AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg har snart praksis (student) i barnehage. Noen som vet reglene når ansatte er syke i barnehagen? Skal ha praksis i 3 uker med 100 % obligatorisk oppmøtet. ( vet at det må tas igjen hvis man er borte en dag ) men hvor går grensa får at man må være hjemme hvis man er syk? Jeg pleier så å si aldri å bli syk men får en forkjølelse som henger i ganske lenge ca hvert 3 år.. den har jo kommet nå selvfølgelig.. (tett nese, nyser, vondt i hals... ikke feber) Anonymkode: 3c552...33b
TheGirlWhoWaited Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har snart praksis (student) i barnehage. Noen som vet reglene når ansatte er syke i barnehagen? Skal ha praksis i 3 uker med 100 % obligatorisk oppmøtet. ( vet at det må tas igjen hvis man er borte en dag ) men hvor går grensa får at man må være hjemme hvis man er syk? Jeg pleier så å si aldri å bli syk men får en forkjølelse som henger i ganske lenge ca hvert 3 år.. den har jo kommet nå selvfølgelig.. (tett nese, nyser, vondt i hals... ikke feber) Anonymkode: 3c552...33b Jeg regner med at du her tenker på smittefaren for barna i barnehagen? Jeg ville ha tatt en samtale med lederen i barnehagen jeg, for å undersøke hva slags retningslinjer de har i den barnehagen du skal ha praksisen din i.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Forkjølelse uten feber? Da går du selvsagt på jobb. Det er helt forsvarlig så lenge du har god håndhygiene og passer på å nyse i lommetørkle eller armhule. Men sånn utover det så er det du selv som bestemmer om du vil ta egenmelding eller ikke, dessverre. Vi har en latterlig kultur i dette landet hvor folk tar egenmeldinger for å ha noen dager fri, dra på hytta, reise til slektninger osv osv. Hvis du ikke er syk nok til et legebesøk burde du gå på jobb. Anonymkode: 90871...eaf 1
Sulosi Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Er det studentpraksis? I så fall hadde jeg møtt opp og så lenge det ikke er feber. At du hangler er jo ikke greitt men med obligatorisk praksis så er det lite å få gjort da den skal være godkjent før eksamener kan tas. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 23 minutter siden, Sulosi skrev: Er det studentpraksis? I så fall hadde jeg møtt opp og så lenge det ikke er feber. At du hangler er jo ikke greitt men med obligatorisk praksis så er det lite å få gjort da den skal være godkjent før eksamener kan tas. ja er student praksis, derfor jeg lurte på om noen viste hvor grensen går med syke ansatte i barnehagen. Siden jeg aldri har jobbet i en barnehage før alt må være godkjent før eksamen å hadde jo sett for med 100 % oppmøte i de tre ukene jeg skal være der.. men så er man jo bekymret for smittefare da.. Anonymkode: 3c552...33b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: men så er man jo bekymret for smittefare da.. Nei, man er ikke bekymret for smittefare så lenge du klarer å vaske deg på hendene og ikke nyse ut i lufta. Dra på praksis. Anonymkode: 90871...eaf
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forkjølelse uten feber? Da går du selvsagt på jobb. Det er helt forsvarlig så lenge du har god håndhygiene og passer på å nyse i lommetørkle eller armhule. Men sånn utover det så er det du selv som bestemmer om du vil ta egenmelding eller ikke, dessverre. Vi har en latterlig kultur i dette landet hvor folk tar egenmeldinger for å ha noen dager fri, dra på hytta, reise til slektninger osv osv. Hvis du ikke er syk nok til et legebesøk burde du gå på jobb. Anonymkode: 90871...eaf Du burde ha lest før du svarte får jeg er STUDENT som skal i praksis i barnehage og lurte på hvor grensen går for at syke ansatte må være hjemme. For jeg har aldri jobbet i en barnehage før... Anonymkode: 3c552...33b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #8 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du burde ha lest før du svarte får jeg er STUDENT som skal i praksis i barnehage og lurte på hvor grensen går for at syke ansatte må være hjemme. For jeg har aldri jobbet i en barnehage før... Anonymkode: 3c552...33b Og jeg har svart deg på det. Det er ingen grunn til at du skal holde deg hjemme så lenge du klarer å ha god håndhygiene og ikke nyser rett på ungene eller andre ansatte. Det hadde stått dårlig til å arbeidlsivet om alle skulle holde seg hjemme hver gang de var litt snørrete. Ærlig talt. Anonymkode: 90871...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Dra i praksis, og snakk med veileder. Dersom hun ikke syns du skal ha direkte kontakt med barna på bakgrunn av smittefare, så får du sette seg litt for deg selv å skrive på en oppgave som du sikkert må skrive i nærmeste fremtid. Det viser i det minste initiativ. Anonymkode: 5a704...98a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 Spør kontaktpersonen din i barnehagen, jeg vil tro det ordner seg så du kan få jobbe bare du tar forholdsdsregler Anonymkode: ad8fa...36b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #11 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har svart deg på det. Det er ingen grunn til at du skal holde deg hjemme så lenge du klarer å ha god håndhygiene og ikke nyser rett på ungene eller andre ansatte. Det hadde stått dårlig til å arbeidlsivet om alle skulle holde seg hjemme hver gang de var litt snørrete. Ærlig talt. Anonymkode: 90871...eaf Gi deg nå, det er mange som tar egenmldingslanghelg ja, men det er ikke en diskusjon som passer inn her. Jeg har opplevd at en kollega har blitt sendt hjem for det jeg synes er en filleting, så det er helt flott at TS spør når hun er usikker. Anonymkode: ad8fa...36b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gi deg nå, det er mange som tar egenmldingslanghelg ja, men det er ikke en diskusjon som passer inn her. Jeg har opplevd at en kollega har blitt sendt hjem for det jeg synes er en filleting, så det er helt flott at TS spør når hun er usikker. Anonymkode: ad8fa...36b Tja, jeg blir litt skeptisk når et voksent menneske må spørre om slikt. Litt snørr i nesen er ikke grunn til å holde seg hjemme fra jobb, praksis eller skole. Det burde man ha fått med seg i løpet av oppveksten, mener jeg. Anonymkode: 90871...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #13 Skrevet 7. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg har svart deg på det. Det er ingen grunn til at du skal holde deg hjemme så lenge du klarer å ha god håndhygiene og ikke nyser rett på ungene eller andre ansatte. Det hadde stått dårlig til å arbeidlsivet om alle skulle holde seg hjemme hver gang de var litt snørrete. Ærlig talt. Anonymkode: 90871...eaf Hvorfor føler du behov for å ta med det sistenevnte i innlegget ditt? TS har aldri jobbet i barnehage før, så hun vet faktisk ikke hvilke regler barnehager har for sykdom og jobbing. Anonymkode: c9fea...cd2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #14 Skrevet 7. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, jeg blir litt skeptisk når et voksent menneske må spørre om slikt. Litt snørr i nesen er ikke grunn til å holde seg hjemme fra jobb, praksis eller skole. Det burde man ha fått med seg i løpet av oppveksten, mener jeg. Anonymkode: 90871...eaf Det er opp til barnehagen å avgjøre, Jeg kan forstå ts. Hun skal evalueres, og det gir et dårlig inntrykk dersom hun møter opp og senere blir sendt hjem pga sykdom, uten at hun har verken fortalt at hun er syk eller spurt hvordan reglene er. Hun er ikke en arbeidstaker, den daglige driften lider ikke dersom hun ikke møter opp. Det er kun ulemper for henne å ikke få kunne være på praksis. Anonymkode: ad8fa...36b 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #15 Skrevet 7. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor føler du behov for å ta med det sistenevnte i innlegget ditt? TS har aldri jobbet i barnehage før, så hun vet faktisk ikke hvilke regler barnehager har for sykdom og jobbing. Anonymkode: c9fea...cd2 Men hun må da hå gått på skole før, kanskje hatt en deltids- eller sommerjobb? Man går på jobb med litt snørr i nesen. Det forstår alle om de tenker seg litt om. Anonymkode: 90871...eaf
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #16 Skrevet 7. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er opp til barnehagen å avgjøre, Jeg kan forstå ts. Hun skal evalueres, og det gir et dårlig inntrykk dersom hun møter opp og senere blir sendt hjem pga sykdom, uten at hun har verken fortalt at hun er syk eller spurt hvordan reglene er. Hun er ikke en arbeidstaker, den daglige driften lider ikke dersom hun ikke møter opp. Det er kun ulemper for henne å ikke få kunne være på praksis. Anonymkode: ad8fa...36b Haha, nei. Er du helt på styr? Anonymkode: 90871...eaf
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #17 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg går ALLTID,så lenge det ikke utgjør risiko for våre kjære små. God bedring til TS,veldig fint du tenker på de små og spør, lykke til i praksis etterhvert.. Anonymkode: 6405f...138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå