Gå til innhold

"Trening en viktig del av livet mitt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man skrive at "trening er en viktig del av livet mitt" om man er lubben uten at de som leser tror man skryter på seg treningsvaner?

Anonymkode: 20463...b96

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ivertfall blitt nysjerrig på hvilken trening det er snakk om

Anonymkode: f7a17...7e7

• Liker 8
Skrevet

Det kan du vel. 

Det må da være greit å være opptatt av fysisk helse uten å ha fokus på vekt.

Anonymkode: 39d40...c67

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er en helt ok ting å skrive, men du kan (dessverre) ikke styre hvordan andre fortolker det du skriver..

Anonymkode: 64363...a3b

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man skrive at "trening er en viktig del av livet mitt" om man er lubben uten at de som leser tror man skryter på seg treningsvaner?

Men husk å ha et bilde i helfigur da, så du ikke ender opp på date med noen du ikke burde ende opp på date med

• Liker 4
Skrevet

Det kan du. Men jeg ville ikke skrevet det i hvilken som helst sammenheng, hvorfor det liksom?  Er det på en dating side du skal fortelle om deg selv?

Jeg tror heller jeg ville skrevet at jeg liker godt å trene ..................(type trening), og hvis det betyr så mye i ditt liv, ville jeg skrevet at det betyr mye å holde på med det. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir for dumt, ja. Sånne utsagn blir lite troverdige hvis man har en kroppsform som ikke bærer preg av det.

• Liker 3
Skrevet

Om man trener noe spesielt i stor utstrekning så kan man jo skrive det, men om det bare dreier seg om å holde formen eller blit fit så hadde jeg ikke skrevet det. En annen fare er at man kan raskt bli oppfattet som en som bruker uforholdsmessig mye tid på trening (og kanskje kosthold), så om man "bare" er avansert mosjonist som 99% er (selv de som trener hver dag er det, er man profesjonell så dreier deg seg om flere økter hver dag og forbundet med en spesifikk idrett) så ville jeg droppet det. 

Mange av de jeg kjenner som trener hele tiden er gjerne de samme som hever offentlig trygd/støtte av noe slag, gidder ikke jobbe, men trene hardt for å få sommerkroppen og bli flink i idrett...det orker de...Ikke bli en av dem :)

Anonymkode: c3042...ac0

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig!

Skjønner ikke hvorfor så mange tror at man må være tynn/slank for å være i god form/godt trent....

Skrevet

Ja, det at en ting er viktig for en, er ikke det samme som at det tar stor plass i livet ens.

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Ja, det at en ting er viktig for en, er ikke det samme som at det tar stor plass i livet ens.

Som regel betyr det jo det...Jeg liker å trene betyr sjelden at man trener en gang eller to i uken

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som regel betyr det jo det...Jeg liker å trene betyr sjelden at man trener en gang eller to i uken

Nei, folk som virkelig liker å trene banker inn 7-12 timers trening i uka.

Skrevet

Jeg hadde ivertfall blitt nysjerrig på hvilken trening det er snakk om

Anonymkode: f7a17...7e7

Chipsdipping?

Valkerulling?

Anonymkode: 4da62...d80

Gjest Baremenneske
Skrevet

Kan være en viktig del av livet for det! Kommer litt an på hvordan trening man mener, og hvor lenge man har drevet med det, og formålet☺

Skrevet

Om en person sier at trening er en viktig del av livet, tenker jeg umiddelbart at den personen trener mye, opp til flere ganger i uken eller hverdag. Legger man så mye tid i trening er man også opptatt av resultater i form av styrke, sunn og sterk kropp og da vil også kosthold spille en viktig faktor. Personer som har trening som en viktig del av livet sitt er sjelden overvektig. Du er kanskje en mosjonist som liker å gå tur, sykle, stå på ski? 

Anonymkode: 72762...2f4

• Liker 2
Skrevet

Klart du kan! Det tilsier at du har en aktiv livsstil. Så lenge du har et bilde av deg i helfigur er det ingen som kan ta deg på det, og de som gjør det er nok uansett ikke noen særlig sympatiske mennesker. 

Jeg kjenner flere som har en aktiv livsstil som man umiddelbart ikke ville ha gjettet på det. 

Anonymkode: f0728...bc3

Skrevet

Hvorfor det blir feil? Fordi at hvis man trener ofte nok så vil det gjøre noe med vekta, dvs. at vekta går ned og man ikke lenger vil være for lubben. Det er også selvopplevd. Å skrive at trening er en viktig del av livet gir leseren inntrykk av at dette er noe personen gjør ofte. Hvis kroppsfasongen tyder på noe annet blir sånne utsagn helt feil.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om en person sier at trening er en viktig del av livet, tenker jeg umiddelbart at den personen trener mye, opp til flere ganger i uken eller hverdag. Legger man så mye tid i trening er man også opptatt av resultater i form av styrke, sunn og sterk kropp og da vil også kosthold spille en viktig faktor. Personer som har trening som en viktig del av livet sitt er sjelden overvektig. Du er kanskje en mosjonist som liker å gå tur, sykle, stå på ski? 

Anonymkode: 72762...2f4

Helt enig. 

Dersom man trener mye vil det syns fysisk, nesten uansett hva du spiser. Du kan prøve å hamre i deg burgere og brus, men du klarer ikke holde på 150 kilo. Hvis du hamrer inn 10-15 treningstimer i uken eller mer ligger du på samme nivå som en toppidrettsutøver i timetall. (500-700 treningstimer i året). Det krever trening hver dag, med svært få hviledager, og en solid treningsplan. En liten forkjølelse spolerer plutselig flere måneders arbeid. Jeg vet dette godt fordi jeg ligger der selv. Når det gjelder fettprosent er det mye avhengig av genetikk og kosthold. Ikke alle ser ut som en maratonløper selv om de har mange treningstimer. Samtidig; det er ikke mulig å holde på 150 kilo og trene 700 timer i året. Da skal du spise bokstavelig talt 10.000 kalorier i døgnet, noe selv de mest innbitte tjukkaser vil ha problemer med å få til. En annen sak er at du vil havne på sykehus dersom du bare spiser smågodt og grandiosa med slik trening. Da trener du ikke kroppen, men eroderer den. 

Poenget er at dersom man hevder trening er viktig for en, samtidig som man er åpenbart overvektig, så er idretten mer en identitetsgreie enn en faktisk handling. Det vil være om mulig verre enn noe annet å hevde i en datingsituasjon, fordi det da er løgn. Du er uærlig og prøver å fortelle noen at du er å finne på stiløping i marka lørdags morgen, mens du egentlig mest liker å sitte i tights og bare "være" en som trener. Det ser utrolig dårlig ut hvis du møter noen som faktisk beveger seg ordentlig i treningsverdenen. Det blir mildt sagt skuffende. Det verste kommer likevel frem når dere skal ta en løpetur sammen og du blir stående og hige etter pusten med hold fire steder i magen etter 2 kilometer rolig løp. 

Det skal likevel høre med til saken at mange, mange mennesker, særlig unge jenter, ikke egentlig trener spesielt hardt - men er selv overbevist om at de gjør det. De går på Elixia 5 ganger i uken, jogger, går på langrennski og sykler. Likevel sitter de på Elixia og drikker flerfoldige liter vann mens de såkalt "løfter" 2,5 kilo uten så ofre så mye som en mikroskopisk svetteperle. Så "løper" de 3 kilometer, knapt nok over rask gange, noen runder rundt nabolaget. Syklingen deres er noe slapp rulling på gangfelt 5k. Det er ikke trening, det er surring. 

Trening er samfunnets siste statusgreie. Det koster tid og energi å være godt trent når maten vi spiser og jobben vi sitter på gjør oss tjukke og dvaske. Men, dersom man hever at trening er viktig for en, så bør man faktisk ha resultater å vise til - ellers blir det uærlig og falskt. Trendy identitetsmakeri uten hold i virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du vel. 

