Gå til innhold

Hvordan gå videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt med mannen i mitt liv for to år siden. Vi har hengt sammen det siste året likevel, men til slutt takket han for seg og fant ei ny. Han mente vi kun hadde hengt sammen som venner, selv om han sa flere ganger at vi var mer enn bare det, og jeg trodde ham.

Jeg har begynt å date igjen, møtt en veldig søt og hyggelig mann. Vi har møttes én gang, og skal møtes igjen i kveld. Han sender drøss med meldinger hele tiden, og det er vanskelig å ikke bli sjarmert.

Men hjertet mitt ligger fortsatt igjen hos han andre. Vet at løpet er kjørt der, hans følelser for meg er helt døde. Likevel vil jeg ha ham. Tror jeg. Jeg ser for meg min x og den nye hele tiden...at de er på biltur, besøker de og de av vennene hans, at de lager mat sammen, koser seg max, har kongesex på sofaen..gjør alt det vi pleide å gjøre. 

Jeg er vel ikke helt klar for å date andre, starte noe nytt. Hjertesorgen er over, men hver natt drømmer jeg likevel om disse to, og det sliter sånn på. Jeg vil starte et nytt liv, med blanke ark, tømme hodet for gammel skit. Jeg vil møte han nye igjen, se om det blir noen gode følelser der, men så har jeg disse to spøkelsene jeg ikke klarer å bli kvitt...hvordan bli kvitt dem?

Anonymkode: e163a...59c

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det noen dager siden du skrev dette. Hvordan går det? Skjedd noe nytt med han nye? 

Jeg tror absolutt du er på riktig vei. Distraher tankene dine med denne nye mannen og andre ting. Ikke tillatt deg selv å tenke på eksen din og den nye dama. Du har innsett at det ikke kommer til å skje noe mer med eksen din, og du må bare legge han fra deg. Personlig ville jeg kuttet ut all kontakt med han. Slutte å følge han på Facebook, slette meldinger (selv om dette kan være tungt), slette bilder. Rett og slett la fortiden ligger. 

Du fortjener en ny start i livet, og det må du ta ansvar for selv. 

Anonymkode: 9164a...5f8

Skrevet

Har datet for tidlig jeg, to ganger sågar, det er ikke å anbefale da man ikke har all verden å gi om man fortsatt har følelser for noen andre, selv innledet jeg også forhold med begge de to jentene. Dog gikk det ikke lang tid før dem oppdaget at jeg ikke hang helt med mentalt, begge forholdene varte dog over ett år (4 det ene), men det var ikke verdt det, jeg burde ventet til jeg var klar... Hun siste merket det veldig godt...

Skrevet
34 minutter siden, made4u skrev:

Har datet for tidlig jeg, to ganger sågar, det er ikke å anbefale da man ikke har all verden å gi om man fortsatt har følelser for noen andre, selv innledet jeg også forhold med begge de to jentene. Dog gikk det ikke lang tid før dem oppdaget at jeg ikke hang helt med mentalt, begge forholdene varte dog over ett år (4 det ene), men det var ikke verdt det, jeg burde ventet til jeg var klar... Hun siste merket det veldig godt...

Du datet to samtidig eller? Skjønte ikke helt...Ei i ett år og ei hele 4 år som du ikke hang med mentalt? Betyr det at du tenkte på ei anna da du var sammen med hun i 4 år? Bodde dere sammen?

Anonymkode: eb664...184

Skrevet

Nei, men begge gangene gikk jeg raskt videre.

Da ett samboerskap på 5 år gikk i oppløsning, hun gikk fra meg, så fant jeg meg ei ny før eksen fikk flyttet ut, en uke etter at hun slo opp var jeg i ett nytt forhold og min eks flyttet først ut uker etter at det skjedde.

Senere gikk jeg inn i et forhold mens jeg var dypt forelsket i ei annen, ramlet da ei jente inn i livet mitt da det var ei søt jente som tok initiativ til å sjekke meg opp, jeg fant henne søt så lot meg ikke be to ganger så jeg kastet meg på det hele selv om jeg ikke følte noe i starten, annet enn å finne henne attraktiv og se henne som trøst...

Ikke verdt å gå inn i noe for tidlig, skal man innlede noe så bør man være ferdig med alt annet og man må ha noe å gi - er meningsløst å involvere seg om ikke, har jeg gått i fellen med som sagt...

Skrevet

Syns du bør droppe daten/be han gi deg tid og legge den delen på hyllen for en stund. Det er ikke riktig å involvere seg med en ny person når man er emosjonelt knyttet til noen andre, selv om du ikke kan få den andre personen. 

Hva med å starte med å komme over kjærlighetssorgen? Flytt fra alt sammen om det er det du må for å ha blanke ark og alt åpent igjen.

Anonymkode: d1e35...88d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, made4u skrev:

Nei, men begge gangene gikk jeg raskt videre.

Da ett samboerskap på 5 år gikk i oppløsning, hun gikk fra meg, så fant jeg meg ei ny før eksen fikk flyttet ut, en uke etter at hun slo opp var jeg i ett nytt forhold og min eks flyttet først ut uker etter at det skjedde.

Senere gikk jeg inn i et forhold mens jeg var dypt forelsket i ei annen, ramlet da ei jente inn i livet mitt da det var ei søt jente som tok initiativ til å sjekke meg opp, jeg fant henne søt så lot meg ikke be to ganger så jeg kastet meg på det hele selv om jeg ikke følte noe i starten, annet enn å finne henne attraktiv og se henne som trøst...

Ikke verdt å gå inn i noe for tidlig, skal man innlede noe så bør man være ferdig med alt annet og man må ha noe å gi - er meningsløst å involvere seg om ikke, har jeg gått i fellen med som sagt...

Ok. Men skjønte ikke helt om du ikke hang med mentalt i hun du var sammen med i 4 år..? Synes det var lenge, hvis du egentlig ikke var interessert i henne.

Og hvordan kunne du hoppe på hun du nevnte som tok initiativ når du egentlig var forelsket i ei anna?

Anonymkode: eb664...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...