AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Hei! Pga sykdom har jeg ikke de beste karakterene fra VGS. Dermed ligger jeg bittelitt under poenggrensen på drømmestudiet i min by. Nå skal de derimot sette opp drømmestudiet på deltid i en by 2 timer og 10 min kjøring unna der jeg bor. Poenggrensen der er litt lavere slik at karakterene mine er gode nok. Jeg vurderer det sterkt, men er redd pendlingen skal bli for mye.. Det blir da pendling 2-3 dager i uka (varierende). Jeg har førerkort men ikke bil, så jeg må mest sannsynlig ta båt eller buss, selv om jeg kan låne bil i perioder. Det er 2 uker i året i min hjemby og jeg kan ta praksis i min kommune. Noen som har erfaring med å pendle? Blir det fort slitsomt eller går det greit? Er et bachelorstudie så blir 4år pendling dersom jeg ikke får byttet studiested etter en stund. Skal nevnes at jeg har boliglån og jobb her jeg bor slik at det blir vanskelig å flytte. (Vanskelig jobbmarked i byen der studiet er) Jeg er 22 år om det har noe å si setter pris på alle svar! Kanskje noen har erfaring og evt tips? Anonymkode: 6feb0...964
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #2 Skrevet 7. oktober 2016 2 timer og 10 min hver vei? Anonymkode: b27d0...345
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #3 Skrevet 7. oktober 2016 Kan du ikke ta opp noen karakterer og satse på å komme inn i byen din ved neste opptak? Det er jo absolutt billigere i lengden enn å pendle i fire år. Når det er sagt, så lenge du er motivert nok (for studiet) går en slik pendling bra, særlig over dette tidsrommet. Anonymkode: ff0fc...537
Gjest Margit Spat Skrevet 7. oktober 2016 #4 Skrevet 7. oktober 2016 Med nesten fire og en halv time kjøring flere dager i uka, så virker det ikke særlig realistisk å ivareta både jobb og studier, selv om de tre studieårene fordeles over et ekstra år. Du skal tross alt ha tid til å lese også. Var jeg deg ville jeg tatt opp igjen de fagene fra videregående som jeg kan tjene mest på å forbedre (gå opp flest mulig karakterer), og heller ta studiet lokalt.
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 7. oktober 2016 #5 Skrevet 7. oktober 2016 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Pga sykdom har jeg ikke de beste karakterene fra VGS. Dermed ligger jeg bittelitt under poenggrensen på drømmestudiet i min by. Nå skal de derimot sette opp drømmestudiet på deltid i en by 2 timer og 10 min kjøring unna der jeg bor. Poenggrensen der er litt lavere slik at karakterene mine er gode nok. Jeg vurderer det sterkt, men er redd pendlingen skal bli for mye.. Det blir da pendling 2-3 dager i uka (varierende). Jeg har førerkort men ikke bil, så jeg må mest sannsynlig ta båt eller buss, selv om jeg kan låne bil i perioder. Det er 2 uker i året i min hjemby og jeg kan ta praksis i min kommune. Noen som har erfaring med å pendle? Blir det fort slitsomt eller går det greit? Er et bachelorstudie så blir 4år pendling dersom jeg ikke får byttet studiested etter en stund. Skal nevnes at jeg har boliglån og jobb her jeg bor slik at det blir vanskelig å flytte. (Vanskelig jobbmarked i byen der studiet er) Jeg er 22 år om det har noe å si setter pris på alle svar! Kanskje noen har erfaring og evt tips? Anonymkode: 6feb0...964 Du ligger bittelitt under poenggrensen? Ta opp noen fag. Jeg har pendlet så langt til jobb, dvs. to timer hver vei og det går greit, men om man kan velge og du ligger bare bittelitt under så er ta opp fag det mest fornuftige fordi at det vil jo lette mye for deg i hverdagen. Endret 7. oktober 2016 av Wanda Maximoff
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2016 #6 Skrevet 8. oktober 2016 Jeg pendler til jobb 2 t hver vei 2-3 ganger i uka. Veldig slitsomt, men jeg har små barn og mann hjemme. Hadde vært lettere om jeg var barnløs og singel. Anonymkode: ba592...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå