Gå til innhold

Barnehagen på tur med T-banen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest en annen gjest

:sjenert:

Ja, jeg er gjest og synes det er greit at det er et sted jeg kan gå inn uten at jeg må huske passord og brukernavn, har nok av det i jobben.

Jeg har lagt merke til den hat-kampanjen i det siste, og med det siste innlegget til den siste anopnyme gjesten så nører h*n vilkelig opp under denne hat-kampanjen med sine holdninger til foreldre.

Jeg har hatt stort sett positive erfaringer med barnehagen, med unntak av to negative personer som heldigvis jobbet på en annen avdeling enn mitt barn og som derfor ikke forsuret min opplevelse av barnehagen.

I mange barnhehager har de i perioder "min familie" som tema og da forteller barna om sin familie. Min sønn gikk tidligere i samme barnehage som min datter og barnehagepersonalet kjente derfor litt til min sønns familie ut fra hans fortellinger den gangen.

Min datter fortalte også om sin familie, helt troverdig virket det også. En dag sa en av de ansatte at hun bare måtte spørre meg litt om familien vår, hun trodde jo egentlig at hun visste ganske mye om den fra vår sønn men nå ble hun i tvil. For min datter hadde flere tanter og onkler med utenlandske navn og katter og hunder osv. og hun hadde de mest fantastiske historier som hun fortalte med stort alvor og innlevelse. Min datter var kun tre år og flink til å snakke og med en utrolig fantasi. De lot henne bare fortsette og det gikk over, og de syntes det var litt moro også med all den fantasien.

Hun har senere fortalt at hun og pappa skulle flytte, og det virket troverdig (skilsmisser forekommer jo) helt til hun sa at de skulle flytte til amerika.

Så jeg lever etter det at hvis jeg lover å ikke tro alt som sies om barnehagen så lover de å ikke tro alt som sies om vår familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som er innom en barnehage og jobber' date=' tilogmed studenter som er for kun en uke skal skrive under på tausehetserklæring![/quote']

hei

¨det var det jeg mente og da skal man vel vere ganske hodet vis man ikke kan vite at man skla holde kjeft om private ting selv om man ikke er faglert

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte når jeg ser barnehager som er på tur, og reiser med T-banen(eller et annet offentlig kom. middel) blir jeg nesten litt skremt over den holdningen de ansatte viser. Ofte ingen respekt for barna: man sier så alle hører at den og den ungen f.eks har tisset på seg, og andre personlige ting, man spør dem ut om foreldrene, tanter og onkler og gud vet hva. Man virker så sliten og nedlatende på en måte...

Hvordan reagerere andre på dette?

Hvis det er som du sier, så er jo det uprofesjonelt av personalet. De har taushetsplikt, og trenger ikke snakke høyt om slike ting i offentligheten. Meget uprofesjonelt. Om jeg jobbet i den barnehagen, hadde jeg blitt flau over de andre voksne. Pinlig å drite seg ut slik!

Men, heldigvis er det ikke alle barnehager som er slik. Ikke "min" barnehage iallfall... :)

Førskolelærerstudent og vikar i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt snålt om det er som hovedinnlegger sier.

Men for å være erlig så tror jeg det er noe hovedinnlegger ikke har fått med seg. At sånnt noe kan forekomme med enkelte ansatte i en barnehage er nå greit nok. Men hovedinnlegger sier at dette er noe hun/han ofte hører.

At man snakker med barn om famile kan det jo være grunner til. Man snakker jo med unger om det som opptar dem. Og hva er det som opptar dem mer enn nettopp mamma, pappa, besteforeldre, søsken og tante og onkler? Unger har jo også en livlig fantasi og forteller mye rart. Og da kan det jo være morsomt for både barn og voksne og spinne videre på det...

Jeg kan jo heller ikke helt se problemet med at de ansatte snakker seg i mellom eller spør barna om det er noen som må tisse eller har tisset på seg. Er det noen som må tisse, så må dem jo "reddes" før det går galt. Har noen tissa på seg, må dem skiftes på straks. Barnehagen har nok med seg skiftetøy til ungene i en sekk, eller om ungene selv har det i sekken sin..

Min sønn klarte virkelig å få personalet i barnehagen sin til å begynne å tenke. En dag (han var vel rundt 3-4 år) jeg kom og hentet han, var det to av de ansatte som trakk meg til siden. Han hadde nemlig fortalt dem at han var storebror. Han hadde oppgitt navn på broren og at han var nesten helt ny...

Det viste seg at han ønsket seg så fælt søsken at han like godt "adopterte" min veninnes nyfødte baby som sin bror....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen gjest.... igjen

jeg må le...........

min fantasifulle datter hadde ikke blitt storesøster akkurat, men hun hadde fått en storesøster hun. Måtte være pappa'n som hadde vært ute da....... før min tid.

Hun ønsket seg storesøster lenge, og hadde til og med navn på henne og hun var ofte med i de fantasifulle familiehistoriene hun fortalte i barnehagen.

Skal si datteren vår ga barnehagen mye å undres over i den tiden hun gikk der, det var ikke sjelden de måtte sjekke ut med oss om historiene de hørte stemte.

Godt med fantasi så lenge de ikke sier at "mamma drikker hele tiden hun" o.l.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...