer, lever? Tilbehør? Alt det du ramser opp pluss lunger. sDu har opp det du liker av rotgrønnsaker (helst fra vår del av verden) og annet grønt og så lager du en klassisk gryterett, prøv deg fram ut fra diverse boeuf bourguignon oppskrifter for å få din rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Alt det du ramser opp pluss lunger. sDu har opp det du liker av rotgrønnsaker (helst fra vår del av verden) og annet grønt og så lager du en klassisk gryterett, prøv deg fram ut fra diverse boeuf bourguignon oppskrifter for å få din rett. Ok, men innmat skal behandles på en spesiell måte? Kjenner at dette frister. ☺ Takk for bidrag og info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2016 #8 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Ok, men innmat skal behandles på en spesiell måte? Kjenner at dette frister. ☺ Takk for bidrag og info. Du må steke det litt til å begynne med, jeg bruker å rulle innmaten i timianblanding før jeg steiker i meierismør. Endret 7. oktober 2016 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Du må steke det litt til å begynne med, jeg bruker å rulle innmaten i timianblanding før jeg steiker i meierismør. "Hard"frese kjapt og putre ferdig i gryta som med annet kjøtt, altså?! Takk skal du ha. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 7. oktober 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elg- eller reinskav. Tyttebær og ris til. Helst villris. Eventuelt hasselbackpoteter. Anonymkode: 4aa74...fb5 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minsinn Skrevet 7. oktober 2016 #11 Del Skrevet 7. oktober 2016 Elg eller rein. Kan bruke både skav og kjøttstrimler, eller sånne biter som for eksempel småstek, gjerne med bein for å få god kraft, men da må det jo stå å putre en stund før det blir klart til å spises Tilbehør: Aspargesbønner, gulrotstaver, kålrotstaver (eller nepe eller knutekål), sopp - gjerne kantarell, men champignon funker også. En god saus med pepper, einebær og creme fraiche. Hjemmelagd potetmos og rørte tyttebær til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 7. oktober 2016 5 minutter siden, minsinn skrev: Elg eller rein. Kan bruke både skav og kjøttstrimler, eller sånne biter som for eksempel småstek, gjerne med bein for å få god kraft, men da må det jo stå å putre en stund før det blir klart til å spises Tilbehør: Aspargesbønner, gulrotstaver, kålrotstaver (eller nepe eller knutekål), sopp - gjerne kantarell, men champignon funker også. En god saus med pepper, einebær og creme fraiche. Hjemmelagd potetmos og rørte tyttebær til Takk. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #13 Del Skrevet 7. oktober 2016 57 minutter siden, #frøken skrev: Som tilbehør; potetmos med sellerirot. Rosenkål, ripsgele/rørte tyttebær. Men hva slags vilt? Glad du nevnte ripsgele. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2016 #14 Del Skrevet 7. oktober 2016 42 minutter siden, Jerry Lee skrev: "Hard"frese kjapt og putre ferdig i gryta som med annet kjøtt, altså?! Takk skal du ha. 😊 Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Jepp. 😊 Tenkte kanskje innmat sku' behandles på en spesiell måte. (Pokker, og. Må prøve dette!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#frøken Skrevet 7. oktober 2016 #16 Del Skrevet 7. oktober 2016 8 minutter siden, Jerry Lee skrev: Men hva slags vilt? Glad du nevnte ripsgele. 😊 Reinskavgryte, hjortegryte. Til ryper liker jeg best kokte poteter. Må få med all sausen.😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #17 Del Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, #frøken skrev: Reinskavgryte, hjortegryte. Til ryper liker jeg best kokte poteter. Må få med all sausen.😛 Takk. Potetmenneske sjæl..og så enig i siste setningen din. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. oktober 2016 #18 Del Skrevet 7. oktober 2016 17 minutter siden, Jerry Lee skrev: 😊 Tenkte kanskje innmat sku' behandles på en spesiell måte. (Pokker, og. Må prøve dette!) Det der blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #19 Del Skrevet 7. oktober 2016 Til viltgryte? Det grytekjøttet som er tilgjengelig av vilt. Av og til er det elg eller rådyr, andre ganger rein eller hjort. Hare, villsvin, fasan og rype inngår ikke som ingredienser i gryterett kategorien hos meg. Anonymkode: 2c13a...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 7. oktober 2016 Forfatter #20 Del Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Det der blir bra. Får man viltinnmat i vanlige sjapper, eller må man til slakter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå