Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Som tittelen sier vurderer jeg medlemskap, ikke fordi det interesserer meg, men fordi jeg ønsker å provosere. Jeg har mange politisk korrekte venner på facebook, som mange ganger har tatt grupper som muslimer i forsvar, med argumenter som at vi ikke gan generalisere og stigmatisere hele grupper på bakgrunn av enkelt individer. Dette er jeg selvfølgelig enig i, men av en eller annen grunn gjelder ikke de samme spillereglene for Mannegruppa Ottar. Her stigmatiserer og generaliserer de samme facebookvennene mine over en lav sko. Hele gruppa skal stemples som griser og ufyselige, selv om bare noen få har oppført seg uakseptabelt. Dette hykleriet blir så provoserende og tendensiøst at jeg spyr.
Berentsens Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 Det er helt i orden at du melder deg inn. 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 Dersom du tenker at dette vil gi deg noe positivt emosjonelt på lang sikt, så kan det jo være verdt å prøve. Anonymkode: ed6e8...de0 1
Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 Dette er mer en utblåsning, måtte få letta på frustrasjonen.
Smily :-* Skrevet 6. oktober 2016 #6 Skrevet 6. oktober 2016 9 minutter siden, Halldir skrev: Som tittelen sier vurderer jeg medlemskap, ikke fordi det interesserer meg, men fordi jeg ønsker å provosere. Jeg har mange politisk korrekte venner på facebook, som mange ganger har tatt grupper som muslimer i forsvar, med argumenter som at vi ikke gan generalisere og stigmatisere hele grupper på bakgrunn av enkelt individer. Dette er jeg selvfølgelig enig i, men av en eller annen grunn gjelder ikke de samme spillereglene for Mannegruppa Ottar. Her stigmatiserer og generaliserer de samme facebookvennene mine over en lav sko. Hele gruppa skal stemples som griser og ufyselige, selv om bare noen få har oppført seg uakseptabelt. Dette hykleriet blir så provoserende og tendensiøst at jeg spyr. Ikke noe å provosere med, hold deg for god
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #7 Skrevet 6. oktober 2016 Hadde det ikke vært greie å informere de som driver med slikt om at de er like generaliserende selv? Anonymkode: e64e6...df4 1
Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde det ikke vært greie å informere de som driver med slikt om at de er like generaliserende selv? Anonymkode: e64e6...df4 Absolutt, får ta det over et glass øl når det passer seg. Ømtålige diskusjoner med bekjente over sosiale medier har jeg ikke den bedte erfaringen med.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #9 Skrevet 6. oktober 2016 1 minutt siden, Halldir skrev: Absolutt, får ta det over et glass øl når det passer seg. Ømtålige diskusjoner med bekjente over sosiale medier har jeg ikke den bedte erfaringen med. Bra plan Noen ganger er det lett å bli med i en lynsjemobb uten å merke det selv. Da er det godt å få en oppvekker om hva man faktisk driver med. Anonymkode: e64e6...df4
Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #10 Skrevet 6. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde det ikke vært greie å informere de som driver med slikt om at de er like generaliserende selv? Anonymkode: e64e6...df4 Sanne dine ord!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #11 Skrevet 6. oktober 2016 Hvorfor ikke være en motstemme i stedet for en provokatør? Det er da mange som har skrevet i statusoppdateringene deres det samme som du skriver (bortsett fra de usle beskrivelsene selvfølgelig). Barnekreftforeningen poengterte også at det er noen enkeltmennesker som ødelegger for en hel gruppe. Du er absolutt ikke unik når det gjelder denne oppfatningen, og jeg synes ærlig talt du velger den lette løsningen som ikke påvirker i noe særlig grad ved å melde deg inn i gruppen selv. Anonymkode: ae0a7...cde 1
Jus sanguinis Skrevet 6. oktober 2016 #12 Skrevet 6. oktober 2016 21 minutter siden, Halldir skrev: Dette hykleriet blir så provoserende og tendensiøst at jeg spyr. Helt enig! Dette er den politiske korrekte liberalismens hykleri i et nøtteskall. Faktisk bør alle menn og kvinner som er opptatt av ytringsfrihet og meningsmangfold melde seg inn i Mannegruppa Ottar i protest.
Apis Skrevet 6. oktober 2016 #13 Skrevet 6. oktober 2016 Det blir noe rart med argumentasjon din Ts når du begynner å generalisere over de muslim unnskyldende Pk Facebook vennene dine 3
Gorgonzola Skrevet 6. oktober 2016 #14 Skrevet 6. oktober 2016 28 minutter siden, Halldir skrev: Som tittelen sier vurderer jeg medlemskap, ikke fordi det interesserer meg, men fordi jeg ønsker å provosere. Jeg har mange politisk korrekte venner på facebook, som mange ganger har tatt grupper som muslimer i forsvar, med argumenter som at vi ikke gan generalisere og stigmatisere hele grupper på bakgrunn av enkelt individer. Dette er jeg selvfølgelig enig i, men av en eller annen grunn gjelder ikke de samme spillereglene for Mannegruppa Ottar. Her stigmatiserer og generaliserer de samme facebookvennene mine over en lav sko. Hele gruppa skal stemples som griser og ufyselige, selv om bare noen få har oppført seg uakseptabelt. Dette hykleriet blir så provoserende og tendensiøst at jeg spyr. 2 minutter siden, Apis skrev: Det blir noe rart med argumentasjon din Ts når du begynner å generalisere over de muslim unnskyldende Pk Facebook vennene dine What @Apis said. Enig i siste setning, om provoserende og tendensiøst. Du falt allikevel igjennom når du drar inn såkalte pk venner som forsvarer muslimer. Da kan du like godt følge Fjordmann eller melde deg til tjeneste hos Odins soldater, hvis hensikten er å forsvare ytringsfriheten og demonstrere litt. Det blir hverken bedre eller smartere av den grunn. 3
Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #15 Skrevet 6. oktober 2016 1 minutt siden, Apis skrev: Det blir noe rart med argumentasjon din Ts når du begynner å generalisere over de muslim unnskyldende Pk Facebook vennene dine På hvilken måte generaliserer jeg?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #16 Skrevet 6. oktober 2016 hadde det ikke holdt med en tråd om dette? Blir mye forvirringen til tider på hvilken av trådene man er inne i, og hvilken diskusjon som blir holt på med ang denne gruppen i dette øyeblikket, Slitsomt med så mange forskjellige tråder om det samme Dette er en den tredje tråden-. Anonymkode: fea94...36b 1
sol87 Skrevet 6. oktober 2016 #17 Skrevet 6. oktober 2016 32 minutter siden, Halldir skrev: Som tittelen sier vurderer jeg medlemskap, ikke fordi det interesserer meg, men fordi jeg ønsker å provosere. Jeg har mange politisk korrekte venner på facebook, som mange ganger har tatt grupper som muslimer i forsvar, med argumenter som at vi ikke gan generalisere og stigmatisere hele grupper på bakgrunn av enkelt individer. Dette er jeg selvfølgelig enig i, men av en eller annen grunn gjelder ikke de samme spillereglene for Mannegruppa Ottar. Her stigmatiserer og generaliserer de samme facebookvennene mine over en lav sko. Hele gruppa skal stemples som griser og ufyselige, selv om bare noen få har oppført seg uakseptabelt. Dette hykleriet blir så provoserende og tendensiøst at jeg spyr. Jeg synes man er ufyselig når man velger å være med i en gruppe hvor enkeltpersoner hetses. For meg blir det som å støtte gruppa og det som skjer der. Gruppebeskrivelsen i seg selv er jo ganske spesiell, i og med at den lover medlemmene at de skal få lov å være "mannsjåvinistiske". Jeg forstår ikke hvorfor noen vil bli sett på som en mannsjåvinist, men det velger man jo å være som medlem i den gruppa. Selv meldte jeg meg ut fra facebookgruppa status lærer for en god stund siden, fordi medlemmer hetset navngitte, kjente personer, uten at moderatorene gjorde noe. Da ønsker ikke jeg å være med i ei slik gruppe. Du tror kanskje du kommer til å provosere, men det er jo en sannsynlighet for at de bare vil tenke at du er litt dum.
Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #18 Skrevet 6. oktober 2016 1 minutt siden, sol87 skrev: Jeg synes man er ufyselig når man velger å være med i en gruppe hvor enkeltpersoner hetses. For meg blir det som å støtte gruppa og det som skjer der. Gruppebeskrivelsen i seg selv er jo ganske spesiell, i og med at den lover medlemmene at de skal få lov å være "mannsjåvinistiske". Jeg forstår ikke hvorfor noen vil bli sett på som en mannsjåvinist, men det velger man jo å være som medlem i den gruppa. Selv meldte jeg meg ut fra facebookgruppa status lærer for en god stund siden, fordi medlemmer hetset navngitte, kjente personer, uten at moderatorene gjorde noe. Da ønsker ikke jeg å være med i ei slik gruppe. Du tror kanskje du kommer til å provosere, men det er jo en sannsynlighet for at de bare vil tenke at du er litt dum. Ser ikke forskjellen mellom dette og f.eks Islam, som også er en gruppe hvor mange blir hetset, utsatt for forfølgelse, drept osv. Fordi noen opptrer på den måten innenfor Islam så betyr ikke det at det er normen, og at de andre aksepterer det. Mener du ærlig talt at muslimer er ufyselige?
sol87 Skrevet 6. oktober 2016 #19 Skrevet 6. oktober 2016 4 minutter siden, Halldir skrev: Ser ikke forskjellen mellom dette og f.eks Islam, som også er en gruppe hvor mange blir hetset, utsatt for forfølgelse, drept osv. Fordi noen opptrer på den måten innenfor Islam så betyr ikke det at det er normen, og at de andre aksepterer det. Mener du ærlig talt at muslimer er ufyselige? Nei, for Islam er ikke en liten facebookgruppe, men en stor verdensreligion. Nå mener jo jeg at alle de fire verdensreligionene er umoralske fordi deres hellige bøker og skrifter på ulike måter oppfordrer til det jeg personlig ser på som umoral (brudd på menneskerettighetene). Nå er det likevel sånn at jeg ikke ser på hver enkelt medlem av en religion som umoralsk av den grunn, siden de fleste religiøse er hyklere til en viss grad og heldigvis ikke følger sin religion slavisk. Så nei, jeg mener ikke at muslimer, eller kristne for den saks skyld er ufyselig, men jeg mener at religionen deres er det. Jeg er feminist, men assosierer meg ikke med de få gærne feministene som mener at ethvert penetrerende samleie er en voldtekt, og hadde jeg vært medlem av ei gruppe som i beskrivelsen sa at "vi hater menn", så hadde jeg meldt meg ut av den også. 1
Gjest undulater Skrevet 6. oktober 2016 #20 Skrevet 6. oktober 2016 Så forskjellen her er altså størrelsen på gruppen? Om Mannegruppa O. hadde vært fler i antall ville du altså ikke kalt dem ufyselige. For en logikk 🙂 Særlig når gruppa i seg selv har definerte regler som ikke tillater hets, og andre overtramp, i motsetting til Islam som har en rekke oppfordringer til både vold og undertrykking. Og burde således være langt vanskeligere å unnskylde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå