Gå til innhold

Hvordan klare seg når ingen bryr seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å være så kort og saklig som jeg klarer. Og prøve å ikke høres helt paranoid ut.

Jeg lurer på om det finnes en måte å være din egen støttespiller/bestevenn på. Jeg har INGEN å støtte meg på/dele med. Fysisk har jeg familie og samboer. Men det virker rett og slett ikke som de bryr seg. Noen går også faktisk inn for å skape en negativ reaksjon hos meg.  

Jeg er voksen og jeg har barn. Men alikevel skulle jeg ønske at noen spør hvordan jeg har det, gir meg en klapp på skulderen når jeg har nådd et mål. Eller bare setter pris på meg. Jeg gir komplimenter, jeg baker kaker å steller i stand til alle sin bursdag, jeg viser empati og viser at jeg bryr meg til alle rundt meg....men ingenting i retur. Sitter alene når jeg har bursdag, ingen spørr meg hvordan jeg har det eller sier de bryr seg. Ingen gaver. Ingen du er snill. Ingen "oppmerksomheter" når jeg var i barsel.

Uff, dette ble skikkelig sutre innlegg! Men jeg vet at jeg ikke er alene. Så derfor spørr jeg hvordan dere andre klarer å holde motet oppe. Jeg føler meg helt verdiløs og waiste of skin. Trenger litt mental trening for å ikke bukke under. Hvordan klare seg alene?

Anonymkode: 68964...bb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær mer egoistisk selv. Når de ikke setter pris på at du baker kaker og ordner til dem, eller viser at du bryr deg i andre sammenhenger, så slutter du med det. Bruk tid på deg selv.

Det kan virke som at de tar deg som en selvfølge. La dem få se hvordan det er når du ikke stiller opp.

Jeg har heldigvis aldri opplevd det du beskriver, men jeg er "flink" til å kvitte meg med mennesker jeg ikke føler gir meg noe positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mortem skrev:

Lært meg til å ikke være avhengig av andre for å ha det bra :)

Ikke ts, men hvordan lærer man seg det? :/

Anonymkode: c67b4...9c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts, men hvordan lærer man seg det? :/

Anonymkode: c67b4...9c0

Kanskje enkelt for meg som aldri har hatt særlig mange venner..så det er vel mer en vane. Men merker at hvis jeg får en relasjon og den personen vil ha mer kontakt enn det jeg vil så trekker jeg meg unna. Kommer nok en del an på personligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mortem skrev:

Kanskje enkelt for meg som aldri har hatt særlig mange venner..så det er vel mer en vane. Men merker at hvis jeg får en relasjon og den personen vil ha mer kontakt enn det jeg vil så trekker jeg meg unna. Kommer nok en del an på personligheten :)

:grine:

Anonymkode: 6c013...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel derfor jeg stort sett sitter igjen alene nå. Prøvde det å "være egoistisk". Og trodde de da fikk øynene opp. Men da fant de tydeligvis ut at jeg ikke var verdt å ha som venn lenger. Familien min er liksom stuck med meg selv om jeg snakker ytterst sjelden med de. 

Vil bare finne noe jeg kan si til meg selv. Og noe å tenke på når jeg vil dele livets gleder/sorger. Bare til meg selv....

Ts

Anonymkode: 68964...bb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...