Det må da være greit å være opptatt av fysisk helse uten å ha fokus på vekt.

Anonymkode: 39d40...c67

Tusen takk. Det er det jeg mener også at trening kan være en viktig del av livet uten at man trener for å gå ned i vekt. Selv synes jeg det er viktig å ha et fysisk aktivt liv samt at jeg brenner for idretten min. 

TS

Skrevet
3 timer siden, Arcturus skrev:

Helt enig. 

Dersom man trener mye vil det syns fysisk, nesten uansett hva du spiser. Du kan prøve å hamre i deg burgere og brus, men du klarer ikke holde på 150 kilo. Hvis du hamrer inn 10-15 treningstimer i uken eller mer ligger du på samme nivå som en toppidrettsutøver i timetall. (500-700 treningstimer i året). Det krever trening hver dag, med svært få hviledager, og en solid treningsplan. En liten forkjølelse spolerer plutselig flere måneders arbeid. Jeg vet dette godt fordi jeg ligger der selv. Når det gjelder fettprosent er det mye avhengig av genetikk og kosthold. Ikke alle ser ut som en maratonløper selv om de har mange treningstimer. Samtidig; det er ikke mulig å holde på 150 kilo og trene 700 timer i året. Da skal du spise bokstavelig talt 10.000 kalorier i døgnet, noe selv de mest innbitte tjukkaser vil ha problemer med å få til. En annen sak er at du vil havne på sykehus dersom du bare spiser smågodt og grandiosa med slik trening. Da trener du ikke kroppen, men eroderer den. 

Poenget er at dersom man hevder trening er viktig for en, samtidig som man er åpenbart overvektig, så er idretten mer en identitetsgreie enn en faktisk handling. Det vil være om mulig verre enn noe annet å hevde i en datingsituasjon, fordi det da er løgn. Du er uærlig og prøver å fortelle noen at du er å finne på stiløping i marka lørdags morgen, mens du egentlig mest liker å sitte i tights og bare "være" en som trener. Det ser utrolig dårlig ut hvis du møter noen som faktisk beveger seg ordentlig i treningsverdenen. Det blir mildt sagt skuffende. Det verste kommer likevel frem når dere skal ta en løpetur sammen og du blir stående og hige etter pusten med hold fire steder i magen etter 2 kilometer rolig løp. 

Det skal likevel høre med til saken at mange, mange mennesker, særlig unge jenter, ikke egentlig trener spesielt hardt - men er selv overbevist om at de gjør det. De går på Elixia 5 ganger i uken, jogger, går på langrennski og sykler. Likevel sitter de på Elixia og drikker flerfoldige liter vann mens de såkalt "løfter" 2,5 kilo uten så ofre så mye som en mikroskopisk svetteperle. Så "løper" de 3 kilometer, knapt nok over rask gange, noen runder rundt nabolaget. Syklingen deres er noe slapp rulling på gangfelt 5k. Det er ikke trening, det er surring. 

Trening er samfunnets siste statusgreie. Det koster tid og energi å være godt trent når maten vi spiser og jobben vi sitter på gjør oss tjukke og dvaske. Men, dersom man hever at trening er viktig for en, så bør man faktisk ha resultater å vise til - ellers blir det uærlig og falskt. Trendy identitetsmakeri uten hold i virkeligheten.

Å være lubben er ikke akkurat det samme som å være sykelig overvektig. Ser ikke hvorfor du drar inn disse 150 kiloene. 

Jeg synes heller ikke du er i en posisjon til å betvile TS sine treningsvaner og rope løgn uten å i det hele tatt vite hvordan TS ser ut, kosthold, hva slags idrett hun driver med og på hva slags nivå hun legger idretten. At "trening er en viktig del av livet" er ikke ensbetydende med å trene som en toppidrettsutøver. 

Anonymkode: f0728...bc3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...