Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #1 Del Skrevet 20. november 2004 Ofte når jeg ser barnehager som er på tur, og reiser med T-banen(eller et annet offentlig kom. middel) blir jeg nesten litt skremt over den holdningen de ansatte viser. Ofte ingen respekt for barna: man sier så alle hører at den og den ungen f.eks har tisset på seg, og andre personlige ting, man spør dem ut om foreldrene, tanter og onkler og gud vet hva. Man virker så sliten og nedlatende på en måte... Hvordan reagerere andre på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. november 2004 #2 Del Skrevet 20. november 2004 Sliten og nedlatende fordi en konverserer med barna...? Dette tror jeg du må forklare nærmere...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #3 Del Skrevet 20. november 2004 Sliten og nedlatende fordi en konverserer med barna...? Dette tror jeg du må forklare nærmere...... De "konverserer" vel ikke, de henger dem ut(tisset på seg) og tar samtidig med både foreldre og andre under samme negative holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. november 2004 #4 Del Skrevet 20. november 2004 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 20. november 2004 #5 Del Skrevet 20. november 2004 *dobbelt* Det jeg mener er om du er sikker på at du legger det rette i det du ser i forhold til det de voksne i disse barnehagen virkelig gjør? Jeg mener; du ilegger dem vel ikke intensjoner de ikke har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. november 2004 #6 Del Skrevet 20. november 2004 I all verdens land og rike, gjest, er det henge ut barnehagefolk-uka nå eller? *titte på kalenderen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 20. november 2004 #7 Del Skrevet 20. november 2004 det gjest mener er vel at de voksne snakker seg i mellom om forhold rundt barna som kan oppfattes negativt... Og så har faktisk de ansatte taushetsplikt da.. Du vet ikke om det er en nyskjerrig nabo eller venner av barnefamilien som hører det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #8 Del Skrevet 20. november 2004 I all verdens land og rike, gjest, er det henge ut barnehagefolk-uka nå eller? *titte på kalenderen* Jeg gjør det ihvertfall langt mere anonymt! Så du synes også dette er ille?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2004 #9 Del Skrevet 20. november 2004 Lillesøsteren min kom hjem fra barnehagen og fortalte at en av de som jobbet i barnehagen hadde spurt henne ut om veldig personlige ting ang. min familie! :evil: Det ble IKKE tatt noe godt imot hjemme!! Heldigvis skiftet vesla avdeling like etter, og slapp å omgås Frk.Utspørrer. (som også er bygdas sladrehank!) Heldigvis er de andre som jobber i barnehagen helt toppers!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 20. november 2004 #10 Del Skrevet 20. november 2004 Lillesøsteren min kom hjem fra barnehagen og fortalte at en av de som jobbet i barnehagen hadde spurt henne ut om veldig personlige ting ang. min familie! Som min førskolelærervenn sier til "sine" foreldre: Om dere ikke tror alt som blir sagt om oss i barnehagen, skal vi love å ikke tro alt som blir sagt om dere i hjemmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. november 2004 #11 Del Skrevet 20. november 2004 Lillesøsteren min kom hjem fra barnehagen og fortalte at en av de som jobbet i barnehagen hadde spurt henne ut om veldig personlige ting ang. min familie! Clea, om du visste alle de vanvittige tingene vi får høre av ungene i barnehagen! Da ville du slutte å tro på alt ungene forteller hjemme. Vi har tusenvis av eksempler på dette, og ofte utelater barna å fortelle sin rolle i historiene. Fex gikk en av "mine" barnehagebarn til mor og sa at jeg nektet å hente votter til henne, enda hun frøs så hun var helt stiv på fingrene. Det hun rett og slett "glemte" å fortelle mor var at jeg de siste fem minuttene hadde satt votter på henne fire ganger, som hun bare dro av igjen med en gang. Historien får et litt annet preg da skal jeg si deg...... Som min førskolelærervenn sier til "sine" foreldre: Om dere ikke tror alt som blir sagt om oss i barnehagen, skal vi love å ikke tro alt som blir sagt om dere i hjemmet. He he he ja dette er så sant som det er sagt. En av ungene våre sa til meg sist uke: Du Tex, visste du at mamma og pappa stjeler i butikken? Men jeg får ikke lov til å si det til noen, assa!! En rimelig rødmende mor fikk historien servert av meg samme ettermiddag, og forklaringen var enkel; Ungen hadde sett noe på barnetv der en gutt hadde stjålet en pakke tyggis i butikken. Ungen så forskrekket på mor og sa " mamma, se, han der stjeler, sånt er ikke lov! Da kommer han i fengsel!" Mor forklarte: neida, barn kommer ikke i fengsel, for mor hadde også stjålet en pakke tyggis da hun var fire år, og hun kom slett ikke i fengsel. Men det var ikke noe man snakket om, da naturligvis! Ergo: mamma stjeler i butikken....... og vi snakker ikke om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2004 #12 Del Skrevet 20. november 2004 Clea, om du visste alle de vanvittige tingene vi får høre av ungene i barnehagen! Da ville du slutte å tro på alt ungene forteller hjemme. Vedkommende som spurte ut vesla er sladrehank nr.1, noe alle vet. Når vesla kommer hjem og plutselig bruker voksne ord, og omtrent gjentar spørsmålene nesten ordrett, så ser jeg ingen grunn til å tvile,.. (Vedkommende ble forresten konfrontert med saken, og det var ikke første gang det hendte,...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #13 Del Skrevet 20. november 2004 Hadde ikke mitt barn fortalt meg hva de gjorde i barnehagen, ville jeg ikke engang visst at de hadde vært på demonstrasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 20. november 2004 #14 Del Skrevet 20. november 2004 Ofte når jeg ser barnehager som er på tur, og reiser med T-banen(eller et annet offentlig kom. middel) blir jeg nesten litt skremt over den holdningen de ansatte viser. Ofte ingen respekt for barna: man sier så alle hører at den og den ungen f.eks har tisset på seg, og andre personlige ting, man spør dem ut om foreldrene, tanter og onkler og gud vet hva. Man virker så sliten og nedlatende på en måte... Hvordan reagerere andre på dette? Man skal behandle barna med respekt, på lik linje som man gjør med voksne mennesker. Ja, jeg synes dette er ille, om det er forekommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 20. november 2004 #15 Del Skrevet 20. november 2004 Tror nok ikke det er ment av de ansatte å henge ut barna. Men mange ganger kan de ansatte bruke det mot barne som foreksempel det at et barn har tisset seg ut. "vi kan jo ikke dra på tur hvis du tisser deg ut" osv.osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhår Skrevet 20. november 2004 #16 Del Skrevet 20. november 2004 Tror nok ikke det er ment av de ansatte å henge ut barna. Men mange ganger kan de ansatte bruke det mot barne som foreksempel det at et barn har tisset seg ut. "vi kan jo ikke dra på tur hvis du tisser deg ut" osv.osv. Er det noe å si til et barn, da? Litt av en tillit man viser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. november 2004 #17 Del Skrevet 20. november 2004 jeg synes du som har hovedinnlegget har lagt det fram litt rart..man får på en måte ikke vite hva som skjedde...Kan du si nøyaktig hva som ble sagt og gjort..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #18 Del Skrevet 20. november 2004 Tror nok ikke det er ment av de ansatte å henge ut barna. Men mange ganger kan de ansatte bruke det mot barne som foreksempel det at et barn har tisset seg ut. "vi kan jo ikke dra på tur hvis du tisser deg ut" osv.osv. Men er det nødvendig å opplyse om dette til alle medpassasjerene? Snakker vanligvis foreldre slikt til sine egne barn så alle hører? Jeg gjør det ikke. Er det noe rart barn mobber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #19 Del Skrevet 20. november 2004 Tror nok ikke det er ment av de ansatte å henge ut barna. Men mange ganger kan de ansatte bruke det mot barne som foreksempel det at et barn har tisset seg ut. "vi kan jo ikke dra på tur hvis du tisser deg ut" osv.osv. Men er det nødvendig å opplyse om dette til alle medpassasjerene? Snakker vanligvis foreldre slikt til sine egne barn så alle hører? Jeg gjør det ikke. Er det noe rart barn mobber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2004 #20 Del Skrevet 20. november 2004 jeg synes du som har hovedinnlegget har lagt det fram litt rart..man får på en måte ikke vite hva som skjedde...Kan du si nøyaktig hva som ble sagt og gjort..? Dette er da ikke noe enkelttilfelle eller noe spesielt. Jeg ser og hører det ganske ofte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå