AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Del Skrevet 7. oktober 2016 Vi ble egentlig kjent for tre år siden i forbindelse med barselgruppe, og har holdt litt sammen etter dette. Problemet er bare på fritiden når vi møtes, for da er vi så forskjellige som det går an. Jeg kan noen ganger fortelle om hverdagens utfordringer, om personer i nære kretser osv. Men hun velger altså å bare svare politisk korrekt, og ikke si meningen sin. Jeg får nesten inntrykk av at hun helst vil unngå å si noe som helst, og kan f.eks finne på å svare "Åh, det..., åja" Føler dessverre at dette er et dårlig tegn at hun ikke vil vise hvem hun er i meningene sine, da hun helst vil unngå å si noe til meg. Hun vil bare prate om fugler, trær og snøen som falt i fjor. Vi kan altså ikke prate om alt mulig sammen, eller åpne oss skikkelig. Jeg tror hun bare er ute etter å ha noen å henge med, slik at barnet hennes får noen å leke sammen med. Tror dere at vennskapet er overfladisk fra hennes side, og at hun egentlig ikke er ute etter et vennskap med meg? Eller stoler hun bare ikke på meg? Kanskje er det jeg som ikke bør stole på henne? Anonymkode: 18f10...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Del Skrevet 7. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi ble egentlig kjent for tre år siden i forbindelse med barselgruppe, og har holdt litt sammen etter dette. Problemet er bare på fritiden når vi møtes, for da er vi så forskjellige som det går an. Jeg kan noen ganger fortelle om hverdagens utfordringer, om personer i nære kretser osv. Men hun velger altså å bare svare politisk korrekt, og ikke si meningen sin. Jeg får nesten inntrykk av at hun helst vil unngå å si noe som helst, og kan f.eks finne på å svare "Åh, det..., åja" Føler dessverre at dette er et dårlig tegn at hun ikke vil vise hvem hun er i meningene sine, da hun helst vil unngå å si noe til meg. Hun vil bare prate om fugler, trær og snøen som falt i fjor. Vi kan altså ikke prate om alt mulig sammen, eller åpne oss skikkelig. Jeg tror hun bare er ute etter å ha noen å henge med, slik at barnet hennes får noen å leke sammen med. Tror dere at vennskapet er overfladisk fra hennes side, og at hun egentlig ikke er ute etter et vennskap med meg? Eller stoler hun bare ikke på meg? Kanskje er det jeg som ikke bør stole på henne? Anonymkode: 18f10...031 Vil legge til at hun alltid tar folk i forsvar, spesielt de som tidligere har vært stygge med henne. Så pleier hun ofte å motsi meg/eller si det stikk motsatte av det jeg sier TS Anonymkode: 18f10...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. oktober 2016 #3 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Det er jo forskjell på alle vennskap. Noen vennskap er på den ene måten, og noen på den andre måten. Kanskje denne barselgruppe-venninnen din er en sånn "fjern" venn, som aldri blir spesielt nær. Kanskje kontakten dør ut etterhvert som barna vokser til, kanskje det motsatte skjer. Hvem vet? Kan du ikke bare akseptere og godta at dette er en slik type vennskap som aldri blir spesielt nært, og at hun ikke er en av dem du kan/vil betro deg til? Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på spørsmålet i overskriften din. Hvorfor skal du være "obs" på henne egentlig? Har hun gjort noe som gjør deg mistenksom? Endret 7. oktober 2016 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 7. oktober 2016 #4 Del Skrevet 7. oktober 2016 Tenker her som @Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #5 Del Skrevet 8. oktober 2016 Sånn jeg har opplevd det, så blir man kjent med folk man vanligvis ikke hadde blitt kjent med, når man får barn. Gjennom barnehagen, gjennom skole, osv. Det er mennesketyper som man gjerne ikke velger som venner vanligvis fordi man liker personligheten deres, men fordi man vil ha en krets rundt seg. Det kan være litt kleint. Det hender stadig at folk tar kontakt bare pga noen som barnet kan leke med, og så sliter vi voksne litt med det sosiale. Eller omvent Anonymkode: f803b...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #6 Del Skrevet 8. oktober 2016 At dere holder sammen for ungene del er vel god nok grunn det. Synes du bør sette barnas interesser først. Hvor hemmende er det ikke for et barn å vokse opp uten kontakt med jevngamle. Jeg synes denne dama gjør noe bra for sitt barn selv om hun kanskje ikke klikker helt med deg. Anonymkode: 80b4e...f6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #7 Del Skrevet 8. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: At dere holder sammen for ungene del er vel god nok grunn det. Synes du bør sette barnas interesser først. Hvor hemmende er det ikke for et barn å vokse opp uten kontakt med jevngamle. Jeg synes denne dama gjør noe bra for sitt barn selv om hun kanskje ikke klikker helt med deg. Anonymkode: 80b4e...f6f Jeg har barn i barnehage, og det er rett og slett ikke absolutt alle jeg vil ha rundt meg sosialt sett. Det er unger som feks er slitsomme, ikke får grenser hjemme eller som barnet mitt ikke klikker så godt med som jeg synes vi ikke trenger å være så mye sammen med. Når jeg ikke har så mye til felles med foreldrene da tenker jeg heller at det får være nok at ungene treffest i bhg, og så fokuserer vi heller på de han kjenner i nabolaget som vi har god tone med. Synes ikke det er noe vits i å ha kjempesvær krets liksom. Anonymkode: f803b...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #8 Del Skrevet 8. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: At dere holder sammen for ungene del er vel god nok grunn det. Synes du bør sette barnas interesser først. Hvor hemmende er det ikke for et barn å vokse opp uten kontakt med jevngamle. Jeg synes denne dama gjør noe bra for sitt barn selv om hun kanskje ikke klikker helt med deg. Anonymkode: 80b4e...f6f enig Anonymkode: d9a0e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2016 #9 Del Skrevet 9. oktober 2016 Hun sier jo meningen sin når hun sier i mot deg. Er ikke alle som liker å gruble på og slarve om folk, fordi det ikke er konstruktivt og dermed bortkastet energi. Anonymkode: fe9fd...cdb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #10 Del Skrevet 10. oktober 2016 Jeg er veldig forsiktig med å si for eller i mot noen nye venner, jeg vil jo at de skal like meg. Så litt etter litt som vi blir kjent så deler jeg mer og mer. Det tok faktisk et år som samboere med kjæresten før jeg stolte på han. Så sånt kan ta tid. Det at hun holder igjen vil jeg si at dette er ei ordentlig jente. Anonymkode: 31799...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. oktober 2016 #11 Del Skrevet 10. oktober 2016 På 7.10.2016 den 12.09, AnonymBruker skrev: Vil legge til at hun alltid tar folk i forsvar, spesielt de som tidligere har vært stygge med henne. Så pleier hun ofte å motsi meg/eller si det stikk motsatte av det jeg sier TS Anonymkode: 18f10...031 Hva? Du skrev jo nettopp at "hun velger altså å bare svare politisk korrekt, og ikke si meningen sin". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #12 Del Skrevet 10. oktober 2016 Høres mest ut som HUN bør være på vakt overfor DEG. Mitt inntrykk av innlegget ditt er at du ønsker en slarvevenninne, mens hun ikke ønsker å basere vennskapet på et sånt tarvelig grunnlag og dermed svarer unnvikende og uengasjert. Anonymkode: eb329...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #13 Del Skrevet 10. oktober 2016 På 10/7/2016 den 12.05, AnonymBruker skrev: Vi ble egentlig kjent for tre år siden i forbindelse med barselgruppe, og har holdt litt sammen etter dette. Problemet er bare på fritiden når vi møtes, for da er vi så forskjellige som det går an. Jeg kan noen ganger fortelle om hverdagens utfordringer, om personer i nære kretser osv. Men hun velger altså å bare svare politisk korrekt, og ikke si meningen sin. Jeg får nesten inntrykk av at hun helst vil unngå å si noe som helst, og kan f.eks finne på å svare "Åh, det..., åja" Føler dessverre at dette er et dårlig tegn at hun ikke vil vise hvem hun er i meningene sine, da hun helst vil unngå å si noe til meg. Hun vil bare prate om fugler, trær og snøen som falt i fjor. Vi kan altså ikke prate om alt mulig sammen, eller åpne oss skikkelig. Jeg tror hun bare er ute etter å ha noen å henge med, slik at barnet hennes får noen å leke sammen med. Tror dere at vennskapet er overfladisk fra hennes side, og at hun egentlig ikke er ute etter et vennskap med meg? Eller stoler hun bare ikke på meg? Kanskje er det jeg som ikke bør stole på henne? Anonymkode: 18f10...031 Jeg hadde en veninne som kutta meg ut fordi jeg ikke ville fortelle om mine personlige saker til henne. Det var fordi hun kunne begynne å si ting høyt på en klønete måte slik at jeg så ut som en lite pålitelig person. I tillegg stolte jeg ikke på henne fordi hun hadde slarvete vaner da, og slarvet om at mulig til bekjente. Med tid så kutta hun meg ut, og det var jo egentlig like greit da, men vet at hun var sur fordi jeg ikke ville dele personige saker med henne, som om hun var ute etter mine hemmeligheter. Det er ganske narsisistisk når jeg tenker på det egentlig, men hun var psykisk ustabil da. Anonymkode: f803b...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå