Gå til innhold

Mennesker som aldri blir lei seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en fyr en stund nå, og jeg har funnet mer og mer ut at han egentlig aldri blir/er lei seg. Det hele startet egentlig som en one night stand, så fant han meg på facebook og ba meg ut på date, men nå begynner jeg å få følelser for han... Jeg snakket med han om det, og han sa at han har det vanskelig for å få følelser. I tillegg kom det fram at han aldri har vært deprimert, han gråter aldri og han er alltid glad og veldig realistisk. Altså, han har aldri følelsene ta over. Han sa også at han er psykopat, men det tror jeg er kødd, for en psykopat ville jo aldri sagt noe slikt rett ut (han pleier å tulle om sånne ting veldig ofte, men det med følelsene var seriøst).

Jeg er en person med et stort spekter av følelser. Sånn egentlig er jeg veldig flink til å skjule dem da jeg har opplevd veldig mye vondt i løpet av mitt 22 år lange liv, og det skal mye til for å få meg til å grine, men jeg skjønner ikke hvordan et menneske ikke kan bli lei seg? Altså, man kan jo ikke være realistisk om ting hele tiden?

Vet ikke om jeg skal bli fascinert av han eller skremt liksom.

Anonymkode: 42876...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange som aldri har vært deprimert. Akkurat den er ikke noe å henge seg opp i. Vile vært litt skeptisk til at han aldri har vært lei seg. Spurte du hva det kan komme av? 

Anonymkode: 38366...026

• Liker 2
Skrevet

Heldig han. jeg er så deprimert at jeg føler jeg bare eksisterer. At jeg er en ting med lav sosial status.

Anonymkode: d0f4e...9ad

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke problemet. Han fungerer i hverdagen

Anonymkode: d6bdb...090

Skrevet

Jeg har aldri vært deprimert og er for det meste blid og fornøyd. Er det galt også nå?

Anonymkode: a0a65...2b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er og en positiv person, jeg merker at det stort sett er bedre å prøve å se lyset i situasjoner og bare bite motgangen litt i seg for å komme ut på andre siden. Jeg er og det jeg ville kalle en realistisk person som vet at jeg er heldigere enn mange andre, tross at "det og det og det" har skjedd. Dårlig humør avler dårlig humør, både hos en selv og andre.

Men det er ikke slik at jeg aldri blir lei meg. Om han virkelig aldri bli lei seg dersom noen dør, dersom et langvarig forhold blir slutt osv. så tenker jeg at det mangler litt mer. Konsekvensene av det er vanskelig å si, men jeg ville jo tro at det å sette seg inn i hvorfor andre har det vondt og å hjelpe dem med det vil være vanskeligere for en person som ikke føler sorg osv.

Om han kan være sammen med deg i 3 år og si "jaja, ny dag i morgen" dersom det blir slutt, så ville jeg jo stusse litt.

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en utrolig snodig samtale. 

Synes ikke det er noe oppsiktsvekkende med at han aldri har vært deprimert når han tilsynelatende er ganske ung. Han har nok enten hatt et veldig enkelt liv, eller så er han ikke helt i tråd med følelsene sine. Å ha vanskeligheter med å vise følelser er heller ikke uvanlig, særlig ikke for menn. 

Jeg ville ikke ha verken blitt fascinert eller skremt, men jeg må jo si at jeg hadde blitt litt skeptisk til at noen hadde tatt opp et slikt samtaletema. Hva er det han vil med denne samtalen? 

Anonymkode: d5f8e...20f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange som aldri har vært deprimert. Akkurat den er ikke noe å henge seg opp i. Vile vært litt skeptisk til at han aldri har vært lei seg. Spurte du hva det kan komme av? 

Anonymkode: 38366...026

Han sa at han velger et realistisk syn og heller prøver å løse problemer i steden for å sette seg ned og være lei seg over det. Det er vel kanskje jeg som aldri kunne gjort noe sånt og derfor virker det unaturlig for meg. Samtidig sier han selv at han er litt i over gjennomsnittet kald og at han sjeldent bryr seg om mennesker som er lei seg fordi det meste kommer bare av drama, noe han hater...

Jeg er egentlig livredd for å bli forelska i han, så jeg bør vel gi meg mens leken er god før jeg får hjertet mitt knust (og han ikke kommer til å bry seg om det)...

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldig han. jeg er så deprimert at jeg føler jeg bare eksisterer. At jeg er en ting med lav sosial status.

Anonymkode: d0f4e...9ad

Føler den selv noen ganger.. 

Anonymkode: 59fcb...4c2

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en utrolig snodig samtale. 

Synes ikke det er noe oppsiktsvekkende med at han aldri har vært deprimert når han tilsynelatende er ganske ung. Han har nok enten hatt et veldig enkelt liv, eller så er han ikke helt i tråd med følelsene sine. Å ha vanskeligheter med å vise følelser er heller ikke uvanlig, særlig ikke for menn. 

Jeg ville ikke ha verken blitt fascinert eller skremt, men jeg må jo si at jeg hadde blitt litt skeptisk til at noen hadde tatt opp et slikt samtaletema. Hva er det han vil med denne samtalen? 

Anonymkode: d5f8e...20f

Kanskje han tok den opp for å understreke at vi kun er fuckfriends eller noe? Selv om han ber meg ut på dates og slik og kysser meg foran vennene sine på fest og har introdusert meg som jenta si. Aner ikke, blir veldig forvirra kjenner jeg.

Skrevet

Høres ut som min mann for 10 år siden. Han føler mere i dag, spesielt farens sykdom og død virket inn så han forsto mere av oss andre som føler. For meg, som svinger ekstremt mye, er en slik mann perfekt. Han hjelper meg med å holde normalen og dømmer meg ikke for humøret. 

• Liker 1
Skrevet

Folk reagerer forskjellig i ulike situasjoner, men jeg ville spurt meg om hvorfor han tar opp dette på et så tidlig stadie? Høres litt ut som om han forsøker seg på "mind fuck". Kanskje for å etablere en slags forståelse over at han oppfører seg kaldt og jævlig mot andre. 

Det går hvertfall noen varsellamper hos meg når jeg treffer på sånne mennesker. 

Anonymkode: 49935...5ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...