Gå til innhold

Bekrefter dette at eggløsning har funnet sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd i snart to år å bli gravid. Jeg har fått med meg at en positiv eggløsningstest ikke sier noe om man faktisk har sluppet egg.. Når jeg tester med eggløsningstester så får jeg alltid veldig mange dager med veldig sterk strek, såpass at det er vanskelig å si om de er nesten positive eller om de faktisk er positive. Får slike sterke streker mange dager, gjerne en uke eller mer. For så å bli svake. Jeg har sett meg lei av å tyde disse testene så nå har jeg kjøpt meg en clearblue digital monitor. På mandag fikk jeg maks på monitoren ogkjempepositiv strimmel, det samme på tirsdag. På onsdag var strimmelen veldig svak og i dag nesten ikke synlig strek.

Det jeg har tenkt tidligere med disse sterke strekene har vært at kroppen gjør seg klar for å slippe et egg, men ikke får til og prøver igjen og igjen. Denne mnd ble testene negative igjen etter to dager, kan det bety at jeg hadde eggløsning?

Anonymkode: 77c44...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positive el-tester lover godt for eggløsning, men om du faktisk har hatt eggløsning er umulig å fastslå ut fra styrken på strekene. Har du regelmessig syklus da?  Det kan også være en god imdikasjon på at du har eggløsning.

Ellers opplevde jeg i noen få sykluser å få ganske sterke «nesten positive» el-tester over mange dager uten at egget slapp (jeg tempet). Men da fikk jeg ordentlig el med normal positiv el senere i syklusen. Tolket det på samme måte som deg - at kroppen prøvde å få til noe uten å komme i mål.

Men vil anbefale temping på det varmeste for kartlegging av syklus:) Det høres styrete ut, men er egentlig veldig lettvint, og får man bifasisk kurve kan man være rimelig sikker på at man har eggløsning og når den var/pleier å være.

Etter to år med prøving får du utredning for ufrivillig barnløshet. Tror noe av det første de sjekker er om du har eggløsning (blodprøver på foskjellige syklusdager og ev ul)

Skrevet

Kombiner med temping så får du svaret :) Temping er supert!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...