AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Jeg trenger input fra dere angående min relasjon til mine foreldre, som faktisk begynner å gå meg på nervene. Jeg og samboer bor på et sted som ligger ca 1 time og 55 minutter med bil fra mine foreldre, og jeg besøker dem ca hver 2. eller 3. uke. Jeg blir aldri bedt dit, og må selv stå for å spørre når dem er ledig. De sier noen ganger ting som "kommer du hjem snart?" eller andre ting som viser at de har lyst på besøk. Men det er alltid jeg som må spørre om dager og tidspunkter. Det er også sånn at de aldri besøker meg. Det er nå over 2 år og 4 månender siden de kom på besøk sist. Jeg har sagt at de bare må komme, og jeg har bedt dem flere ganger, men de kommer ikke. Skylder på at de ikke har tid, selv om de har tid til mye annet rart. Eller så spør de om ikke vi kan komme til dem i stedet. Ingen av dem har fulltidsjobb, så jeg skjønner ikke hvor denne dårlige tiden kommer fra. De to siste gangene jeg har vært på besøk, så har det kommet folk (ubedt) for å se på en garasje som de har satt opp. Da har både mamma og pappa gått ut for å prate med dem. Sist gang måtte jeg og samboer sitte alene huset dems i ca 2 timer mens de var ute og pratet. Til slutt sa vi bare ha det og dro derfra. En av de kunne vel i det minste vært inne sammen med oss? Det skjer flere ganger når jeg kommer dit, at enten mamma eller pappa bare drar, eller at det er noen andre som spør om de kan komme, og da sier de aldri nei. Jeg tror irritasjonen min stammer fra avstanden mellom oss. Det er ikke så gøy å sitte 4 timer i bil, og så blir det på en måte ikke satt pris på. Det er slitsomt at jeg må stå for all kontakt. Anonymkode: e239c...796
Gjest The damned Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 Vet ikke om det er normalt,men det er sånn for meg også. De har egentlig kun besøkt meg noen få ganger siden jeg flyttet for meg selv,så det er jeg som besøker dem. Akkurat det med at de har andre ting som skjer mens jeg er der reagerer jeg ikke så mye på,men det kommer vel an på om dere er der på overnattingsbesøk eller bare dagsbesøk. Hadde nok synes at det var litt rart om mine foreldre plutselig skulle andre ting når vi hadde tatt turen dit en dag,men kanskje det ikke passet noen andre dager? Da kunne de kanskje sagt det til dere sånn at dere kunne komme en annen dag. Det er jo litt rart at de ikke kommer når dere ber dem på besøk. Har du snakket med dem om det?
Fyrlykt Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Hei TS! jeg sitter i nesten samme båt selv, der jeg tar all kontakt med mine foreldrer. De viser ingen særlig interesse for meg og min familie. Ingen spesiell grunn men tror tiden går ifra dem på en måte. De er nå i en alder der de kan gjøre hva de måtte ønske og prioriterer deretter. De gjør det de vil mest, først, virker det som. Kjekt for de, unner dem det. Men jævli leit for oss i bunnen av lista og det kan, ihvertfall med mine foreldre, komme tilbake å bite dem hard i ræva når de sitter på gamlehjem og plutselig finner ut at de ikke kjenner barnebarna sine. Men...tror ikke de er "normalt" nei. Virker som andre jeg kjenner har et litt tettere familiebånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå