Gå til innhold

Mellom maltider?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det beste a spise som mellom maltider?

Synes dette er veldig vanskelig! Er som sagt pa slankern,og vil spise sundt og lite. Det sies jo at du bor spise hver tredje time for a holde forbrenningen oppe,men hva skal jeg spise da? Vil liksom ikke spise for a spise nar jeg ikke en gang er sulten!

Holder det bare a spise frukt,holder det forbrenningen oppe? Prover a unnga karbohydrater,men synes alt inneholder det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om frukt inneholder karbohydrater, er det ikke så ille. De kan likevel ha lav glykemisk indeks, som vil si at sukkeret/insulinen frigjøres litt og litt i kroppen din i stedet for alt på en gang. Så ta gjerne en frukt som mellommåltid, gjerne en som er litt hard så det tar litt lenger tid å fordøye den. Andre ting er cottage cheese eller youghurt med litt gulrøtter, bær eller syltetøy (kalorifattig) til. Eller en god bit lavkaloriost av det faste slaget med litt grønt til. Eller et par skiver med sunt kjøttpålegg, som kalkunskinke, og et egg. Eller en liten håndfull nøtter.

Et par tips til noe godt å snope på når du skal kose deg:

- Frosne druer. Omtrent som is, deilig!

- Eplekake uten kake! Del et eple i biter og legg det i en form. Strø over kanel og flytende vanilje (ekte, ikke syntetisk. Du får det bla på Ultra). Stek i ovnen og sleng på lavkalorieplesyltetøy når du forskyner deg.

Selv har jeg nettopp fulgt en tidagers matplan, som jeg er veldig fornøyd med. Det er meningen at den skal få deg igang med et sunnere kosthold og sunnere vaner. Det er fem måltider for dagen, med en blanding av proteiner, karbo og annet som er bra for kroppen din. Jeg ble sulten iblant, men hadde jevt god energi hele tiden. Har også gått ned litt i løpet av disse dagene, selv om det ikke var et mål for meg. Jeg brukte den for å få litt orden på mattider og spisevaner. Her er en link. Om ikke du vil følge den, kan du jo hente noen mellommåltidtips.

Skrevet

Uten karbohydrater blir du slapp. Bare spis når du føler for det. Det å følge etter "ekspertråd" om slik skal du spise og slik skal du slanke deg er bull. Frukt gir vitaminer som ikke er næringsstoff egentlig men stoffer som hjelper kroppen din til å ta opp næringsstoffer mer effektivt. Du trenger proteiner og karbohydrater. Spis bananer.

Skrevet

Enig med Morningstar, det er individuelt hva som passer oss. Og å være på slankern, er det ikke bedre å spise som normalt (det som anses som normalt i forhold til daglig inntak av kalorier, og legge seg etter kroppstørrelsen i forhold til det normale...)?

Vekta stabiliserer seg, du kan heller ta deg en tur i skogen, eller en tur til postkontoret.

Og er du ikke sulten, så spiser du ikke. Men jeg håper ikke du er enda et "vaskebrett", for da blir det verre å svare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...