Gå til innhold

Mannegruppen Ottar VS Kvinneguiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, frk91 skrev:

Intelligente personer vet forskjellen på spøk og alvor, en voldtektsvits er noe helt annet enn å faktisk voldta noen. Forstå det om du vil

For det å spøke om det er så mye bedre? Har selv blitt voldtatt, så vet forskjell på dem som fantaserer og de som utøver...

Anonymkode: a93ed...720

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det å spøke om det er så mye bedre? Har selv blitt voldtatt, så vet forskjell på dem som fantaserer og de som utøver...

Ja jeg synes alt kan spøkes med, men konteksten for hvor spøken kan sies varierer. Er jeg rundt selvhøytidelige mørkhudede så sier jeg ikke en negervits, på samme måte som jeg ikke kommer med dead baby-jokes rundt folk som har mistet et barn og sliter med det. Men er spøken bra, og folkene jeg er med liker sånn humor så drar jeg gjerne en grovis. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, frk91 skrev:

Ja jeg synes alt kan spøkes med, men konteksten for hvor spøken kan sies varierer. Er jeg rundt selvhøytidelige mørkhudede så sier jeg ikke en negervits, på samme måte som jeg ikke kommer med dead baby-jokes rundt folk som har mistet et barn og sliter med det. Men er spøken bra, og folkene jeg er med liker sånn humor så drar jeg gjerne en grovis. 

Hadde nok ikke vært like artig disse vitsene om det var ditt barn som ble voldtatt, eller din mor. Men alle har jo forskjellig humor. Men skjønner de som tar avstand fra de som er medlem av gruppa.

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, frk91 skrev:
14 minutter siden, frk91 skrev:

Intelligente personer vet forskjellen på spøk og alvor, en voldtektsvits er noe helt annet enn å faktisk voldta noen. Forstå det om du vil

Hadde du syntes det var like morsomt hvis det var deg de "spøkte med" og hetset inne  på MGO.  På lik linje som 13 åringen, 20 åringen, eller det som Sophie Elise har opplevd,. Eller hva om det var datteren din som opplevde dette?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Lana01 skrev:

Hadde du syntes det var like morsomt hvis det var deg de "spøkte med" og hetset inne  på MGO.  På lik linje som 13 åringen, 20 åringen, eller det som Sophie Elise har opplevd,. Eller hva om det var datteren din som opplevde dette?

Jeg har da ikke snakket om det de har skrevet om SE og 20/13åringen? Det var over grensen. Jeg snakker om hetsen av _alle_ medlemmene i ettertid, på grunnlag av groviser og generell mannehumor på gruppa. Det er jo hele gruppa som har blitt kritisert av hylekoret, noe som er helt ubegrunnet. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nok ikke vært like artig disse vitsene om det var ditt barn som ble voldtatt, eller din mor. Men alle har jo forskjellig humor. Men skjønner de som tar avstand fra de som er medlem av gruppa.

Bestekompisen min har blitt voldtatt, og jeg har opplevd overgrep selv. Likevel blir verken jeg eller han støtt fordi noen spøker om voldtekt. Å spøke om noe så jævlig har faktisk hjulpet 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, frk91 skrev:

Bestekompisen min har blitt voldtatt, og jeg har opplevd overgrep selv. Likevel blir verken jeg eller han støtt fordi noen spøker om voldtekt. Å spøke om noe så jævlig har faktisk hjulpet 

Igjen...vi har alle forskjellig humor. For meg er det bare lavmål, og jeg har ikke behov for å omgås slike mennesker, og det er min mening. Så får du ha din. Fint at voldtektsvitser har hjulpet deg, intet bedre.

• Liker 2
Gjest Psychonaut
Skrevet

"Det var en gang to tomater som...."

"SÅNT SPØKER MAN IKKE MED! DET FINNES FAKTISK FOLK SOM HAR MISTET NOEN I TRAFIKKEN!!"

Har alltid lurt på hva som feiler folk som tror at akkurat deres vonde opplevelser er så mye viktigere enn andres at alle skal la være å spøke om akkurat det temaet som rammer en selv. Må være en form for narsissisme. Og selvsagt skal man ikke lytte til slike, ettersom det da ikke ville finnes noe igjen å spøke om dersom man skal være rettferdig. Tåler jeg personlig å bli krenket? Ja, så absolutt. Det er noe man må lære seg dersom man ønsker å leve i et fritt og demokratisk samfunn med ytringsfrihet.

Skrevet
Akkurat nå, Psychonaut skrev:

"Det var en gang to tomater som...."

"SÅNT SPØKER MAN IKKE MED! DET FINNES FAKTISK FOLK SOM HAR MISTET NOEN I TRAFIKKEN!!"

Har alltid lurt på hva som feiler folk som tror at akkurat deres vonde opplevelser er så mye viktigere enn andres at alle skal la være å spøke om akkurat det temaet som rammer en selv. Må være en form for narsissisme. Og selvsagt skal man ikke lytte til slike, ettersom det da ikke ville finnes noe igjen å spøke om dersom man skal være rettferdig. Tåler jeg personlig å bli krenket? Ja, så absolutt. Det er noe man må lære seg dersom man ønsker å leve i et fritt og demokratisk samfunn med ytringsfrihet.

Narsissist? Fordi jeg ikke ler av voldtekt, de med downs, de med annen hudfarge, de med små eller store pupper, at barn kan slenges i veggen etc. Dere må da le av det dere synes er morsomt, ingen som hindrer dere. Men vi må, siden det er et demokratisk samfunn og ytringsfrihet, få lov til å si at vi ikke synes noe om det, at det er lavpannet humor. Jeg må få velge selv hva jeg synes er morsomt, slik som du. Dere heier på Ottar, andre gjør det ikke. Så har vi forskjellige meninger, lov det.

• Liker 4
Gjest Psychonaut
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Narsissist? Fordi jeg ikke ler av voldtekt, de med downs, de med annen hudfarge, de med små eller store pupper, at barn kan slenges i veggen etc. Dere må da le av det dere synes er morsomt, ingen som hindrer dere. Men vi må, siden det er et demokratisk samfunn og ytringsfrihet, få lov til å si at vi ikke synes noe om det, at det er lavpannet humor. Jeg må få velge selv hva jeg synes er morsomt, slik som du. Dere heier på Ottar, andre gjør det ikke. Så har vi forskjellige meninger, lov det.

Så lenge du ikke er en av dem som går inn for å ødelegge liv over dette, så er det ikke deg jeg sikter til. Du har lov å være krenket, og det er heller ikke skadelig å være det. Problemet oppstår først når man søker å begrense andres handlefrihet pga egen indignasjon. Flott at dette ikke gjelder deg.

Endret av Psychonaut
Skrevet
1 time siden, frk91 skrev:

Intelligente personer vitser ikke med voldtekt. Det er bare de særdeles lavpannede og empatiløse som finner grove, smertefulle og skadelige overgrep mot andre, som kan ødelegge menneskers liv i åresvis, morsomme. 

Anonymkode: ba640...adf

• Liker 5
Skrevet
50 minutter siden, frk91 skrev:

Men dette handler da ikke bare om deg og hvordan du reagerer. Det handler om mange mennesker som reagerer svært ulikt på ulike tidspunkt i forhold til sin individuelle opplevelser. Andre har opplevd å få sine nære og kjære både voldtatt og drept. Det er ikke bare din situasjon som er grunnlag for vurdering her.  

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette handler da ikke bare om deg og hvordan du reagerer. Det handler om mange mennesker som reagerer svært ulikt på ulike tidspunkt i forhold til sin individuelle opplevelser. Andre har opplevd å få sine nære og kjære både voldtatt og drept. Det er ikke bare din situasjon som er grunnlag for vurdering her.  

Nei jeg klarer å forstå det. Hvorfor klarer ikke dere andre å forstå at det ikke bare handler om dere? Greit nok at dere blir støtt av noe, men hva så? Mange som daglig blir støttt av et eller annet, det betyr veldig lite.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, frk91 skrev:

Nei jeg klarer å forstå det. Hvorfor klarer ikke dere andre å forstå at det ikke bare handler om dere? Greit nok at dere blir støtt av noe, men hva så? Mange som daglig blir støttt av et eller annet, det betyr veldig lite.

Kaldt

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaldt

Jeg sier som Stehen Fry. Well you´re offended by that, so fucking what:)  Jeg kan også føle meg støtt av noe, men i det store bildet så betyr det ingenting, det er en følelse jeg har. (Som jeg ikke trenger å rope ut til andre)

• Liker 5
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Intelligente personer vitser ikke med voldtekt. Det er bare de særdeles lavpannede og empatiløse som finner grove, smertefulle og skadelige overgrep mot andre, som kan ødelegge menneskers liv i åresvis, morsomme. 

Jeg har tilbrakt 9 år i høyere utdanning og jeg kan bekrefte at både leger, professorer, advokater, psykologistudenter, sosiologistudenter, matematikere og sivilingeniører spøker om alt mellom himmel og jord. Alt fra tørre vitser om været til Holocaust.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, frk91 skrev:

Jeg sier som Stehen Fry. Well you´re offended by that, so fucking what:)  Jeg kan også føle meg støtt av noe, men i det store bildet så betyr det ingenting, det er en følelse jeg har. (Som jeg ikke trenger å rope ut til andre)

Stephen Fry er ikke en kul person, og du likedan. Du er kald.

Anonymkode: a8b0a...d36

• Liker 2
Skrevet

Saklig, jeg er cool as fuck. 

• Liker 5
Skrevet

Det er stor forskjell på å legge ut trusler og hets om navngitte personer og å snakke problemer man har med "mannen min" som er helt anonymisert.  Dessuten blir trusler og hets slettet på KG, det får ikke stå lenge. 

Det er jo ikke hets å si at "mannen min var utro, jeg er helt knust, hva skal jeg gjøre" - men om det hadde stått "knut hansen var utro jeg er helt knust, hva skal jeg gjøre" så stiller det seg veldig anderledes. 

Anonymkode: 2a1d3...5b3

• Liker 2
Skrevet

Selv om det er mer subtilt er det minst like mye hat og hets på KG, mest sannsynlig mer. Alle problemene i livet er visst menns feil, single menn blir karakterisert som ubrukelige udyr, også har en all den skandaløse kjeklingen mellom brukerne som bærer nag her. Likevel er KG ganske artig, i motsetning til Ottars ufattelige kleine vitser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...