Gå til innhold

Exen og hans nye kone venter barn!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Litt lei meg...
Skrevet

Jepp, sannelig gjør de det........! Det var en stor overraskelse, og jeg har litt problemer med å takle det! :-? Jeg liker henne godt, og både ex, jeg, hans kone og min forlovede kommer godt overens, sånn at det er sagt....

Saken er den at jeg vet han ikke ønsket seg flere barn i tillegg til de to vi har sammen. Det sa han allerede for mange år siden, da vi fortsatt var gift, og han har også vært helt klar på dette til kompiser de siste årene.....

Men; hun er flere år yngre enn han (han er ca. 40...), og har "bare" ett barn fra før, så jeg er nok rimelig sikker på at det er hun som har overtalt han til å få en til! Dette får selvfølelig konsekvenser for mine barn, som nå får enda et søsken, i tillegg til en stebror... Jeg skjønner bare ikke at han har "gått med på" dette, og syns ikke noe om det, mest fordi jeg VET at det ikke er hans oppriktige ønske...

Er jeg smålig, eller er det lov for meg å bli litt fortvilet??? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du ikke glad det ikke er du som skal ha barn med han nå, i stedet for å føle deg snytt...(det ble jo slutt mellom dere, og du kunne sittet med enda flere småbarn (?) å ta hånd om...

Kanskje du ikke er ferdig med han?

Du vet heller ikke om hun kan ha glemt pillen sin...

Skrevet
Er jeg smålig' date=' eller er det lov for meg å bli litt fortvilet??? :-([/quote']

Du har rett til akkurat de følelsene du har, uansett om det er smålige eller ikke. Følelser er følelser. :-)

Lurer på en liten ting: Ville du ha følt det samme hvis han ønsket seg barnet?

Ville du da klart å gledet deg med ham og hans nye venninne? For det å få barn sammen er jo helt noe veldig spesielt og fantastiskt.

Hvorfor jeg spør er fordi veldig mange skifter mening om flere barn når de kommer inn i nye forhold. Det er derfor ikke sikkert at dette har skjedd mot hans vilje.

Skrevet
. Jeg skjønner bare ikke at han har "gått med på" dette, og syns ikke noe om det, mest fordi jeg VET at det ikke er hans oppriktige ønske...

Han kan jo ha ombestemt seg da. Selv om han ikke ville det for flere år siden betyr ikke det at han ikke vil det nå. Dessuten er det ikke sikkert det var planlagt.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Alle kan forandre mening, og det blir litt tåpelig at du skal si at du VET at det ikke er hans ønske.

Men følelsene dine må du få ha :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

For det første; takk Litago! :)

Hadde jeg visst at dette var hans oppriktige ønske, hadde jeg absolutt vært glad på hans vegne! Klart at mange skifter mening når de kommer i et nytt forhold, men det er bare få måneder siden han sist sa til kompiser at "flere barn? Nei, det var helt uaktuelt for han".....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvilken rolle spiller det da?

Om det var et "uhell" at de skal ha et barn til, så kan det jo være at han gleder seg nå. Og det er jo det viktigste. Synes det lukter litt eiesyke her, jeg.

Skrevet

At deres to barn for et søsken til burde du heller se på som en bonus for barna :)

Skrevet

Den dagen dere skilte lag fikk han sitt eget liv.

Sikkert vanskelig å takle, men sånn er livet.

Skrevet
Jeg skjønner bare ikke at han har "gått med på" dette, og syns ikke noe om det, mest fordi jeg VET at det ikke er hans oppriktige ønske...

Du kjenner vel ikke tankene hans like godt lenger som før. Han kan ha endret mening. Selv vet jeg om en mann som aldri ville i teater med sin kone, men som nå elsker teateret med sin nye kone. Slik er det bare. Ulike folk får frem ulike sider.

Men jeg skjønner at du har tanker om det, og at det kan være litt nytt for deg.

Skrevet

Barn med ny partner. det må da være deres sak. Han lever et"nytt" liv, og deres relasjoner må da få være deres sak.

Gjest Trådstarer
Skrevet
Barn med ny partner. det må da være deres sak. Han lever et"nytt" liv' date=' og deres relasjoner må da få være deres sak.[/quote']

Selfølgelig lever han et "nytt" liv, det gjør jeg også! :) Selvfølgelig er det hans sak, jeg var også en av de første til å gratulere! Men; uansett, det blit også min sak, så lenge vi allerede har to barn sammen.......... føler jeg da....!!!

Skrevet
Selfølgelig lever han et "nytt" liv' date= det gjør jeg også! :) Selvfølgelig er det hans sak, jeg var også en av de første til å gratulere! Men; uansett, det blit også min sak, så lenge vi allerede har to barn sammen.......... føler jeg da....!!!

Den eneste grunnen til at det på noen måte er din sak er vel beregning av bidrag? Eller vil jeg påstå at hvis ekser, enten man har barn med dem eller ikke, skal se på det som "sin sak" at den andre parten får flere barn... Nei, syns IKKE det er din sak, ikke på noen måte!

Gjest Trådstarter igjen...
Skrevet

Det er ikke noe bidrag med inne i bildet her, vi har ungene 50/50. Altså ingen økonomiske grunner til at jeg ikke er begeistret for dette! :wink:

Men; utifra tilbakemeldingene jeg får fra dere her, må jeg vel bare konkludere med at det er jeg som er litt overfølsom i denne saken da........... :wink: På tross av det, man kan ikke alltid styre følelsene sine, så sånn er det med det !

Gjest GreenSky
Skrevet

Du er sikkert litt lei deg fordi du vet at da ble det 'endelig' slutt, og at det var ingen vei tilbake.

Det tenkte i alle fall jeg da eksen giftet seg. Fordi om det er slutt, og fordi om en ikke vil bli sammen med den personen igjen, er en jo fremdeles på et vis glad i h*n enda. En deler da tross alt på en fortid med mange gode minner, og en har da elsket vedkommende en gang.

Så, kanskje hjertet ditt husker dette, og sørger litt over det som har gått tapt og som nå er tapt for alltid.

Gjest Trådstarter nok en gang..
Skrevet
Du er sikkert litt lei deg fordi du vet at da ble det 'endelig' slutt, og at det var ingen vei tilbake.

Det tenkte i alle fall jeg da eksen giftet seg. Fordi om det er slutt, og fordi om en ikke vil bli sammen med den personen igjen, er en jo fremdeles på et vis glad i h*n enda. En deler da tross alt på en fortid med mange gode minner, og en har da elsket vedkommende en gang.

Så, kanskje hjertet ditt husker dette, og sørger litt over det som har gått tapt og som nå er tapt for alltid.

Takk for kloke og gode ord GreenSky! :wink:

Skrevet

Mulig du er mest frustert pga at han hele tida bedyret overfor kameratene sine at han aldri skulle ha flere barn, og at du føler det setter deg i et lys du ikke ønsker... at du er redd for andres tanker om dette, mer enn dine egne?

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var min første tanke også...at det er slik det henger sammen.Jeg har tenkt på at jeg muligens vil komme i samme situasjon selv om et par år, og da vil jeg føle det akkurat sånn som dette...selv om jeg ikke kan leve med han selv. De båndene man har knyttet er vanskelige å bryte helt, og det er vanskelig å se noen i samme lykkelige situasjon med exen din som du selv var for noen år siden.

Og helt ærlig; ville det forandret saken om du trodde han ønsket seg barn??

Mest sannsynlig har du trodd du ikke ville havne i denne situasjonen fordi han har sagt at han ikke ville ha flere barn, men nå har du gjort det likevel. Du har dermed ikke fått forberede deg på at dette kunne skje...

Skrevet

Du har da vel al rett til å føle som du gjør! Noe annet er om du lar det komme til utrykk ovenfor din ex, hans nye, deres barn osv.

Dere har barn sammen og sikkert mange også gode minner selv om samlivet tilslutt tok slutt. Jeg synes ikke du er smålig, synes derimot du reagerer helt naturlig. Det er lov å føle på at man blir litt såret.. Hva man ønsker å forklare det med , får være opp til hver enkelt!

Skrevet

Han må da ha lov til å peise på så mange unger han vil? Det er 110% opptil han? Nå når han har truffet den store kjærligheten, så vil han vel gjerne ha muligheten til å få en felles familie med denne dama? Synes du blir litt smålig som bryr deg. Du har da vel ingen ting å si eller gjøre med denne ungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...