AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #1 Skrevet 6. oktober 2016 Det er så ekkelt. Kan ikke beskrive lukten engang. Han ser ikke uhygienisk ut eller noe, så skjønner ikke hvor eller hva stanken kommer fra. Det lukte reelt motbydelig. Jeg prøver å unngå alle situasjonent hvor han er nær meg. Holder pusten når han kommer bort og skal beskrive meg noe. Kan jeg si fra til noen på skolen? Uff, så ubehagelig. Anonymkode: 337d7...fad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #3 Skrevet 6. oktober 2016 2 minutter siden, Smily :-* skrev: Snakk med rådgiver om det Kan jeg evt ringe anonymt å si fra om det? Vil ikke at han skal vite det er meg Anonymkode: 337d7...fad
Jus sanguinis Skrevet 6. oktober 2016 #4 Skrevet 6. oktober 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg evt ringe anonymt å si fra om det? Vil ikke at han skal vite det er meg Anonymkode: 337d7...fad Hvorfor ikke bare ringe anonymt og spørre om du kan ta opp dette anonymt? Nå finnes det riktig nok ikke lenger anonyme telefonkiosker i Norge, men jeg antar at ungdom kjenner til metoder for å ringe anonymt fra mobiltelefon? Bare husk å fremstå som seriøs og oppriktig når du snakker, så ikke rådgiver avfeier det hele som elevpek og ungdomstull. Husk også at de andre lærerne har luktesans de også, så de har sikkert lagt merke til dette på lærerværelset. Jo flere som sier i fra og klager, jo større er sannsynligheten for at ledelsen tar dette opp med læreren.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #5 Skrevet 6. oktober 2016 Har vi ikke alle hatt en slik lærer eller fler? Enten holder du ut eller sier i fra anonymt. Anonymkode: f7961...c70 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #6 Skrevet 6. oktober 2016 38 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Hvorfor ikke bare ringe anonymt og spørre om du kan ta opp dette anonymt? Nå finnes det riktig nok ikke lenger anonyme telefonkiosker i Norge, men jeg antar at ungdom kjenner til metoder for å ringe anonymt fra mobiltelefon? Bare husk å fremstå som seriøs og oppriktig når du snakker, så ikke rådgiver avfeier det hele som elevpek og ungdomstull. Husk også at de andre lærerne har luktesans de også, så de har sikkert lagt merke til dette på lærerværelset. Jo flere som sier i fra og klager, jo større er sannsynligheten for at ledelsen tar dette opp med læreren. Skal gjøre det anonymt. Redd for å fremstå useriøs, ja. Men flere enn meg må ha kjent det. Det er virkelig helt jævlig. Ts Anonymkode: 337d7...fad
Smily :-* Skrevet 6. oktober 2016 #7 Skrevet 6. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg evt ringe anonymt å si fra om det? Vil ikke at han skal vite det er meg Anonymkode: 337d7...fad Det kan du
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2016 #8 Skrevet 6. oktober 2016 Ta det opp med tillitsvalgt i klassen, eller med kontaktlærer dersom det ikke er ham? Anonymkode: 22ba6...9bd
ArtyFarty Skrevet 7. oktober 2016 #9 Skrevet 7. oktober 2016 Greit å trå litt varsomt, for i noen tilfeller så kan sykdom forårsake lukt. 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #10 Skrevet 7. oktober 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal gjøre det anonymt. Redd for å fremstå useriøs, ja. Men flere enn meg må ha kjent det. Det er virkelig helt jævlig. Ts Anonymkode: 337d7...fad Det der bør du la ligge, ts. Anonymkode: d26be...21c
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #11 Skrevet 7. oktober 2016 Uff, hold deg for god til å ta opp dette. Anonymkode: 2c994...df7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #12 Skrevet 7. oktober 2016 Du kan ta det opp med tillitsvalgt, så kan tillitsvalgt ta det opp på vegne av anonym elev (deg). Jeg ville imidlertid ikke ha gjort dette dersom tillitsvalgt er en useriøs tåpe. Det er viktig at en slik henvendelse signeres med navn, enten om det er deg eller en annen som formidler henvendelsen. Da fremstår den mer seriøs. Dersom du selv sender mail kan du tydeliggjøre at du ønsker å være anonym overfor den aktuelle læreren. Det bør enhver forstå bakgrunnen til. Videre kan du eksempelvis skrive at du har bemerket deg en ubehagelig kroppslukt ved nevnte lærer. Det går utover konsentrasjon og arbeid i undervisningstimene. Det er viktig å påpeke at du ikke ville ha tatt dette opp dersom det ikke var nødvendig. Som andre skriver kan det være sykdom som forårsaker en slik kroppslukt. Det kan være vanskelig å gjøre noe med. Samtidig, når det dreier seg om obligatorisk undervisning bør det være rom for å si ifra om forhold som påvirker læringssituasjonen. Anonymkode: 084e3...633 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2016 #13 Skrevet 7. oktober 2016 Ta det med kontaktlæreren din. Det går også an å ta det via tillitsvalgt i klassen, men her tror jeg det vil være lettest å ta det via kontaktlærer. Jeg er lærer selv, og tror jeg hadde blitt litt lei meg av en anonym beskjed eller hvis flere elever hadde sagt noe til meg, rett og slett fordi det er flaut. Selv om jeg profesjonell nok til å skjule det hadde jeg foretrukket det dersom en kontaktlærer tok opp en klage på vegne av eleven sin. Da får du også vært anonym. Anonymkode: c8283...17a 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #14 Skrevet 15. oktober 2016 På 7.10.2016 den 21.34, AnonymBruker skrev: Du kan ta det opp med tillitsvalgt, så kan tillitsvalgt ta det opp på vegne av anonym elev (deg). Jeg ville imidlertid ikke ha gjort dette dersom tillitsvalgt er en useriøs tåpe. Det er viktig at en slik henvendelse signeres med navn, enten om det er deg eller en annen som formidler henvendelsen. Da fremstår den mer seriøs. Dersom du selv sender mail kan du tydeliggjøre at du ønsker å være anonym overfor den aktuelle læreren. Det bør enhver forstå bakgrunnen til. Videre kan du eksempelvis skrive at du har bemerket deg en ubehagelig kroppslukt ved nevnte lærer. Det går utover konsentrasjon og arbeid i undervisningstimene. Det er viktig å påpeke at du ikke ville ha tatt dette opp dersom det ikke var nødvendig. Som andre skriver kan det være sykdom som forårsaker en slik kroppslukt. Det kan være vanskelig å gjøre noe med. Samtidig, når det dreier seg om obligatorisk undervisning bør det være rom for å si ifra om forhold som påvirker læringssituasjonen. Anonymkode: 084e3...633 Takk for gode råd. Ts Anonymkode: 337d7...fad
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #15 Skrevet 15. oktober 2016 På 8.10.2016 den 0.14, AnonymBruker skrev: Ta det med kontaktlæreren din. Det går også an å ta det via tillitsvalgt i klassen, men her tror jeg det vil være lettest å ta det via kontaktlærer. Jeg er lærer selv, og tror jeg hadde blitt litt lei meg av en anonym beskjed eller hvis flere elever hadde sagt noe til meg, rett og slett fordi det er flaut. Selv om jeg profesjonell nok til å skjule det hadde jeg foretrukket det dersom en kontaktlærer tok opp en klage på vegne av eleven sin. Da får du også vært anonym. Anonymkode: c8283...17a Takk for råd. Høres fornuftig ut. Det er så ille at jeg gjør alt for å unngå å snakke med han. Holder pusten når han kommer bort. Hadde ikke tatt det opp hvis det ikke var helt ekstremt.. Det er jo en veldig ubehagelig ting å si fra om. Ts Anonymkode: 337d7...fad
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #16 Skrevet 15. oktober 2016 Pust med åpen munn istedet for å holde pusten. Mye mer effektivt. Bruker den metoden mye i jobben min da ikke alle klienter lukter like godt. Anonymkode: 866c0...5a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå