AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #1 Skrevet 7. oktober 2016 Hei, Etter en god plommehøst har vi fryseren full av plommer. Virkelig full, det er nesten ikke plass til annet Vi lager crumble pie med plommer nesten hver søndag, men trenger flere tips til gode ting vi kan lage med plommer. Jeg er ingen racer på kjøkkenet, så egenhermetisert syltetøy og slike kompliserte ting utgår. Setter stor tips på gode oppskrifter med plommer! Anonymkode: 5b88b...a9b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 I år lager jeg likør av plommene. Søk rundt på nettet, så finner du oppskrift. Det er "så enkelt at selv mor kan klare det". Anonymkode: 00d47...5fe
Persephone Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Moren min lagde hermetiserte plommer på cognac forrige høst. Det var helt nydelig! Jeg er ikke helt sikker på hvor hun fikk oppskriften, men du kan sikkert søke på det. Det er en oppskrift hvor hun kokte det, så all alkoholen gikk ut, og den ble brukt som dessert i mange familieselskaper sammen med krem. Kan anbefales!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Plommelikør, plommer i cognac Her skal det googles. Tusen takk for tips, hvis andre har flere er det bare å komme med dem. Fremdeles plommer igjen Anonymkode: 5b88b...a9b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 plommechutney passer til både kjøtt og fisk,eller samme f.eks ost og kjeks Plommesaft Plommesaus Plommer gratinert med blåmuggost Anonymkode: 2fa08...d7a
Persephone Skrevet 7. oktober 2016 #6 Skrevet 7. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Plommelikør, plommer i cognac Her skal det googles. Tusen takk for tips, hvis andre har flere er det bare å komme med dem. Fremdeles plommer igjen Anonymkode: 5b88b...a9b Jeg må si jeg misunner deg alle plommene ^^
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #7 Skrevet 7. oktober 2016 hermetisering er ganske enkelt, hygienen er viktig men ikke uoverkommelig. Jeg vasker glassene i oppvaskmaskinen først og så setter jeg dem i stekovnen for sterilisering. KJøpte også en trakt i metall som har ekstra stor åpning den steriliserer jeg også i stekovnen. Jeg bruker vanlige syltetøyglass jeg har samlet. Oppskrifter finner du i kokebøker og matblogger. Det er veldig godt og absolutt verdt å bruke en ettermiddag på. Anonymkode: e556e...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå