Gå til innhold

Min 27 år gamle svigerinne furter fordi hun ikke fikk bursdagspakke, men for aldri til oss.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen ble oppringt at svigermor (hans mor) i dag med beskjeden om at søsteren var lei seg fordi vi hadde glemt bursdagen hennes.

Han begynte å le fordi vi hadde sendt kort og døtrene våre hadde tegnet hver sin tegning til tante. Men svigerinnen min følte da tydeligvis at dette ikke var "presang" nok. Hun har ikke kjøpt eller sendt hilsen til oss på våre bursdager så lenge jeg kan huske.

Vi gav en liten gave i fjor, men i år tenkte vi at vi skulle gjøre det enkelt...

Er det normalt å bli furten over dette når man er blitt voksen? 

(Det hører med at hun gir gaver nå barna har bursdag og til jul, men hennes navn blir alltid skrevet på gavelappene på tingene vi får fra svigers til jul)

Anonymkode: 13589...cc0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 6.10.2016 den 14.26):

Har hun barn? 

Anonymkode: f8672...e02

Ekspander  

Nei, og hun er singel.

Men veldig sosial og med stor vennegruppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun gir gave til barna så hadde jeg gitt en gave til henne. :) Men voksne folk som blir sure fordi de ikke får gave er litt sært for meg, men som sagt når hun ikke har barn og gir til deres så hadde jeg gitt til henne. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overbeskyttende mødre er usunt, også når "barnet" er 26 år. Om svigerinnen din ble skuffet, så burde din svigermor påpekt at hun fikk tegninger og kort, ikke ringt til dere. Jeg tipper svigerinnen din er yngst i søskenflokken

Anonymkode: 537a0...d52

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2016 den 14.33):

Overbeskyttende mødre er usunt, også når "barnet" er 26 år. Om svigerinnen din ble skuffet, så burde din svigermor påpekt at hun fikk tegninger og kort, ikke ringt til dere. Jeg tipper svigerinnen din er yngst i søskenflokken

Anonymkode: 537a0...d52

Ekspander  

Merkelig at denne kom som anonym, jeg hadde ikke klikket av for det. Tyder på at AB-fuksjonen fortsatt er ustabil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje gaven ikke har komt frem? Eller at posten har rotet den bort?

Anonymkode: 019f9...483

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært av henne å bli sur men når hun kjøper gave til barna dine bør jo hun og få gave. Hun er en person og dere er flere. Dere bruker mindre penger på gave til henne enn det hun måtte brukt omhun skulle kjøpe gave både til deg, mannen og barna

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2016 den 14.25):

(Det hører med at hun gir gaver nå barna har bursdag og til jul, men hennes navn blir alltid skrevet på gavelappene på tingene vi får fra svigers til jul)

Ekspander  

Det gjør mine foreldre å, og da har jeg vært med å betale for gaven(e).

Anonymkode: 861ea...dc5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 6.10.2016 den 14.34):

Merkelig at denne kom som anonym, jeg hadde ikke klikket av for det. Tyder på at AB-fuksjonen fortsatt er ustabil.

Ekspander  

Si ifra til moddene slik at de er klar over det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2016 den 14.25):

Mannen ble oppringt at svigermor (hans mor) i dag med beskjeden om at søsteren var lei seg fordi vi hadde glemt bursdagen hennes.

Han begynte å le fordi vi hadde sendt kort og døtrene våre hadde tegnet hver sin tegning til tante. Men svigerinnen min følte da tydeligvis at dette ikke var "presang" nok. Hun har ikke kjøpt eller sendt hilsen til oss på våre bursdager så lenge jeg kan huske.

Vi gav en liten gave i fjor, men i år tenkte vi at vi skulle gjøre det enkelt...

Er det normalt å bli furten over dette når man er blitt voksen? 

Ekspander  

Her er det du som er smålig!! Hun gir gaver til døtrene til jul og bursdag, så gidder du dere ikke sende henne en oppmerksomhet.!? Så lenge hun ikke har barn er det bare vanlig folkeskikk å tenke på henne. At du ikke klarer å se dette sier nok litt mer om deg en det sier om henne.

Anonymkode: 7ce22...aee

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde i det minste ha kjøpt gave og skrevet at den var fra tantebarna. Hva om hun aldri får barn? Skal hun kjøpe bursdags- og julegaver til ungene deres helt til de blir voksne og aldri få noe annet enn et kort tilbake? 

Greit nok at gaver og pengene som brukes på gaver ikke er det viktigste i verden, men jeg skjønner at hun er skuffet.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (På 6.10.2016 den 14.38):

men når hun kjøper gave til barna dine bør jo hun og få gave. Hun er en person og dere er flere. Dere bruker mindre penger på gave til henne enn det hun måtte brukt omhun skulle kjøpe gave både til deg, mannen og barna

Ekspander  

Hvorfor det? Jeg regner med at gaven til tantebarna er en oppriktig gave fordi hun ønsker et forhold til tantebarna sine, og ønsker gi dem et gledessmil over ansiktene sine når de får den? Det er vel ikke slik at kvinner kjøper gaver til tantebarna sine fordi de forventer å få noe igjen fra foreldrene, akkurat som en byttetransaksjon?

Slike byttegaver mellom voksne synes jeg bare er tragisk, og ønsker helst å unngå dem. Derfor kjøper jeg sjelden jule- og bursdagsgaver til voksne, og forventer heller ikke å få noen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, jeg digger sånne mennesker. Får så lyst til å klappe de på hodet og kalle de "lille venn". Men i min omgangskrets er det bare folk over 60 som blir fornærmet av å ikke få gave, og det blir litt feil å kalle folk som kunne vært besteforeldrene mine for det. En svigerinne på 27 derimot!!:tongue:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår rett og slett ikke dette ønsket om å få gaver tilbake fra foreldrene dersom man kjøper gaver til søsknenes barn. Hva skal det være godt for? Den største gaven onkeljenta mi kunne gi meg tilgjengeld, ga hun meg allerede da hun fikk gaven. Hun strålte som en sol da hun fikk en søt lekehund som kunne lage noen hundelyder og røre litt på seg, og lekte kun med den resten av julekvelden til tross for at hun fikk flere og dyrere gaver (jeg kjenner henne og vet at hun er overmåtes glad i hunder og dyr). Altså et hyggelig barndomsminne for oss begge, og som hun for alltid vil forbinde med onkel. Hva skal så foreldrene hennes kjøpe til meg fra henne, som kan toppe det?

Jeg på min side klarer meg i hvert fall godt uten billig skit fra Nille, og ikke liker jeg å kjøpe det til andre voksne heller.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine88 skrev (På 6.10.2016 den 14.57):

Dere burde i det minste ha kjøpt gave og skrevet at den var fra tantebarna. Hva om hun aldri får barn? Skal hun kjøpe bursdags- og julegaver til ungene deres helt til de blir voksne og aldri få noe annet enn et kort tilbake? 

Greit nok at gaver og pengene som brukes på gaver ikke er det viktigste i verden, men jeg skjønner at hun er skuffet.

Ekspander  

enig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei voksen dame på 27 år som aldri kjøper bursdagsgaver til bror og svigerinne skal ha rett til å være snurt fordi hun "bare" får kort og tegninger til bursdagen sin?

OG TS skal skamme seg? Haha, for en logikk!

#kunpåkvinneguiden

Anonymkode: 32e4d...f7d

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenMånestråle skrev (På 6.10.2016 den 14.32):

Så lenge hun gir gave til barna så hadde jeg gitt en gave til henne. :) Men voksne folk som blir sure fordi de ikke får gave er litt sært for meg, men som sagt når hun ikke har barn og gir til deres så hadde jeg gitt til henne. 

Ekspander  

Enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2016 den 16.10):

Ei voksen dame på 27 år som aldri kjøper bursdagsgaver til bror og svigerinne skal ha rett til å være snurt fordi hun "bare" får kort og tegninger til bursdagen sin?

OG TS skal skamme seg? Haha, for en logikk!

#kunpåkvinneguiden

Anonymkode: 32e4d...f7d

Ekspander  

Hunkjøper gaver til barna deres. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jus sanguinis skrev (På 6.10.2016 den 16.01):

Jeg forstår rett og slett ikke dette ønsket om å få gaver tilbake fra foreldrene dersom man kjøper gaver til søsknenes barn. Hva skal det være godt for? Den største gaven onkeljenta mi kunne gi meg tilgjengeld, ga hun meg allerede da hun fikk gaven. Hun strålte som en sol da hun fikk en søt lekehund som kunne lage noen hundelyder og røre litt på seg, og lekte kun med den resten av julekvelden til tross for at hun fikk flere og dyrere gaver (jeg kjenner henne og vet at hun er overmåtes glad i hunder og dyr). Altså et hyggelig barndomsminne for oss begge, og som hun for alltid vil forbinde med onkel. Hva skal så foreldrene hennes kjøpe til meg fra henne, som kan toppe det?

Jeg på min side klarer meg i hvert fall godt uten billig skit fra Nille, og ikke liker jeg å kjøpe det til andre voksne heller.

Ekspander  

Hva om du ikke får barn? Og hvm kjøper gave til sine søsken fra nille? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...