Gå til innhold

Vintersko til 5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere til deres barn?

Har tidligere kjøpt vintersko, men lurer på om jeg skal kjøpe vinterstøvler i år, type Cherrox eller lignende.

Har egentlig tenkt at sko sitter bedre på foten og må være bedre å leke i, spesielt når gutten min var yngre.

Kom gjerne med tips om dere har noen gode tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har milde vintrer sånnsett på vestlandet så her holder doock boots, men har alltid viking sherrox i tillegg og vintersko. Da har vi prøvd forskjellige fra Viking og Kavat. Ecco hadde vi ett år, men de ble for smalt. Stebarna hadde i fjor Ecco, Viking og Super Fit. Disse passe forhåpentligvis i år også. Aldri vært missfornøyd med noe vi har kjøpt til vintersesongene :-)

Anonymkode: 59698...2b9

Skrevet

Har 5 åring selv og før kjøpte jeg sånne sko til henne, men selv om de vær med goretex, ble de gjennomvåte veldig ofte i løpet av vinter.

superfit-vinterstovler-gore-tex-culusuk-

Så i år bestemte jeg å kjøpe sånne, med gummi. De er litt tyngre, men hun er stor og klærer seg sikkert :) og jeg håper at beina hennes blir endelig tørre denne vinteren. 

sorel-yoot-pac-nylon-conch-varm-behageli

Skrevet

Også i tilleg kjøpte jeg gummistøvler med ullfor, for mer våte dager.

Skrevet

Takk for svar, lurer på om jeg skal ta han med og la han få prøve begge deler og at han skal få bestemme litt selv hva han vil ha.

Vi er også ganske mye ute i skog og fjell så sko med godt grep er litt greit.

Årh! alltid lurer jeg på dette hver høst! Samme med vinterdresser. Her synes jeg Reima var desidert best når han var liten siden de var så myke å gode å bevege seg i, men synes ikke de var så slitesterke i fjor..

Skrevet (endret)

Jeg pleier å bestille fra footway eller zalando eller brandos (ofte på tilbud) - bestiller 2-3 modeller i 2 størrelser og jenta mi prøver de hjemme i fred og ro med tynne og tykke sokker, kan løpe rund litt for å sjekke hvordan det er gå, og velger hvilken model og str passer best. Og resten sender jeg bare tilbake. 

Og i tillegg - da er det faktisk jeg som bestemmer hvilken sko får hun prøve, og hun får velger blant disse jeg bestilte. I butikker kikker hun på de dårlige sko som er ofte pene, med hello kitty eller disney prinsesser og forstår ikke at de er kanskje pene, men ikke bra for snø og kulda, og da krangler vi mye.

Endret av evelynn
Skrevet

Har både vintersko, Viking Goretex og vinterstøvler, Dockboots.
Bor på Vestlandet med varierende vintervær, så syns begge deler trengs.

Og ang vinterdress, så kjøper jeg Reimatec +, men har også hatt KappAhl sin Kaxc dress som reserve(kjøpt på halv av rød). Syns ikke KappAhl sin har så mye bedre kvalitet, men den blir nå en del billigere.

Anonymkode: 6eaba...fc1

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, evelynn skrev:

Jeg pleier å bestille fra footway eller zalando eller brandos (ofte på tilbud) - bestiller 2-3 modeller i 2 størrelser og jenta mi prøver de hjemme i fred og ro med tynne og tykke sokker, kan løpe rund litt for å sjekke hvordan det er gå, og velger hvilken model og str passer best. Og resten sender jeg bare tilbake. 

Og i tillegg - da er det faktisk jeg som bestemmer hvilken sko får hun prøve, og hun får velger blant disse jeg bestilte. I butikker kikker hun på de dårlige sko som er ofte pene, med hello kitty eller disney prinsesser og forstår ikke at de er kanskje pene, men ikke bra for snø og kulda, og da krangler vi mye.

Smart! Jeg vet jo hvilke merker som er gode på foten (han er litt bred i foten). Heldigvis har jeg aldri trengt å hatt krangler med han, men det er vel bare spm. om tid før han begynner å bry seg:P

Hører også til Vestlandet, der vi kan være så heldige å få alle 4 årstider på en og samme dag:dry:

Gjest Magnifiq
Skrevet

Har vintersko (Viking) til begge barna som er litt breie over foten, og vinterstøvler (bisgaard med ullfôr).

Å la barn gå med cherrox gjennom hele vintersesongen hadde jeg aldri gjort. Dårlig passform og dårlig støtte,

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hvor dere bor da. Dock boots vil funke hele vinteren hvis dere bor i vest eller sør, men hvis dere bor lengre nord ville jeg gått for skikkelige vintersko i tillegg. Vi har hatt ecco, viking og sorel oppgjennom åra, og selv om sorel er litt tunge, vil jeg si jeg er mest fornøyd med de. Gode og varme og tåler røff lek. (Ungen går i friluftbhg og er mye ute!) 

Skrevet

Vesla hadde Kavat forede vintersko et år. Det er så langt de beste vi har prøvd. De var fullstendig vanntette, uten å være støvler. Skal se om jeg finner det i år igjen. 

Anonymkode: 33905...8c0

Skrevet

Begge barna (3 og 6) har Viking vintersko og Dock Boots. Selv om eldste nå er skolegutt så ser jeg ikke at behovet er endret. Ønsker ikke at han skal gå i støvler mer enn nødvendig. Så her kommer de alltid til å ha skikkelige vintersko selv om modellene kommer til å endre seg. Skoene blir vel "kulere" jo eldre de blir. Og kanskje vi kan droppe støvlene når de blir eldre.

Anonymkode: 6cf66...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...