Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er midten av 20 årene å har akkurat startet bachelor i et studie, jeg syns forsåvidt det er gøy, spennende og jeg trives, men har blitt så usikker på om det er dette jeg vil, altså videreutdanning, jeg har jobbet 3 år tidligere, og lurer egentlig på om det beste for meg er å fortsette med jobb, tjene penger å bygge karriere innen salg, hva tror dere? Har noen valgt det selv? 

Anonymkode: e2620...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg valgte bort utdanningen min fordi det var så mye gøyere og enklere å jobbe innen salg. Koste meg i 20-årene helt til firmaet jeg jobbet i gikk konkurs. Nå sitter jeg i 30-årene uten formell utdannelse og ingen sjanse til å komme meg i noe annet en butikkjobb. Jeg har rett og slett ingen sjanse mot de som har både bachelor og master.

Ikke gjør som meg! Gjør ferdig utdannelsen din. I dagens jobbmarked så går det ikke ann å bygge en karriere uten utdannelse.

Skrevet

Jeg synes selv det er gøy og enkelt å jobbe i butikk, og har gjort dette i tretten år. Forskjellen er at jeg har gjort det mens jeg har studert og nå har jeg master. Så du kan gjerne jobbe i butikk og gjerne etter du har studert også, men ta utdannelse mens du har mulighet :) Nå feks er arbeidsmarkedet dårlig for meg med min utdannelse (og gennerelt), så det er ikke verdens ende om jeg fortsatt jobber i butikk, men da kan jeg likevel skifte retning senere siden jeg allerede har utdannelsen. 

Anonymkode: b8729...362

Skrevet

Syns det er utrolig at vi må leve i et samfunn der min oppfatning er at utdanning er et must.

Anonymkode: 6ac68...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...